Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Experterna surfar vidare

« · 428932 · » Till forumet

Sv: Experterna surfar vidare
Poffa: Haha. En sak är säker. Man tänker inte på annat än den här matchen. Det ska bli så fruktansvärt kul. Låg till och med i natt och tänkte på den. Vaknade med ett leende och tänkte "Aaah. Idag är det match. Underbart"

Sedan kom chocken. Föräldrarmöte klockan 18 på ett av barnens dagis eller förskola heter det visst. Skickar min standin
Kommentera

Dragan 2k:

Hittar dom bara tillbaka till spelet som de hade i den första perioden borta mot HV kan det mycket väl bli seger. Då spelade de ruskigt bra!
Sen har jag faktiskt inte sett något av modo i år så har ingen aning om hur de sett ut, vet bara att Salo är kanonbra ibland, men varvar med sedvanliga tavlor och att Foppa toppar poängligan.
Kommentera

Dragan 2k:

Det är klart att ni kan hoppas på det, men det är inte rätt.
Kommentera

mok: Absolut. Det är det som oroar mest - bortaspelet. Frölunda har ett tillräckligt bra lag för att vinna mot Modo. Likväl har Modo ett tillräckligt bra lag för att slå Frölunda.

Kan vi hoppas på säsongens första bortavinst idag? Det gör vi.
Kommentera

knaskamilla: 7-2. Tror och hoppas verkligen inte siffrorna blir så stora. det blir tufft och tillfäligheterna kommer avgöra inget snack om saken. Här kan man snacka om att bäst fär dagen kommer vinna. Bara Malmö som mäktat med att vinna borta annars hittils i serien. Kanske dags för mer sådant.... men alla som håller på Frölunda vet ju hur bortskämda vi e med bortavinster :)
Kommentera

Dragan 2k: Visst är det så, och dessutom vette fan om inte grabben gjorde rätt!?! Han ska ju trots allt försöka bli vuxen, och första steget är ju att klippa navelsträngen.....
Kommentera

Poffa:

Jepp, frågan är om han får "Steenkul" ikväll, go go Ronnie Sundin!
Kommentera

Poffa: En rätt bra artikel tycker jag. Bekräftar egentligen det jag trott hela tiden.
Kommentera

Hockeylivet är Steenkul, så är rubriken på den här artikeln/intervjun om och med Alexander Steen.

www.allehanda.se/sport/3172.html
Kommentera

Vf chefen:

"[f]Salo räddade Modo[/f]
Modo kom tillbaka och kunde rädda en poäng med 1.14 kvar av matchen. Efter andra perioden såg det dock ut som om gästerna skulle åka hem tomhänta. Färjestad spelade ut Modo ordentligt i mittperioden och hade det inte varit för en storspelande Tommy Salo i Modo-målet hade matchen varit avgjord."

MoDo vinner med 7-2.
Kommentera

mok: Det känns länge sedan vi vann med 8-1 så nu är det dags igen även om det inte är Djurgården el Mif. Är väl inte sannolikt men det är ett tips som iall fall är ledigt. (dessutom har ju Modo Tommy Sållet i mål)
Kommentera

willysson: Hmm o hur man kan missa matchklockan i Scandinavium är ju ett under :)
Kommentera

Danne_l: lite förvånad blev jag när jag såg tv-bilderna....
Kommentera

willysson:

Tämka sig, är inte det minsta förvånad att du lyckades missa det..;)
Kommentera

mok: Allt beror på intaget av alkohol och hur trevligt det är där... men sist jag var där missade jag att det fanns en matchklocka i scandinavium... ops;)
Kommentera

willysson: Gör det så får du värdera om hockeylivet sen :)
Kommentera

mok: kan det vara så illa??? kan lova att jag ska se en match live därnere iallafall, så för vi se hur det blir;)
Kommentera

willysson: Bara Frölundaiter vet du, ännu en anledning att joina denna lyckliga skara. Men visserligen... alla är ju Frölundaiter innerst inne, alla har bara inte insett det ännu. Men det är aldrig för sent.
Kommentera

danoj: Garvade gott när jag såg vattnet rinna ut över hela bordet och inte en min rörde dom heller för den delen.
Kommentera

En notis bara, att det är just Peter Jihde som välter ut ett glas med vatten när han entrar studion i hockeykväll förvånar iaf inte mig :)
Kommentera

mok:
Det kan bli många goa skratt när man läser alla inlägg, om vilka som tippar vad, hur och när.

