Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Expertpanelen om Linköping-Frölunda

« · 307720 · » Till forumet

Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
dom ökar hela tiden först 1 sen 2 och så hoppas vi på 3 nästa gång mot ...... HV ?
Kommentera

Vf Chefen: Och Lunkan räddade 29 skott av 30. Starkt av Henke.
Kommentera

Vf Chefen: Malmö borta på tisdag. Det måste väl vara 3 säkra?
Kommentera

Vf Chefen: Härligt med 2 poäng borta. Nästa gång blir det en 3:a. Bra jobbat killar.
Kommentera

Vf Chefen: Förlust senast sudden. Vinst på straffar nu. Vi börjar närmas oss vår första fullpoängare men när kommer den?
Kommentera

Gött säger jag bara :)
Kommentera

ribba9: Fan vad han skriker på hockey live. Jag får ju hjärtattack varje gång han höjer rösten.

Kom igen nu VF och avgör detta.
Kommentera

caroliiine: det borde väll vara dax ikväll....varför vänta??
Kommentera

så var andra perioden igång....snälla, kan inte frölunda vinna på bortaplan nu?
Kommentera

något skrev det jag hade tänkt säga ... alltid sist....
men jag instämmer i all fall
Kommentera

Se där ja. Första perioden är man ju riktigt med i matchen. 1-1 och inget mål insläppt inom 2 minuters gränsen. Definitivt ett fall framåt. Och Kallio höll sitt ord. han skulle göra mål på Norrena och vips så var det gjort.
Kommentera

Dragan 2k: Kedjorna blir mer välkomponerade och bättre överlag. Ser som sagt riktigt intressant ut. Hade varit kul att se matchen ja....
Kommentera

Klinth: Oj då. Det var en rejäl omvaskning av kedjorna. Ett tydligt exempel på att man inte är riktigt nöjd med spelet så här långt. Förhoppningsvis bär det frukt. Ska bli intressant att se vad Steen kan tillföra första kedjan och vips så fanns Johnson nere i tredje kedjan.

Typiskt att man inte kan se matchen ikväll. Det luktar underhållning av toppklass nu igen. Det gör det i och för sig alltid när ett av de bästa lagen i Sveri...nej Euro...nej världen spelar.
Kommentera

Dragan 2k: Norrena har nog den fula ovanan, han spelar ju bra normalt dessutom... Men som sagt, det skall bli kul att se hur det utvecklar sig. Omvaskning i femmorna (kedjorna) oxå, det ser både spännande och kul ut. Det är bra med lite mix.

Andersson/Steen/Kallio
Tolsa/Johansson/Kahnberg
Karlson/Johnson/Esbjöra
Eriksson/Lundqvist/Ström

Ser ruskigt spännande ut!

När vi i "expertpanelen" tippar emot vårat lag? När det känns befogat och dom möter ett bättre lag naturligtvis.
Kommentera

Klinth: Återstår att se om han annamat Sandbergs fula ovana att storspela mot just Frölunda. Ikväll måste ju den första bortavinsten komma. VI har ju trots allt tippat det. Fast å andra sidan när tippar vi emot vårt kära lag?
Kommentera

gud: Det är ju ett kul derby att se, då topalternativet VF inte finns att tillgå. Modoseger eller? ;-)

Norrena står i kväll, det skall bli kul att jämföra matchen i matchen, Norrena vs Henke.....
Kommentera

Danne_L:
tack för det....
Kommentera

gud:

Lycka till då med det lille du..;)
Kommentera

Danne_L:
vill du ha snusk så får du i vanlig ordning köpa dig en porrblaska
själv så ska jag se riktig hockey...
Kommentera

gud:

Modo-TIK= Tantsnusk.
Kommentera

Dragan 2k:
du som är en smygTimråit kan ju kolla på matchen
på Canal + så får du en lektion på hur hockey ska
spelas...;0)
Kommentera

Nääääära nu. Nu hoppas vi i första hand på vinst för Frölunda och i andra hand att expertpanelens tips går in. 4-2 och 5-3 i Frölundas favör är det som gäller.

Sedan sitter man här, pluggar för tenta och ingen Frölunda på varken Canal + eller PPV. Kvällen kan med andra ord bara bli bättre och bättre...
Kommentera

MoK:
Titta hur det är den här veckan när Djurgården möter SSK borta 2 gånger på 5 dagar i stället för ett hemm och ett borta möte.
Det gynnar ju inget lag att möte samma motståndare hemma 2 matcher irad (förutomi slutspelet då)
Kommentera

Frasse: Matchplaneringen är nog svårare än man tror. mycket att ta hänsyn till. Globen o Scandinavium är upptaget för annat o liknande saker
Kommentera

MoK:
Jag skulle inte heller stanna hemma bara för att det råkar vara samma motståndare men men tycker ju att matchplaneringen kunde skötas lite bättre .
Kommentera

