Frölunda HC

60401 inlägg · 3400 ämnen

Experterna surfar vidare

« · 429140 · » Till forumet

Sv: Experterna surfar vidare
Klinth: Det var givetvis inte Göteborg misstänker jag. Det kostar en del att frakta upp fikat norröver.
Kommentera

Dragan 2k: 10 spänn?!? Jag fick pynta 20 spänn när jag var på min dotters samtal... Men så äter jag ju för 2 oxå iofs ;-)
Kommentera

Dragan 2k: Allt går o lösa....
Kommentera

mok: Nog ska min polare Janusz kunna fixa något sådant på något sätt:-)
Kommentera

Dragan 2k: Du får komma och glo hos mej annars vet la du! Slå 43" e lite jobbigt... iaf utan projektor.
Kommentera

mok: Absolut. Vill ni hänga med är ni mer än välkomna. Kaffe och kaka för 10 spänn. Lite väl billigt men ändå. Det kan bli en hel del intressanta konversationer där.

Nej. Det blir väl tv soffan och en fin liten 33 tumare. Fasen har du en 43:a Mok. Detta måste jag givetvis slå.
Kommentera

gud: Dragan kanske uppskattar det så han kommer hem i tid. Men kommer dom inte känna igen dej som den fule gubben som lockar med godi vid lekplatsen då?
Kommentera

mok:
Hmm..Jag får väl hänga med som den fula gubben då
och se till att samtalet går fort...
Kommentera

gud: Först får ni följa med han på kvartsamtalk på dagis :)
Kommentera

danoj:
Det stämmer..Så nu går vi över till Dragan...
Kommentera

Dragan 2k: Inte fel det heller men får la nöja mej med mina 43", bättre än dom 28" man hade tidigare...
Kommentera

Dragan 2k:

Jag har hört att man har plasmaskärm hemma (minimum 1) så är det helt öppet för polare och dylikt att komma över, Bärs och dylikt ska värden stå för, allt enligt det inofficiella reglementet för allmän hockeybeskådning.
Kommentera

Dragan 2k:

Själv ska jag se matchen i Kempis. Där finns både storbilds-TV och livekänslan på samma gång. Oh yeah.
Kommentera

mok: Härligt Mok. Själv har jag kopplat ihop 15 stycken stora plasma skärmar i taket i mitt sov...åhum jag menar vardagsrum. Snacka om storbild.
Kommentera

danoj: Hemma i soffan framfär min 43" TV :)
Kommentera

Dragan 2k:

Vart ska ni avnjuta matchen ikväll då?
Själv drar jag mig in mot Kungstorget vid 18 tiden.
Kommentera

Vf chefen: Haha. Tror inte det. Förra gången de hade förädrarmöte var för ungefär ett år sedan. Match då? Givetvis. Frölunda - Färjestad. Fast jag gick efter en timmes dravel och njöt av matchen istället.
Kommentera

Dragan 2k: Fattar fröken hur viktigt det är med hockey då? Kalla till möte på en match dag är ju samma synd som att svära i kyrkan. (eller värre)
Kommentera

mok: Det är absolut inga problem...de går inte ens i skolan. De går på dagis där de givetvis är allas hjältar.
Kommentera

Vf chefen: KLart man skall göra det. Planerar mitt jobb efter hockeyn så skolan borde väöl kunna klara av det med?
Kommentera

Dragan 2k: Va, har du inte lämnat in Frölundas spelschema till skolan än fasst den har varit igång i över en månad? Det ska man göra direkt på första skoldagen.
Kommentera

audiblegiraffe: Klart vi har en massa stjärnor. Titta bara på klubbmärket, där fullkomligt vimlar det ju av stjärnor. Det är ju så många som...eeh...tre stycken.
Kommentera

audiblegiraffe: Jo hela MoDo grejen har ju blivit aningen uttjatad. Men det du säger omn att dom bara har 4 lockoutspelare stämmer ju visserligen. Men många räknar ju in Foppa , Salo i denna krets eftersom dom kommer från NHL direkt även om dom nu skrivit hela säsongen.
Kommentera

Dragan 2k:

Du menar Plüss mål, dom gör ju enbart Frölunda :)
Kommentera

mok: Jag tycker det är ruggigt överdrivet att MODO har en MASSA stjärnor. Man har ju bara fyra lockoutspelare varav en här Hedin.
Näslund och Sundström anländer först efter jul. Allt snack om Real MODO hade man väl kunnat tala om Näslund och Sundström lirat.
Nu har man dom tidigast efter jul om de ens kommer.
Kommentera

Dragan 2k:

Senast nåt av lagen vann med fyra mål var dock förra säsongen. Då vann Frölunda borta med 6-2, visst finns det hopp;)
Kommentera

Danne_l: Just det. Tänkte inte på att det blir ju plusmål åt andra hållet.
Kommentera

Icing-Ove:

Så sant så sant. Det räcker att modo vinner med fyra mål så är de ikapp. Men, inte ofta det blir sådana siffror lagen emellan.
Kommentera

Dragan 2k:
Hmm 7 mål?, vid MODO-vinst med typ 4-0, 5-1, så går man om Frölunda. Men så lätt går det nog inte ikväll.
Kommentera

mok: Sedan kan man faktiskt spela utan egentlig press. Laget kommer forfarande vara serieledare under förutsättning att man inte blir totalt sönderkörd där uppe och förlorar matchen med fler än 7 mål. Tack Mamö för den fina målskillnaden.
Kommentera

