slashpuppie: Om jag får vara petnoga så skrev du i 5-2, och högt ärade experten MoK har valt 4-2. Viss skillnad där vilket gör det hela korrekt så länge nu inte Dragan 2k eller Danne_L vill ha 5-2. Om utmaningen skall gälla så krävs det att vi följer regelverket ;-)
slashpuppie: Om du nu ingår i den grupp som utmanar expertpanelen (vilket jag antar att alla förutom vi fyra experter gör) Så får du väl hoppas att ingen i expertpanelen väljer det resultatet då.
Regelverket är kort men koncist. 1, Expertpanelen lägger sina resultat först. Därefter är det fritt fram för utmanarna att lägga sina resultat. 2, Expertpanlen måste ha redovisat sina resultat senast 24h innan nedsläpp. Detta för att utmanarna skall hinna med och redovis sina resultat i god tid innan nedsläpp. 3, Ingen får använda sig av samma resultat.
Expertpanelen har nu funnits en avsevärd tid, och den har levererat korrekta slutresultat gång på annan. Nu har vi dessvärre ifrågasats och utmanats av de personer som vi hela tiden har delgett våra åsikter, synpunkter och tips. Man skulle kunna tro att vi i expertpanelen skulle bli förnärmade av detta, och se det hela som ett svek, misstro, avundsjuka och allmänt missnöje. Men inte vi, vi ser bortom spdana futtigheter. Och vi ser naturligtvis varför ni gör detta. Ni vill visa att ni kan, att ni har lärt er av de bästa (oss), och det har ni garanterat gjort. Dessvärre kommer ni att bli besvikna hur bra det än sen går för er, för vi i expertpanelen kommer att vinna, för vi har alltid rätt.... ;-)
Nåväl, färdigordbajsat om det, nu till matchanalys. Matematiken har vi redan konstaterat spelar en mindre roll i sammanhanget, men faktum kvarstår att med varje ytterligare seger i Scandinavium ökar den matematiska risken för förlust. Det samma gäller lykligtvis på bortais oxå. Detta spela ingen större roll i samanhanget denna gång. Historia då? Spelar ingen större roll heller har vi konstaterat, men trots detta får man ta i beaktande att Timrå knappt lyckades besegra Frölunda på hemmais i sin nya fina arena.... Tänkvärt? Knappast, men intressant ändå.
Känslan då? Den är viktig i alla sina nyanser. Frölunda är starka hemma och kommer inte att förlora denna match heller. Timrå spelar för stunden hyfsat utan att imponera. Frölundaseger således. Men med vad? Mitt tips blir: Frölunda - Timrå 4-1