Frasse: Det har vart ruggigt tråkigt vissa gånger när Frölunda möter LHC borta på lördagen och hemma på söndagen. Eller som senare säsongerna när dom mött HV eller LHC 2-3 gånger på 2 veckor. Men inte håller jag mej hemma för det
Kommentera

MoK:
Det är denna typa av dubbelmöten som gör att ES ibland känns som en transportsträcka.
Lite av det som supporterklubbarna i Sthlms området gnällt på när de kommit med ursäkter för att inte bevittna matcherna
Kommentera

MoK: Nästa match mot Timrå i Gbg är i mellandagarna...
Kommentera

rådbjer: det vet du:) det såsar på rätt bra när Dave Murray sätter i gång:) Hmm, matchen den 16:e spelas den i skandinavium den eller???
Kommentera

GuldIndianen: Tyckte det lät underligt att möta samma lag 2 gånger så. Visserligen brukar vi vara vana vid detta runt jul men då är det ju lag från derbygrupperna
Kommentera

GuldIndianen: Tyckte det lät underligt att möta samma lag 2 gånger så. Visserligen brukar vi vara vana vid detta runt jul men då är det ju lag från derbygrupperna
Kommentera

Dream Team: Danne var inte med den matchen faktiskt vi var 5 tappra själar :)
Kommentera

MoK: Fel av mig. den 28 december möter dom TIK ytterligare en gång hemma. Och det är den 16 november som VF möter Djurgårn.
Kommentera

MoK: Japp. tydligen. Vet inte riktigt hur Svenska hockeyligan har tänkt där men såg spelschemat och då var det så.
Kommentera

Vf Chefen: Intressant:)
Kommentera

GuldIndianen: Söndag den 15:e är det VF mot Djurgår´n...
Kommentera

willysson: Ursäkta en lantis, men vad händer den 15?
Kommentera

MoK: Lördag den 1 november är matchen...

Du och Danne L och ett par till tappra själar var det väl som var upp?
Annat liv i luckan nu, jag lovar! =)
Hehe.. dom plågade oss rätt hårt med den där låten=)
Kommentera

GuldIndianen: Vafan möter dom TIK hemma 2 gåmnger på 2 veckor?
Kommentera

willysson: På tal om nåt helt annat. Jag låg vaken inatt och bläddrade igenom kanelerna. Rätt som det var så kom jag till SVT1 el 2 minns inte riktigt, UR var det ialla fall. Där hade Färjestad en egen dokusåpa med Jörgen Jönnson i huvudrollen. Rödtotten lagade mat hemma i köket och det var interjuver om hans NHl karriär och barn fruar osv. Imellanåt klippte dom in matchbilder från FBK-VF. jag tror det var från slutspelet för jag skymtade kallios rygg. Men det roligaste av allt var att se Sundin i närbild tackla jösson så han flög in i sargen. Redaktören för detta program måste ha ett väldigt bra sportsinne.

Urklipp från tv tablån.
00.35 Om barn
Säsongstart. Jörgen Jönsson, center i Tre Kronor och Färjestad, hade en pojkdröm; att spela i NHL. Drömmen slog in, men pengar och berömmelse fick ge vika för något viktigare - familjen. Dessutom psykologen Olof Risberg om 6-årskrisen. Programledare Ulf Akermo. Även 14/10 i SVT1, 15/10 i SVT2 Text-tv-text sid 199
• Från 14/10
• Textat
Kommentera

MoK: Kollade på Vfs hemsida och det är den 1 nov. Då kommer jag att vara där igen som vanligt. Och willysson jag kommer den 15 också. hehe
Kommentera

rådbjer: Jag har väl tävlat några gånger där med så jag har haft anledning att vara där nångång. sedan såg man ju stan där i vintras med, klappfull fyra dagar och skulle nog inte hitta nånstans:) haha
Kommentera

GuldIndianen: Har inte datumen i skallen faktisktr :)
Kommentera

willysson: Den enda gången man åker till Gtbg är när man ska ta färjan till Fredrikshavn o bunkra upp Carrusen!
Kommentera

GuldIndianen: den enda gången jag kommer ner iår och det är underhållning i den hallen är den 15 november:)
Kommentera

MoK: Är inte första matchen mot TIK den 1 nov?? Har för mig detta i alla fall.
Kommentera

Dream Team: Jo vi var uppe och besäökte hallen. Tror det var 1a matche i slutspelet mot TIK. Dom introducerade låte då iaf
Kommentera

Linnea: Ok nu är jag uppdaterad:) Fattar ändå inte hur han fick in cykelstället... Seriöst blir det när man lägger manken till ser du;) haha
Kommentera

willysson: de gick vilse och hamnade i polen istället. Kan du inte din historia?

Vad seriöst det blev helt plötsligt..=)
Kommentera

Dream Team: Prata som folk..
Kommentera

« · 307720 · »