Vet inte vad jag tänkte på för "fest", jag bara såg att Ni skulle hitta på något sen var, hur och när har jag ingen aning om jag, tänkte att jag skall försöka att hänga på "läsktåget".
sannes: kan berätta att denna ide att göra något med alla dessa trevliga supportrar kläcktes under resans gång i vintras...och vi har gjort klart med Hv,linköping,Modo,TIMRÅ IK och givitvis med er Frölundasupportrar...så nått kommer att hända ganska snart..;0)
Det var snällt att jag räknas in bland Er, och tur är väl det eftersom Klinth är väl med i gänget och han är från Trollhätan och jag Uddevallla, hade varit svårt att lösa det för Er annars.....hihi.
Sen är ju frågan om man vågar att träffa Er.....men jag är ju rätt stabil av mig så det skall inte vara några problem. Ni verkar vara ett gäng snälla och trevliga grabbar som dricker en hel del läsk. Och tänka sig att den goa läsken dricker jag också.
willysson: Vad bra! Det hade varit kul att träffa Er även om jag inte känner så många här. Jag är urusel på att spela innebandy eller vad det nu var ni skall göra, men jag är grym på att hojta, vråla vid sidan av plan.
sannes: vi som jobbar med supporterträffen kan berätta att alla är välkommen...dock ett krav finns..det ska vara supportrar ifrån Göteborg med omnejd..annars så blir det för stort...men du räknas in..;0)
vi har fått några alternativ o vi utgår ifrån att att så många som möjligt ska kunna få vara med...inom kort så kommer det info om detta..looovar..;0)
Dragan 2k: Hmm kan inte dom där reglerna fullt ut men du kan ha rätt i det. Har NHL inte visat intresse innan 15 Juli känns det ändå lite säkrare men bara att vänta....
MoK GG: Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att Kallio, som väl är en unrestricted free agent, inte påverkas av den 15:e juli deadlinen utan en månad senare den 15.e augustio precis som nydreaftade spelare... Vem minns inte helvetet från ifjol när Jonas Johnsson, Fredrik Norrena och Tom Koivisto alla blev nydraftade...
finne85: Visst dom finska klubbarna visar Jensa sitt intresse och Jensa åker dit för att spana och visa Frölunda att det finns andra som är intresserade. Men hur kul är det att gå till Jokerit jämfört med Frölunda? Hoppas och tror Jensa stannar
sannes: Norrena nej där har man inte hört mycket det senaste tror han kommer avvakta svar från NHL och blir det ingen kommer han söäkerligen fullfölja sitt kontrakt med VF om ingen finsk toppklubb vill ha honom. Sen som sagt 15 Juli är ett jobbigt datum innan dess kan allt hända. Kallio blir intrressant attr se han sticker ju inte för ett pisskontrakt precis. Sen brukar ju spelare som "ger upp" inte alltid ligga så högt i kurs där borta.
Var det inte finska klubbar som var intresserade av Karlsson? Jag menar då nån sa att Karlsson åker dit för att "visa" Frölunda, eller nåt sånt?
Och sen tror jag inte Karlsson skulle få nån bättre lön i finland, han har väl säkert renn en rätt fet lön? Jag tror det är bara Jokerit som kan matcha Frölunda med sina löner, TPS och Tappare har nog betydligt lägre löner, så jag tror inte Karlsson åker för pengarna, om inte han går till Jokerit förståss (?), men det var väl mest tal om Tappara och TPS.
Klart att Ni har rätt båda två. Det måste vara en drömsits för föreningen att ha så många spelare kvar och nya kontrakt redan skrivna med de som gick ut nu i vår.
Ni som bor där nere.....hört något nytt om Norrena....??
Och så detta hemska datum 15 juli, usch kan bli en väntan som blir svår när det gäller Kallio.
Till sist: Denna berömda supporterträff som har skrivits om härinne är det något som vi "kärringar" kan få vara med på också?
sannes: Det är ganska lugnt men det beror ju på att inte så många spelare lämnar klubben alltså finns det inte mycket att ersätta. Carna sticker men han är redan ersatt av Kallio sen om han stánnar är ju bara att vänta och se. Mangan är ersatt med AJ. Slutar Micke måste han ersättas med en bra center. Sen är laget komplett om inga andra spelare rör på sej innan 15 Juli till NHL.
gud: Jo det är precis min tanke oxå att Jensa vill visa att det minsann finns andra alternativ för honom om inte VF sdatsar på han. Men varför gå till en medelmåttig finsk klubb när man kan spela i en toppklubb i Sverige? Han måste som sagt behållas och Frölunda har ju senare år visat sej kunna hanskas med spelre därför är jag inte nervös ännu att dom släpper han.
sannes: Många av de andra lagen har stor omsättning på sitt spelarmaterial. Det är bara att titta på Djurgården, Södertälje, Leksand med mera. Frölunda har turen eller skickligheten att behålla många av sina spelare - som det ser ut i nuläget. Alltid skönt att man kan behålla spelare och bygga upp ett lag långsiktigt. Skapar onekligen förutsättningar för fortsatt bra spel...
