Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Domarskandal?!?

« · 173152 Till forumet

Sv: Domarskandal?!?
Att det klagas på domaren från Frölunda håll tyder på att det inte står rätt till. Visst domaren var inte bra, men det var åt båda hållen. Frölunda blir lite darriga när det blir fysisk hockey. Junisarna pallar väl inte för det.

Sen tycker jag det är synd att en sådan bra tränare, som Conny Evensson är, skämmer ut sig så på presskonferensen. Han borde ha så mycket rutin innan för västen att han inte ska uppträda på ett sådant vis.

Om Frölunda ska ta SM-Guld så måste de lära sig att i hockey ska det smälla i sargerna. Man kan ju hoppas på att i får möta Frölunda i kvarten eller semin, då har vi lite övertag, när domarna höjer nivån ett snäpp!

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

bajenmattias: Nåt sånt... ;-)
Kommentera

Patrik Skene: Ja, är det inte för jävligt. Men än kan jag gå utan käpp. ;-) Kan ju ha med knäckebrödskonsumtionen att göra. Fibrer är bra mot sur mage. Säg åt Conny att ta en stor del av den låda ni fick vid matchstarten i går... ;-)
Kommentera

bajenmattias: Där fick du allt till det bajenmattias..
Kommentera

Klinth:

Ja en sådan som Rådbjer kanske :-)

Nåja! Nu är det lule på Torsdag sedan uppehålle för den otroligt och spännande turneringen Baltica cup!!

Nu skall jag åtegå till arbetet!!

// Mattias
Kommentera

Patrik Skene:

Bry dig inte om Gripen 66

Han har bara kåtrus sedan igår :-)

Eller hur du Gripen?
Kommentera

bajenmattias: Kan till viss del hålla med dig, känslorna skall svalla. Men det skall helst inte gå över styr, och det lär det ha gjort i går.

Krävs en större man med mer pondus i randig kostym, annars kan det sluta riktigt illa.
Kommentera

gripen66: Var rädd om hjärtat lilla vän.Man ska det lugnt på äldre dagar.Potta det kom ju från rätt käft.Käka några knäckebröd och dansa twisten (bonna) så löser det sig nog för en gammal man som du.....
Kommentera

gripen66: Visst kan jag vara lite enögd, men du är bara för mycket. Vi låter det vara bra så här.
Kommentera

bajenmattias: Boxning är kul det med föressten?????
ja kanske i allsvenskan men inte i elitserien........
Kommentera

Klinth:

Jo men det blir liksom lite sluspelsstämmning när det är rallarslagsmål och sådant...

Många med mig tycker att Hockey är roligt när det är lite grinigt..

Oftast var det bra ishockey från Frölunda igår...

Leksands 2:a period var usel.. Hade Leksand gjort 2-3 mål på Joels 5:a hade frölunda aldrig orkat ( Tror jag )

Boxning är kul det med föressten!
Kommentera

Klinth: Jag är frestad att skriva att den där JJ förtjänade vad han fick och lite till isf, med tanke på vad gjorde. Men jag såg inte situationen helt (för mycket "rött" ivägen..." så...

F ö att han blev överfallen från båset har bara GP hittat... jag har surfat runt en hel del nu. Men vi får väl se vad de kommer fram till... GrinConnys berömda svarta ögon kan väl ingen motstå, så den sopan kommer säkert att utverka nån form av straff. Hoppas då bara att det slår åt båda hållen... Lite retroaktivt på pottan JJ kanske...
Kommentera

bajenmattias: ja lr boxning..
Kommentera

bajenmattias: Vinnerborg skall döma divison 1 hockey. På sin höjd.
Kommentera

bajenmattias: Varför gnällde inte denna Södertälje spelare om det nu var så farligt ocg gjorde så fruktansvärt ont...Gigolo - Jens är grymmast i Elitserien.Kul att Hardy uppmärksamat hans fräcka spelstil...
Kommentera

bajenmattias: Anse ellerr tycka, ordval.

Jag har en liten fundering. Om påhoppet på JJ "kan försvaras" med att han gjorde en ful tackling (som gav 2 minuter), borde då inte LIF-spelarna lynchat Joel för den tackling som renderade i matchstraff?

Vad är det som är kul med grishockey och slagsmål?
Det finns en sport som kallas Boxning, där slåss man med varandra.
Kommentera

Klinth:

Vinnerborg ska dömma en match han klarar av att döma!!

Den här matchen skulle Rådbjer har dömt för då tror jag det hade blivit lite mer spel och inte så fula tag från båda lagen :-)
Kommentera

Patrik Skene:

Håller med dig om att Evensson är Sveriges Bäste tränare men Det var en viss Niklas Andersson som nästan slog sönder handen på en Täljespelare sist som domaren blundade för eller? :-)

Nej vi firade segern med en daladans :-)
Kommentera

Klinth:

Jag anser inte att det skulle vara mer jag bara skriver vad jag tycker...

