Dragan 2k: Jens har ju inte direkt rosat marknaden efter det att han blev draftad. Smatidigt är han en "jobbig" spelare för motståndarna och det är ju något som NHL-lagen brukar uppskatta.
Dragan 2k: Kommer han till LA eller fararlaget så får nog både han och vi vara nöjda. Tar han bara tebax sin gamla spelstil så kan han nog lyckas där borta helt klart. Ser gärna han i Frölunda framöver , lite tuffare, lite bättre.
mok: Nästa klubbadress för Jensa efter lockoutens slut är med största säkerhet Los Angeles eller dess farmarlagslubbar. De kan knappast vara nöjda med hans situation i Frölunda.
Undrar i vilken runda han draftades. Har för mig det var första. Det ska jag ta reda på.
kungen: Han skulle ju utvecklas bättre i en ES klubb helt klart. Men skulle ta emot att se han i MIF eller bIF som det snackats om. Visst bättre han lirar med Rögle men frågan e ser vi han när lockouten e slut igen?
mok: En tanke som slog mig ang Jensa.... Finns ju inte direkt mycket plats för han i ES?? bättre o sitta på bänken o vänta på någon blir skadad el behöver vila än att lira i Div 1......!?
Danne_l: För att nå snabb framgång så är ju det självklara valet, Alfredsson. Varför skulle man rata en klassspelare bara för att en "junis" skall få chansen att utvecklas ?
Danne_l: KLart det e allvar men gäller ju att se till framtideh oxå. Numera lär vi väl aldrig se Jensa i Frölunda igen känns det som. Visserligen skall man ju aldrig riktigt lita på vad Aftonbladet skriver då dom gärna förvränger sakerna lite. Loui måste spela mycket för att utvecklas. Visst Affe e bättre. Sen e dte ju aldrig fel o ha spelare på bänken som e så bra som kan hoppa on om dte behövs.
Danne_l: Ni får väl visa prov på eran solidariska sida ;) Inte skall väl en talang som Loui behöva stå till sidan bara för att en "lyxlirare" kommer till stan ?
Danne_l: Jovisst dom har spelat förr, men inte nu i dagens Frölunda med deras spelstil etc. Pebben 0 Co har börjat komma igång o sen kommer Affe o det e dags att lägga om igen :) Resultatet kommer säkerligen bli bra men ack så synd om Loui.
Dragan 2k: För övrigt tittade jag igenom min gamla skolkatalog från Burgården 1993. Där ser man en ung Daniel Alfredsson på skolfotot. Vem ahde anat att han flera år senare skulle vara en av världens största hockeystjärnor.
Danne_l: Misstänker oxå det blir Loui som får nöta bänk vilket är synd. Men varför tror du Affe kommer in så mycket snabbare än alla andra? Gäller ju att känna sina medspelare. Visst han kommer inte göra bort semn från start men att nå hög nivå lär ta längre.
Danne_l: Visst är det synd om Loui om det blir som så - vilket vi kan anta. Men faktum är att Loui inte kommit till sin rätt i år. Det är alldeles fär hög klass på Elitserien idag för att juniorerna ska utvecklas på rätt sätt. I fjol var Loui suverän - framförallt i slutspelet. I år dock går det lite trögare.
Danne_l: Frågane hur bra han kommer vara när han kommer då han inte spelat på länge. Och vem skall han peta? Som Danne säger så e det liksom svårt att tacka nej till en sådan spelare men det e lite blandade känslor.
Japp, visst kommer det vara kul att se honom igen. Var ju tio år sedan man såg honom i Scandinavium sist. Då var han, liksom jag, en liten pojkspoling.
Danne_l: du har la rätt. Samtidigt som jag tycker det är överdrivet så tycker jag ju att det skulle va kul att se honom i Frölundatröjan...jag är helt klart kluven i frågan.
Visst har det blivit så. Men samtidigt är det mer eller mindre omöjligt att tacka nej till en sådan spelare. Samtliga lag värvar och då måste man nästan haka på och ta chansen om man får den.
Förstärka laget? En av världens bästa spelare, han kommer vara en enorm tillgång inför slutspelet. Det som är synd är ju då att han kommer peta bort exempelvis Loui, vilket kanske inte känns helt bra.
Jens har ju inte direkt rosat marknaden efter det att han blev draftad.
Smatidigt är han en "jobbig" spelare för motståndarna och det är ju något som NHL-lagen brukar uppskatta.