Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

-HEJA VF-

« · 238237 · » Till forumet

Sv: -HEJA VF-
tbse: Nu har man bokat tv soffan på söndag för att se första semin mellan TIK-VF.... Hoppas att våran + statistik håller... Vi har ju 4-0 i matcher...

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

tbse:
Tackar! Hoppas vi möts inom kort.
Kommentera

liepins:
höll på att glömma bort att gratta er till semi-finalsplatsen.
Grattis!
Kommentera

Dragan 2k: Ska bli jävligt skoj. Hoppades på dem, helt klart.
Kommentera

liepins: Och det blev Timrå. Ska bli kul.
Kommentera

TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

VF-TIK
Kommentera

Just nu känns det skitsamma vilka vi får. De ska krossas bara. Till varje pris!
Kommentera

liepins: Ahhh....*njuter*
Kommentera

Frölunda85: visst kan man ha det.men när dem väl står där så går dem ju in för att krossa motståndrana till 100%
Kommentera

Ahhh..*myser*
Kommentera

ribba9: Nej, vi ska vinna över alla, men man kan ändå ha sina favoriter att möta, vilka man tror blir bäst matcher med mest stämmning i.
Kommentera

Frölunda85: det v ett väldigt tjat på detta vilka vi ska möta....det spelar ju inte så stor roll vilka det är...bara frölunda kan koncentera sej..så ska det nog gå bra...=)
Kommentera

Dream Team: Ja men vi har alltid haft svårare för Modo än ALLA lagen......och sen så ligger vi + på tik och alla lag utom MoDo...
Kommentera

frölundaindian: FBK, nja... deras backar går väl att sätta press på, men MoDo kunde ju störa er ganska länge och Timrå är bättre än ö-vikarna..

Vi får väl se...
Kommentera

frölundaindian: Ja, det e klart att vi gör!!Men man kan ända ha någon som man helst vill möta av de övriga lagen
Kommentera

Dream Team: Ja.....men nu blir det 1.an eller 2.an ni möter och då blir det tuffare. Så nu är ni kanske inte tippade vinnare för att ni hade en sämre Serie palcering.....Men hoppas ni får möte FBK....Eller??
Kommentera

frölundaindian: kanske kanske inte...man kan ju aldrig vara säker...
Kommentera

Dream Team:

Hörde på Canal+ att Virius Lindberg varnade för Timrå.

Hm, den som inte tar Timrå på allvar nu, borde nog fundera på de ska se något mer på hockey överhuvudtaget.
Kommentera

Frölunda85: hmmm.....spelar ingen roll vi tar alla :))
Kommentera

Dream Team:
mycket INTRESSANT...blir det..;0)
Kommentera

frölundaindian: Vilket lag vill du möta?
Kommentera

frölundaindian: Närå det är lugnt... :-)

Kritik vet jag inte om vi varken fått eller förtjänat så mycket av men en sak vi ÄR vana är att inte bli tagna på allvar...
Det kommer förmodligen fortsätta så, oavsett er eller FBK....

INTRESSANT!!!!!!
Kommentera

ribba9: Nja....en engånsförtelse..har ju snarare varit dom övriga kvartsfinalerna....och det idag.....deras NORMAL standard :))
Kommentera

Dream Team: Ta det inte som en Pik...fast de gör du la inte....ni borde vara vana vid kritik....men de är väl göt att slå från underläge?
Kommentera

frölundaindian: ja och man får ju inte hoppas det va en engångföretelelse....men det ska det nog inte vara...=)
Kommentera

ribba9: Ja 5-1 nu var ju ett skönt besked....Laget funkar......och målskyttet.....så nu ska vi väl ta Dom flesta.....:)
Kommentera

frölundaindian: ne tycker heller det inte ska spela någon roll...vi ska vinna not dem flesta..nu när form kvan e på väg uppåt...
Kommentera

frölundaindian: ja hoppas att vi får TIK, eller HV...o ni får DIF =)
HV 71 e inte så bra på att spela semifinaler, vi minns ju semin mellan FBK o HV ifjol =)
Kommentera