Paddan: Efter din fina analys så kanske jag inte ens behöver se matchen ikväll :)
Kommentera

Danne_l: Foppa må toppa poängligan men vilka 2 ligger efter. Jo 2st Frölundaiter vid namn Andersson och Kallio. MoDo har inte direkt imponerat på mej med alla dom namnen dom har. Visserligen flnakeras dom ju av andra "mindre kända" namn. Visst finns chansen att slå MoDo bara att åka sönder deras backlinje som är deras svaga länk. Salo? Inte mer rädd för han än någon annan målvakt. Men som sagt vi HOPPAS på vinst. VInst borta e alltid bonus som Frölundait :)
Kommentera

Dragan 2k: Äh, nu var det ju inte så vi hade avtalat. Men jag kan väl säga så mycket som att det blir två lag som ställs mot varandra på isen och det laget som gör flest mål (i motståndarens målbur) vinner. Tydligen kan man också vinna efter att man gjort lika många mål under ordinarie matchtid, men då är man inte lika mycket värd.
Sen så kommer Salo att göra femtielva målvaktstavlor, för det är tydligen det enda han kan göra enligt vissa förståsigpåare samt att det kommer att bli psalmsång efter varje avblåsning.

Varsågod, där har du matchen.
Gå nu på ditt föräldramöte! ;)
Kommentera

Paddan: Det är lugnt Paddan. Du kan berätta och jag lovar att inte kräva dig på pengar.
Kommentera

Dragan 2k: Äh, gå på föräldramötet du. Jag kan redan nu tala om för dig hur det slutar. Fast det kostar en liten slant...
Kommentera

Dragan 2k:

Haha, det gäller att PRIORITERA! :)
Kommentera

Poffa: Haha. En sak är säker. Man tänker inte på annat än den här matchen. Det ska bli så fruktansvärt kul. Låg till och med i natt och tänkte på den. Vaknade med ett leende och tänkte "Aaah. Idag är det match. Underbart"

Sedan kom chocken. Föräldrarmöte klockan 18 på ett av barnens dagis eller förskola heter det visst. Skickar min standin
Kommentera

Dragan 2k:

Hittar dom bara tillbaka till spelet som de hade i den första perioden borta mot HV kan det mycket väl bli seger. Då spelade de ruskigt bra!
Sen har jag faktiskt inte sett något av modo i år så har ingen aning om hur de sett ut, vet bara att Salo är kanonbra ibland, men varvar med sedvanliga tavlor och att Foppa toppar poängligan.
Kommentera

Dragan 2k:

Det är klart att ni kan hoppas på det, men det är inte rätt.
Kommentera

mok: Absolut. Det är det som oroar mest - bortaspelet. Frölunda har ett tillräckligt bra lag för att vinna mot Modo. Likväl har Modo ett tillräckligt bra lag för att slå Frölunda.

Kan vi hoppas på säsongens första bortavinst idag? Det gör vi.
Kommentera

knaskamilla: 7-2. Tror och hoppas verkligen inte siffrorna blir så stora. det blir tufft och tillfäligheterna kommer avgöra inget snack om saken. Här kan man snacka om att bäst fär dagen kommer vinna. Bara Malmö som mäktat med att vinna borta annars hittils i serien. Kanske dags för mer sådant.... men alla som håller på Frölunda vet ju hur bortskämda vi e med bortavinster :)
Kommentera

Dragan 2k: Visst är det så, och dessutom vette fan om inte grabben gjorde rätt!?! Han ska ju trots allt försöka bli vuxen, och första steget är ju att klippa navelsträngen.....
Kommentera

Poffa:

Jepp, frågan är om han får "Steenkul" ikväll, go go Ronnie Sundin!
Kommentera

Poffa: En rätt bra artikel tycker jag. Bekräftar egentligen det jag trott hela tiden.
Kommentera

Hockeylivet är Steenkul, så är rubriken på den här artikeln/intervjun om och med Alexander Steen.

www.allehanda.se/sport/3172.html
Kommentera

Vf chefen:

"[f]Salo räddade Modo[/f]
Modo kom tillbaka och kunde rädda en poäng med 1.14 kvar av matchen. Efter andra perioden såg det dock ut som om gästerna skulle åka hem tomhänta. Färjestad spelade ut Modo ordentligt i mittperioden och hade det inte varit för en storspelande Tommy Salo i Modo-målet hade matchen varit avgjord."

MoDo vinner med 7-2.
Kommentera

mok: Det känns länge sedan vi vann med 8-1 så nu är det dags igen även om det inte är Djurgården el Mif. Är väl inte sannolikt men det är ett tips som iall fall är ledigt. (dessutom har ju Modo Tommy Sållet i mål)
Kommentera

willysson: Hmm o hur man kan missa matchklockan i Scandinavium är ju ett under :)
Kommentera

Danne_l: lite förvånad blev jag när jag såg tv-bilderna....
Kommentera

willysson:

Tämka sig, är inte det minsta förvånad att du lyckades missa det..;)
Kommentera

« · 429140 · »