Jaha, Linnea går in och tippar normalt för en gångs skull och sätter den direkt. Starkt!
Ja vad ska man säga om matchen då. Malmö är dåliga, riktigt dåliga. Synd att Rönnmark var tvungen att blåsa för allt, blev liksom ingen riktig match av det hela. Okey att man ska ta ut för hakningar och interference men någon känsla för spelet måste man ju ändå ha. Så fort en spelare har kluban i midjenivå på motståndaren behöver ju inte det betyda att man måste blåsa varenda gång. I övrigt är Frölunda starka nu. Ett ruskigt starkt lag. Spelar liksom ingen roll att förstafemman tar ett steg tillbaka en match, då stiger nästa formation fram istället.
För övrigt första gången någonsin jag hört bägge supporterskarorna skandera "skandal, skandal, en domarskandal" samtidigt....
Mycket stabilt just nu. Både för Frölunda och för utmanarna. Motståndarna har liksom inget motmedel att sätta in när vi ökar tempot. Läge att göra ytterligare ett ryck nu på söndag, i båda tabellerna.. Linnea: Gôtt tippat!!!
Sannes: Ja det är helt otroligt. vad står det nu? Är det 3-0? Vi är i och för sig lite fler, men de får ju första tjing så det jämnar väl ut sig. Nu hoppas vi på 4-0 på söndag, eller hur?
Emma: Tackar och bockar. Man ska alltid lita på sina instinkter. Måste säga att säsongen börjat bra för utmanarna. Så tänk nu på att äta mycket långa kolhydrater och dricka mycket vatten så ska vi nog kunna plocka ner "experterna" från sina höga hästar=)
Emma: Huvudsaken är att en av utmanarna får inte resultatet, nu leder vi över experterna hur klart som helst. Jag fortsätter och njuter så länge som vi kan matcha det där expertgrabbarna.
Sannes: Ja det blev väl nästan inte 5 mot 5 någon gång. Typiskt att mitt tipps på 7-2 inte gick in, men jag är glad ändå då Linnea fick in sitt 6-2 resultat. Grattis.
Dragan 2k: Petigt var ordet, känns som det inte är hockey ibland. Tyvärr så såg jag inte när ryssgrabben dömde men han har fått positiva ord ifrån alla håll och kanter.
Kul att Lundqvist och Tolsa har kommit igång ordentligt, äntligen kan man kanske tillägga.
Ser att Malmö leder skotten med 26-16 efter två perioder men vad hjälper det. Är det bara jag som tycker att det har varit för mycket utvisningar i matchen, jag vet att domaren har fått order om att blåsa mer, men vissa av utvisningarna hittills har varit lite konstiga tycker jag.
Oj, vi slipper Vinnerborg trots att vi är där nere i landet och härjar. Dagens domare är Ulf Rönnmark som häromdagen stod i direktsänd tv och sa att det skall bli ordning och reda. Upp till bevis nu då.
Linnea: Kan det vara ett taktiskt drag Dream Team gör?? Det kommer att sluta med att du lämnar Frölunda och känner en äkta kärlek till Timrå i stället..;0)
Sen så tror jag att du är på god väg att omvända han, just nu har han bytt från Timrå till att vara "klubblös", så nu är han snart Frölundait, bra jobbat Linnea. :))
Svårt att tippa torsdagens match? Nja, Malmö har inte sett så heta ut som alla trodde efter smällen i Jkpg i första omgången. Vi vet ju hur Fröunda har sett ut. Täta matcher brukar det bli, speciellt i Sveriges tråkigaste arena, "Malmö is stadio ". Så jag tror på en övertygande seger för bortalaget. 3-7 således.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?