Danne_L: Som "expert" i expertpanelen så har du naturligtvis företräde och resultatet 5-1 är således ditt. De andra kan ju "snylta" på din expertis ;-)
Svanru: Du vet väl att man snabbt kommer ner på jorden i denna sport. typ som i fjol. "Högmod går före fall"
Det som är ganska kul är att hela försäsongens bottenlag just nu ligger 4:a och är det enda laget som spöat FBK på full tid.
13/11 så smäller det i LLA igen och den 29/11 så skall vi ta emot WWS samt andra supportrar från Frölunda, fast denna gång så behåller vi all poäng själva.
Ryktena går att MoK stannar hemma för att han är medgångssupporter ;-)
TBSE: Jag vill ha ett slutspel med 12 raka vinster förförra säsongen vann vi bara i 10 raka. VF har ju orkat med i 5 raka men de borde kanske byta ut Kals kaffe mot de lilagula dropparna från Löfbergs rosteri.
Svanru: Visst är det så, visst är det så. Djurgården är laget man alltid vill spöa. Just nu vill jag dock helst att FBK vinner 4a raka mot vf i en SM-final, gärna me fruktansvärt övertygande siffror :)
Svanru: Nej du...blanda inte in mig i några lila gula kaffeburkar.......där går gränsen för mig...... Men jag är inte sämre än att jag kan säga att just nu är Färjestad det klart bästa laget i serien, men det är en lååång väg kvar att vandra....
Sannes: Det stämmer men bara i ett egoistiskt syfte att få se FBK i Götet i typ en final semi eller motsv. Rent spontant är att vinna mot DIF det i särklass viktigaste men i mina relationer med omgivningen gillar jag att vi spöar VF. Du håller säkert med. Jag kan se en lila gula antydning i din stjärnbild.
TBSE: En vacker dag så är väl något av lagen man håller på i botten och härjar och då är det inte roligt att höra hur kasst allt är. Har upplevt det både i handboll, fotboll och hockey...ingen höjdare kan jag säga...
Sannes: Maybe men nu är det så att vi är oerhört sublima i vårt tyckande. FBK tuggar på med JJ i frontledet och när man änna bor i Götet så vill jag naturligtvis att det går bra för VF men till en viss gräns.
Sannes: Men ibland kan det ju vara kul att vara lite stor i truten(med ett ;)) och att ge svar på tal. Det gör inte så mycket så länge inte personen ifråga hånar och uppenbarligen har som uppsåt att göra folk förbannade.
Svanru: Just så trodde jag själv inför matchen mot Luleå sist. Tippade 2-7. Så jag håller med om att det kan bli riktigt många mål i morgon. mitt tips är lite mer moderat, dock. 5-0. Steen gör ett, Kakko ett, Tolsa två och det sista smäller Jensa in i taket från två meters håll. Går detta tips in räknar jag med att bli invald i expertpanelen på livstid.... *S*
TBSE: Hallå där....en färjestadare som kommer och snor mitt tips....hm....jag har också tippat 5-1 till Frölunda, har dessvärre inte skrivit in det på denna gb men finns under Tippa Matchen..
Sannes: Nu gör jag ett gästinhopp i expertpanelen(ojoj en FBKare förorenar). Jag tror att VF kommer att vara "skapligt" sugna på att dänga till malmö, därför tippar jag 5-1 till frölunda(målet ni släpper in beror på en GROV miss)
MoK: Ja, det måste bästan vara något åt det hållet. Vore kul om försvaret kunde ta i lite mer. De ser smått loja ut under vissa sekvenser tycker jag. Men det kan ju vara pga serielunken oxå....