Sebbe: Japp, nu kan man forsätta drömma om FBK-VF final....i lugn och ro......SNART E DET LOTTNING

Helst Tik....ELLER??
Kommentera

frölundaindian: Känner likadant. Tar lite tid innan man fattar att denna pärs nu är över.
Kommentera

frölundaindian: bättre sent än aldrig =)
Kommentera

FY FAN VA GOTT (LITE EFTER)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Lulekickan:

OK! men du håller på Luleå eller?
Hur gammal är du?
Ha D
Kommentera

helloor: Jag är Lulebo på halvtid kan man säga. Jag jobbar mestadels i Umeå fram tills i höst och har därför lägenhet i både Luleå och Umeå.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag tyckte vi klarade av Globen och Djurgården rätt bra förra säsongen, eller?!
Och nu slipper vi ju även Ekman.........
Kommentera

FreddanVF: jag hoppas på vf får möta Djurgorden
Kommentera

Förra gången VF slog Modo i slutspel gick vi till final

(då mötte vi visserligen modo i semi, så det var ju rätt logiskt iofs)

men visst är det ett gott tecken, tror faktiskt på en midre nervig semi av följande skäl

1. Modospöket är demoliserat och kan inte hota dem mer
2. Visserligen storfavoriter, men nu har de också vunnit den viktiga kvarten och spelarna har kommit in i slutspelstempo
3. Med tanke på det flitiga matchandet i slutspelet av lagen, får frölunda perfekt vila. semi börjar om fem dagar, inte för tätt på men tillräckligt nära för att inte tappa tempo.
4. Bara Hv har slagit oss i Scandinavium (förutom Modo) och de kanske inte kommer till slutspel, och gör de det har de haft en tung kvartsfinalserie där resultaten har skiftat mycket mellan matcherna.

Nu tar vi dem, vilka de nu blir Timrå, Hv eller Djurgården spelar ingen roll.

Var det förresten någon som visste något om Peter Högardh och VF eller malmö och om Jens Karlsson skrivit på för vf???
Kommentera

danneVFHC: Skulle helst se Timrå i semi. vi har 4-0 på dom i grundserien. det skulle allt smaka med ytterligare 4-0
Kommentera

danneVFHC:

Vad bra att jag inte var helt ute och vimsade.
Kommentera

FreddanVF: HV hade varit kul att möta. Frölunda är som vi vet inte direkt förtjusta i Globen. Men som sagt vi har plus statistik på varje kvarvarande lag i slutspelet.
Kommentera

sannes: stämmer bra det!!! plus eller 0
Kommentera

darktroll: Det lottas idag eftersom både Frölunda och Färjestad är klara för semi... På 4an kl 22.15
Kommentera

Jag vill ha HV71 i semifinal.... *suck* hoppas dom piskar Djurgården.
Kommentera

darktroll: Lottningen sker oavsett då de två främsta lagen redan är semifinalklara.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Hv - dif är inte färdigspelad , kan ju inte lotta idag då
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Vi har iallafall plusstatistik på alla lagen som är kvar, tror jag är kanske bäst att tillägga.
Kommentera

mysmi: Vilken härlig match våra killar gör... =0)...... Nu får vi kolla lottningen i kväll på 4an kl. 22.15. Vilka vill ni ha i semin?? Vilka har vi bäst statistik på denna säsongen??? Modo hade inte mycket att säga till om i dag *ler stort*.... Nu väntar en spännande semi final serie....... Fan va glad jag är......

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

erras:
hehehe ja för fan :)
Kommentera

svanru: blanda inte in mig i det snacket :), jag vågade inte tro nåt, var alldeles för nevös....
Kommentera

« · 238237 · »