Har det inte varit ovanligt lugnt runt Frölunda när det gäller rykten om nyförärv och om spelare som är klara för guldlaget. Jag tycker de andra lagen "röjer" runt rätt bra. Men det kanske är jag som inte hänger med i svängarna.
MoK GG: jag som smyghåller på er tror att Jensa stannar i Frölunda.. kan inte tro att man som 20 åring väljer just Finland för pengarnas skull?? troligen så är det ett sätt att visa ledningen i Frölunda att han vill ha liiite garantier för mer speltid..men klart är ju att Frölunda måste göra en del för att behålla honom..annars så känns det som dom "slänger" bort en bra lirare..
Klinth: Känns inte som pengarna borde vara några problem i just Jensas fall om han inte fått storhetsvansinne och kräver för mycket. Tror det har att göra med istiden faktiskt att han vill spela mer. men som du säger presterar man bra så får man spela mycket och i början av förra säsongen så var Jensa lite blek för att lyfta sej speciellt när Esa kom in i kedjan. Förutsätter att VF löser detta
MoK GG: Ja, handlar det om pengar så är ju VF på grön kvist nu, så det borde ju funka. Sedan så kan man ju alltid diskutera istid, men den är ju beroende av hans prestationer och inget annat
Klinth: Lite oroväckande med Jensa tycker jag faktiskt. Han har mycket att tillföra Frölunda och han måste stanna. Tror han sticker över för att göra Frölunda lite nervösa så dom kanske inser att han vill spela mer vilket jag tycker han har rätt att kräva. Men att få han att stanna i klubben är prio 1 just nu känns det som.
MoK GG: Det verkar ju tyvärr vara lite si och så med Jensa också.
Vad skall han till finland och kolla läget för?
Skulle kännas jävligt tråkigt om Jensa försvann, då måste man ju hitta en ny tuff spelare, och det kryllar det ju inte av på marknaden direkt, åtminstonde inte med Jensas potential....
Dragan 2k: En center som kan teka iaf 60% vore värt en hel del kan man säga. Många sketmål som släppts in pga för dåliga tekare denna säsongen och säkerligen en del mål som missats pga detta. 15 Juli är det som man får sikta in sej på och hoppas inget drastiskt händer innan dess så dom får panikvärva och hålla på.
MoK GG: Ja. En center som kan teka lite bättre än våra nuvarande vore drömmen att få in. För övrigt kommer man sitta som på nålar tills dess att NHL deadlinen är passerad för att se hur NHL kommer ställa till det för Evensson och Kellgrens planering inför nästa (guld)säsong.
Dragan 2k: Ja laget är nästan komplett bara en ersättare fär Micke som behövs om han slutar annars är laget komplett just nu. Om ingen mer lämnar vill säga. Koivisto tror jag man kan sluta fundera på nu när Manges ersättare är klar. Dock vill Calle hem så tror jag Frölunda löser det vara sej det behövs en back eller inte.
MoK GG: Man ska kanske inte ta för allvarligt på rykten men exempelvis att man knyter till sig Calle Johansson, Tom Koivisto med mera. Rent spontant känns det som att när Niemi skrev på så borde backryktena ha försvunnit - vi är ju nästan ett komplett lag redan nu.
Nu är det ju som nekant officiellt att Niemi kommer ansluta till Frölunda för spel under nästa säsong. Men fortfrande florerar ryktem om nyförvärv på backsidan inför nästa säsong.
Har man som målsättning i Frölunda att ha fyra backpar av klass inför nästa säsong. Svensk och Leetma blir väl antagligen uthyrda till Halmstad. Eller kommer man att ge juniorer chansen på backsidan? Verkar lite otroligt för då borde väl Leetma och Svensk varit givna som sjunde och åttonde back?
Vet inte vad jag tänkte på för "fest", jag bara såg att Ni skulle hitta på något sen var, hur och när har jag ingen aning om jag, tänkte att jag skall försöka att hänga på "läsktåget".