Vill till att ha tungan rätt i mun när man tippar så man inte smiter före Ni experter och att man inte tippar samma resultat.
Kommentera

mok: jag får aldrig tävla jag....:(
Kommentera

Sannes: Alltid kul att "tävla" lite livar ju upp disskusionerna här inne om inte annat :)
Kommentera

mok:
Nope, inte större för min del, det är toppenbra som det är.
Man får passa på att njuta så länge man kan som utmanare.
Kommentera

Sannes: Hade helt glömt det men har lagt in en liten rad ovanför. Duger den eller vill du ha den större? :)
Kommentera

Paddan: Känns som om du har rätt...
Kommentera

bobbe: Hmm, funderar på om scim egentligen inte tippar en 5-3 vinst för MoDo. Eller så funderar jag fel.
Måste nog ta en kopp kaffe till och fundera ett tag ytterligare...
Kommentera

Dream Team: Gah! *ställer sig i skamvrån och skäms en sväng*
Kommentera

bobbe: Samma sak, fast tvärtom.. ;)
Kommentera

scim: Sannes hann minsann före dig... ;)
Kommentera

Poffa:

Jag är mer optimistisk, 5-3.
Kommentera

mangan: Dragan kommer få smisk om det nu blir 2-4... ;)

Nytt tips: 4-4
Kommentera

jaha... snart finns det väl inga resultat under tvåsiffrigt kvar =)
men då tror jag mer på henke och tippar 3-0... till frölunda naturligtvis
Kommentera

mangan:

Jag slår till och tippar också, efter som det är dåligt med tips på MODO-vinst. Mitt tips är 3-2 till MODO. :-)
Kommentera

mangan:
Förra säsongen så var expertpojkarna väldigt kvicka med att göra en stor ruta (som lyste ilsket mot mig) med hur många matcher de lyckades att få rätt i, det är väldigt dåligt med den varan nu tycker jag, undrar varför...

Järnspikar vad alla var ute i god tid att tippa nästa match, för egen del så satsar jag på en Frölundavinst med 5-3.
Kommentera

Ställningen efter förra omgången
Expertpanelen 0
Utmanarpanelen 1

Experternas tips ligger som följer:
1-3 Klinth
1-5 Danne
2-3 MoK
2-4 Dragan

Och så de serieledande utmanarna:
4-2 Paddan
1-4 Kungen
3-3 remes
3-4 Emma
2-5 Slashpuppie
4-6 mangan
bobbe får tippa om eftersom experterna nöp hans tips (2-4).
Kommentera

danoj: Jag kan säga som så att jag chansa ;)...
Kommentera

danoj: Uhhhh va laut du e!!!!!

Du får väl vänta in att Sannes sammanfattar läget då ;-)
Kommentera

slashpuppie:

Eftersom jag inte orkar scrolla neråt och kolla vad alla har tippat så säger jag bara enkom att Frölunda vinner :)
Kommentera

2-5 säger jag...
Kommentera

jag tror på 3-4.
Kommentera

2-4 blir det. Tipset må vara taget av andra experter dock inte av expertpanelen.
Kommentera

bobbe: Hmmm måste jag svara på det ;)
Kommentera

3-3 imorgon... MoDo är ett riktigt kryss lag....
Kommentera

mok: Jag tror helt enkelt ni är rädda för oss andra... ;)
Kommentera

kungen: Man gör så gott man kan :)
Kommentera

surfar vidare på 4:an men nu gör nog Modo mål så jag såger 1-4 helt enkelt.....
Kommentera

mok: du är en sån glädjespridare kompis...... .-)!!
Kommentera

bobbe: Egentligen får bara Frölundaiter tippa bara för att annars kan det bli enormt många. Men vi får kanske se över detta. Iaf så tippar experterna först och utmanarna sedan. Jag kör på 2-3 ...
Kommentera

mok: Hmm.. jag är förvisso inte insatt i "systemet", men utmanar självmant expertpanelen. Förhoppningsvis får jag joina de övriga utmanarna.... ;)

Modo-Frölunda 2-4
Kommentera

« · 428932 · »