MoK: Hehe.. känns dock som ett oavgjort resultat efter full tid är bäst för berörda parter i familjen s.a.s.. =) Svenssons slagdänga har nog gjort sitt på ett tag den. Har inte hört den spelas i ishallen nånting i höst.. men den gick ju rätt varm i ladan i våras=) Tog dock den inte så allvarligt.. Var du upp nånting hit då, eller?
Dream Team: Vi får inte hoppas TIk plockar poäng här nere igen då :) Men jag är glad om jag slipper höra The Svenssons med Timrå knockar hela skiten , spöar lagen från eliten :)
MoK: Inte så mycket planering bakom matchen egentligen.. mer lyckliga omständigheter. =)
Hehe.. ja, nu hade jag ju turen att vara på plats redan i våras, när Timrå vann 2-1=) och Scandinavium funkar.. helt klart! Trivs dock rätt bra på hemmaplan också, numer iaf.. =)
Dream Team: Kan man säga, jag lade till en länk sen dubblerades massa annan skit. Har hört andra som haft liknande fast i sina presentationer. Justeras snart :)
Odj: Jo lördag är oxå en tänkbar 1a match för Jönfeldt men ofta resonerar dom ju att dom ställer dom på borta is där trycker inte är lika stort. hemma har ju spelarna alltid större press på sej att vinna
kallio71: Nog att man bygger upp rutin på träningarna. Givetvis måste han stå några matcher så han kommer in i rätt matchtempo. Alltid viktigt att ha två målvakter igång. Vad händer om Henke helt plötlsigt blir febersjuk matchdagen? Ska man då slänga in en ej matchtränad andra målvakt?
MoK: Jag tror personligen att det hade varit bättre om Jönfeldts första match var i Scandinavium, med bra stöd i ryggen och bättre matchbild. Brynäs hemma(lördag) verkar vara ett bra alternativ-speciellt eftersom Henke var matchens lirare igår mot Leksingarna.
Underdog: Låter intressant det du säger om LHC kanske kan dom bli ett slutspelslag i år. VIlket jag tippade när Norrena kom in i bilden. Sperrle har jag sett för lite av för att dömma han på något vis. Frölunda är inte bra bakåt just nu och det återspeglas i spelet över hela isen. Kommer detta bara igång blir VF svårslaget. Just nu finns oxå en tydlig tendens att släppa in tidiga skitmål i matcherna vilket givetvis absolut inte får hända. VF kommer nog skapa en del chanser eftersom LHCs spel passar Frölunda rätt bra enligt dina beskrivningar iaf. Norrena lät vara taggad till 1000 tror jag. Hoppas att Jönfeldt får chansen imorgon men så lär det väl inte bli. Har tippat 4-2 till Frölunda. Blir intressant. Nån gång måste ju VF vinna på bortaplan... kanske dags nu?
Frågar ni mig så är matchen högst oviss. Visst jag är Linköpingsfan, men en realistisk sådan.
Linköping har i år ett riktigt bra lag enligt många - visst vi har gjort som det ser ut några bra finländska värvningar, men till mångt och mycket är det gamla spelare som på något sätt under melins vingar börjar få fram sin kapacitet på isen. Jag tänker på Knold, Tim Eriksson, Bülow, Emvall, med flera. Norrena är en bra värvning, men jag säger som jag sa redan inför förra säsongen - Daniel Sperrle är en man för blågult vad det lider. Det skulle inte förvåna mig om Norrena får en liknande sits i LHC som i VF. Sperrle är lite av en Salo i mina ögon.
Linköping har spelat riktigt bra i de flesta matcher, men lyckats få stryk pga ineffektivitet. I förluster mot t.ex. Malmö, Luleå och senast HV har de dominerat och dominerat kraftigt långa stunder. I samtliga matcher borde de ha punkterat matcherna långt innan sista perioden.
VF i sin tur ser inte helt stabila ut. Normalt skulle jag basera resultatet på er effektivitet även om jag inte tror ni kommer att föra matchen.
Var också medvetna om, ni som inte sett linköping, att detta år liras en anfallshockey baserat på mycket skridskoåkning och de vill gärna ha ytor - ytor som skapas mot offensiva lag - som VF. Detta tvärt emot tidigare då LHC har spelat en fysisk ishockey. Andreas Phil är dock inne på den linjen och lyfter gärna bort spelare fortfarande...
Stundtals ser man att målskyttet finns där - och förr eller senare måste LHC få en normal utdelning på sina chanser. När det händer går inget lag säkert. Fakstiskt.
Med VF:s form och hopp om en högre effektivitet hos LHC tror jag på seger för Linköping, 4-2.
kallio71: Klart henke är bättre och man kan inte skylla på han för alla baklängesmål då backarna inte sköter sej. Men vad gör vi om Henke blir skadad eller liknande? INte dags att värma Jönfeldt i tid så han vet vad det handlar om? Jänfeldt måste ju få känna på spelet. Sen kan Henke behöva sitta lite och få könna på att han minsann kan få sitta på bänken med. Han har ju gjort en hel del tvivelaktiga ingripanden hittills.
MoK: varför ska jönfeldt stå i målet han är ju så orutinerad. det är bättre att köra med lundqvist som är så rutinerad. man kan inte skylla på henke när dom släpper in så många mål. det är försvaret som brister det har vi ju sett klart dom senaste matherna. Får bara frölunda igång sina backar så ska det inte vara så svårt henke att hålla den efterlängta nollan...............
Klinth: Med Norrena i form är Linköping klart en lag för slutspel tycker jag. Sen hur det går vidare är svårt att säga, truppen övrigt har ju många bra namn men inga som lyckas riktigt... ännu. Håller nog med Klinth i tipset 2-4 på torsdag. Men jag vill se Jönfeldt i målet!
Klinth: Jag håller med. Man borde vara rejält taggade. Vändningen var helt makalös senast men de första 55 minuterns var väl kanske under kritik.
Nu återstår det att se om Norrena får stå. Sperrle har väl fått stå en hel del matcher på Norrenas bekostnad. Matchen då? Då mitt tips som jag hade tänkt 2-4 är taget får jag ta mitt andra val 3-5. Sista målet i tom bur av Alavaara.
Vad seriöst det blev helt plötsligt..=)