Sedan går det ju aldrig att försvara Leksandsspelarnas agerande mot J.J men å andra sidan så hade vilket lag som helst reagerat på det sättet för tacklingen var inge´vacker men jag försvarar det inte alls.....

Tycker det är roligt att gå på ishockey när sådant här inträffar
Kommentera

bajenmattias: 54-85 i utvisningsminuter, och du anser att det skulle vara mer. Naturligtvis mer Frölundautvisningar, dessutom. Påhoppet på JJ från båset har ännu inte kommenterats från er sida. Bedömer ni det som korrekt enligt regelboken, eller ger ni mig ett tyst erkännande att jag har rätt, och att det borde renderat i någon form av straff?
Kommentera

gripen66: Du har fortfarande inte kommenterat LIF-spelarnas påhopp från båset, som är det vidrigaste man kan göra! I stället snackar du runt om andra regelbrott.

Vill du inte kommentera detta, eller är det så att du ger mig ett tyst medgivande?
Kommentera

gripen66: Skärp dig och sluta hacka på Conny.Leksand vann på grisspel tur att dom inte slog av några tummar denna gången........Om du frågar dom flesta spelarna i Leksand,så kommer nog merparten svara att Sveriges bästa tränare heter Conny Evensson.Firade ni segern mer eran beryktade bonnatwist????
Kommentera

Klinth:

Håller med dig till viss del om domaren Vinnerborg men överlag så var detta en viljeseger och ingenting annat!

efter Frölundas 1:a matcstraff på Joel så var det ytterligar 3-4 solklara frölundautvisningar som han inte blåste för men så gör alla domare men matcavgörandet kanske var domarns förtjänst..

Tyckte den sista utvisningen såg lite billig ut men nån julklapp skall han inte få av mig i alla fall för jag tyckte inte att han var bra.

Den dagen jag ser en domare hålla sdamma nivå matchen igenom blir jag salig!
Kommentera

Klinth: Nej, han var inte bra... Bl a missade han en solklar straff i Frölundas femminutare på Pajen (Niklas Persson) som var helt fri... Och han tappade matchen fullständigt. Att klara sig med två minuter för det där som föregick det riktigt stora vevandet alltså... en farligare checking from behind har sällan skådats...

Vi förlorade häromsistens mot Timrå (igen!) på en riktig nattmössa till domare - men inte skällde 12anen som en bandhund inte. Och inte föll han in i GrinConnys trall på konferensen igår heller. Conny får väl fortsätta att grina till GP ett tag framöver. De lär trycka det mesta han häver ur sig... det är tydligt det...

Men när allt är summerat så gick det nog jämnt upp på vad Vinneborg åtstadkom...
Kommentera

gripen66: mjo kna hända tt han blåser upp allt i stora propotioner men jag har pratat med en spelare från laget även han tyckte leksand fjantade genom filmning och så för dem inte hängde med.

MEN inget att skylla leksand på det är domarens sak att döma vilket han kanske inte gjorde till fullo rätt (imo såklart).. 4 matchstraff (vad jag fått reda på) under en match då har man tappat den totalt.
Kommentera

gripen66: Du vill alltså påstå att domaren gjorde en korrekt insats, och att det är OK för spelarna i LIF-båset att dunka på JJ?

Kom in i spelet!!!
Kommentera

gripen66: ...eller den där Leman iaf... Inte undra på att ni fått storhetsvansinne därnere med en blaska som blåser solsken upp i arslet på er på det där viset. DD/FK har iaf någon form av neutralitet - där står det att att LIF hade kanonflyt som vann och det berodde till stor del på en med namnet _Fransson_ - inte Vinnerborg.

Jag håller med. Det var spel mot ett mål i två hela perioder - men pucken ska in också... Tror att era småpojkar passar bra i Tre Kronor. Hellre sex passningar som rinner ut i sanden än ett skott (som Lodin) ;-)
Kommentera

Klinth: Ja, nog är det fel alltid... men inte som ni tror...

Se till att han tagit sin medicin tills dess bara... GP är en patetisk tidning - bara så att ni vet...
Kommentera

Domarskandal?!?
Läs bifogad sida.

Är det domarskandal, eller skall man acceptera sådant här?
Kan ha varit matchavgörande, vem vet!?!

Conny svär i media, något är fel! Conny, mannen som tar förluster och gratulerar, är såpass förbannad att han nästan tappar ansiktet i media, något är RIKTIGT fel!

Hoppas att det blir tändvätska inför matchen mot HV 71, hoppas att serieledningen är VF´s inför uppehållet......

Leksand, grattis.... Och glöm inte att skicka en julklapp till Marcus Winnerborg, det har han väl gjort sig förtjänt av, eller?!?

Nästa gång vi möts, då blir det krigdans i Scandinavium!!!
Kommentera

« · 173152