Poffa: Haha. En sak är säker. Man tänker inte på annat än den här matchen. Det ska bli så fruktansvärt kul. Låg till och med i natt och tänkte på den. Vaknade med ett leende och tänkte "Aaah. Idag är det match. Underbart"
Sedan kom chocken. Föräldrarmöte klockan 18 på ett av barnens dagis eller förskola heter det visst. Skickar min standin
Hittar dom bara tillbaka till spelet som de hade i den första perioden borta mot HV kan det mycket väl bli seger. Då spelade de ruskigt bra! Sen har jag faktiskt inte sett något av modo i år så har ingen aning om hur de sett ut, vet bara att Salo är kanonbra ibland, men varvar med sedvanliga tavlor och att Foppa toppar poängligan.
mok: Absolut. Det är det som oroar mest - bortaspelet. Frölunda har ett tillräckligt bra lag för att vinna mot Modo. Likväl har Modo ett tillräckligt bra lag för att slå Frölunda.
Kan vi hoppas på säsongens första bortavinst idag? Det gör vi.
knaskamilla: 7-2. Tror och hoppas verkligen inte siffrorna blir så stora. det blir tufft och tillfäligheterna kommer avgöra inget snack om saken. Här kan man snacka om att bäst fär dagen kommer vinna. Bara Malmö som mäktat med att vinna borta annars hittils i serien. Kanske dags för mer sådant.... men alla som håller på Frölunda vet ju hur bortskämda vi e med bortavinster :)
Dragan 2k: Visst är det så, och dessutom vette fan om inte grabben gjorde rätt!?! Han ska ju trots allt försöka bli vuxen, och första steget är ju att klippa navelsträngen.....
"[f]Salo räddade Modo[/f] Modo kom tillbaka och kunde rädda en poäng med 1.14 kvar av matchen. Efter andra perioden såg det dock ut som om gästerna skulle åka hem tomhänta. Färjestad spelade ut Modo ordentligt i mittperioden och hade det inte varit för en storspelande Tommy Salo i Modo-målet hade matchen varit avgjord."
mok: Det känns länge sedan vi vann med 8-1 så nu är det dags igen även om det inte är Djurgården el Mif. Är väl inte sannolikt men det är ett tips som iall fall är ledigt. (dessutom har ju Modo Tommy Sållet i mål)
mok: Allt beror på intaget av alkohol och hur trevligt det är där... men sist jag var där missade jag att det fanns en matchklocka i scandinavium... ops;)
willysson: Bara Frölundaiter vet du, ännu en anledning att joina denna lyckliga skara. Men visserligen... alla är ju Frölundaiter innerst inne, alla har bara inte insett det ännu. Men det är aldrig för sent.
bobbe: Hmm, funderar på om scim egentligen inte tippar en 5-3 vinst för MoDo. Eller så funderar jag fel. Måste nog ta en kopp kaffe till och fundera ett tag ytterligare...
mangan: Förra säsongen så var expertpojkarna väldigt kvicka med att göra en stor ruta (som lyste ilsket mot mig) med hur många matcher de lyckades att få rätt i, det är väldigt dåligt med den varan nu tycker jag, undrar varför...
Järnspikar vad alla var ute i god tid att tippa nästa match, för egen del så satsar jag på en Frölundavinst med 5-3.
Ställningen efter förra omgången Expertpanelen 0 Utmanarpanelen 1
Experternas tips ligger som följer: 1-3 Klinth 1-5 Danne 2-3 MoK 2-4 Dragan
Och så de serieledande utmanarna: 4-2 Paddan 1-4 Kungen 3-3 remes 3-4 Emma 2-5 Slashpuppie 4-6 mangan bobbe får tippa om eftersom experterna nöp hans tips (2-4).
bobbe: Egentligen får bara Frölundaiter tippa bara för att annars kan det bli enormt många. Men vi får kanske se över detta. Iaf så tippar experterna först och utmanarna sedan. Jag kör på 2-3 ...
Sedan kom chocken. Föräldrarmöte klockan 18 på ett av barnens dagis eller förskola heter det visst. Skickar min standin