Frölunda HC

60380 inlägg · 3399 ämnen

Expertpanelen om matchen mot Brynäs

« · 308236 Till forumet


Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Jompe: Dagens mest ironiska inlägg :))
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Minns inte hur många matcher jag varit på i isladan tillsammans med VF-supporters och alltid gått hem med ett stort flin på ansiktet. Sen fick vi stryk flera gånger förra säsongen, men det är ett annat Brynäs som ställs på isen den här säsongen. Mer speed i anfallet, mer tyngd i försvaret.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Jompe: Sweet dreams and welcome to Scandinavium. Hellhole for coffee-pimplers ;-)

Taskigt kaffe - Tomas Dileva!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
slashpuppie: Det häner väl att man har en och annan formsvacka, men även solen ;-)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: OK, så när jag haft 10 rätt i rad så behöver jag inte tippa rätt längre, då är jag medlem och kan slappa ;)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
3-2 förresten--4-2 ska det vara.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Imorgon kommer att bli en gudabenådad dag i Scandinavium. Brynäs kommer att dra in med sin kanske största klack någonsin i isladan. Frölunda kommer att ställa in skridskorna och tro att allt är klart, som mot Leksand. Vi kommer att vinna med 3-2. Anger hänger sista i öppen kasse.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
slashpuppie: Det är bara att stå på sig och bevisa sitt kundande med att om och om igen tippa rätt, då får man snart en hedersplats i expertpanelen. Ha dock i åtanke att undertecknad, precis som MoK, Danne L och Dragan2k, har varit experttippare under en lång tid innan vi fick ingå i expertpanelen. Det krävs 10 korrekta resultat för att bli hedersmedlem. I rad alltså. Inga större problem. För oss. För vi är expertpanelen. Så det så. Du är välkommen om du kan uppvisa godkända krav enligt ovan. Mer än välkommen.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
mangan: 4-3 , skall Henke släppa 3 mål imorgon menar du? Nej fan tror max på 2.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Huvudsaken är iallafall att Frölunda vinner imorgon, vid förlust så blir det en aning jobbigt att åka hem i bilen med en Brynäsare....usch...
Så seger imorgon, tack!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Jag säger att det bli 4-3 imorgon. Och ruskigt spännande mot slutet när Brynäs tar ut målvakten. Usch - hoppas att jag har fel......
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
slashpuppie:
Frågan är bara när.....
Men 4-2 låter väl som ett resultat som borde kunna funka imorgon.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Ni har alla fel och det grovt. Frölunda tar det med 4-1.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Jag tillhör ju inte expertpanelen, men jag säger 4-2...som vanligt, nån gång måste det slå in ;)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong:
På återseende då, lycka till!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: Nä kära hockeyvänner dax för mig att bege mig till jobbet. Vi syns i morgon....../Hong Kong Tigers (Tobbe)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Jag hoppas även att vissa spelare i Brynäs tänder till och får ut allt hocky dom har i sig. Tänker i första hand på Soling som kan bli något riktigt stort. Vore läge att han visar sig ordentligt i morgon...=)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: Nja, VF var grymma i första perioden i öppningsmatchen mot Luleå oxå. Men i övrigt har det varit sådär eller sämre, tyvärr. Får hoppas att det är en formsvacka och att de som de brukar kommer att bli bättre och bättre ju längre säsongen får gå.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Fattar precis vad du menar, VF är inte stabila just nu hoppas dom är stabilare imorgon och ger fan i att släppa in första målet hela tiden!!!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: En parantes till Finnar och sport...Undrar när det kommer ett Finskt sportmärke med namnet Kosken?
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: nej Frölunda har inte imponerat framför allt inte bakåt och igår när dte funkade bakåt funkade det inte framåt. Blir nog tajtare än många tror men tror som sagt på en stabil VF seger,
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
MoK:

Jo fast jag anser inte det var Leksand som rubbade VF utan VF som rubbade sig själva..hmm..hur det nu går ihop;) Men du fattar nog vad jag menar.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Tror du har rätt i att Karhu är en finsk pilsner, även ett företag som säljer sportprylar. Har för mig hela Hemohesgänget åkte på Karhuskidor. Men även Brynäs målis har Karhu som smeknamn (Björn på finska).

Ska jag vara allvarlig så tror jag det blir en knepig match i morgon. Spelar vi som vi gör när vi är som bäst. Tex när vi hade lekstuga med Färjestad, så Frölunda det svårt. Men är vi lika kassa som mot Linköping eller Modo så är det rena raset.

Men det jag har sett eller läst så verkar inte Frölunda ha tänt till så mycket än så länge, bortsett från dom fem sista mot Leksand.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Leksans höll på att göra det o dom har jag definitivt tippat längre ner än BIF i tabellen. men den som lever han får se på lördag
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong, MoK:

Ödmjukhet är en dygd, dock inget för mig;)

Skämtosida. Brynäs är bättre i år än många förutspådde men för att rubba VF på dess hemmais.. då krävs det en hel del.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong:

Du kan vara lugn, det avståndet kommer att utökas så småningom, med start imorgon kl 15.00 :)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: På lördag eftermiddag ligger ni 5 poäng bakom Frölunda och säkerligen på 8e plats, vönj dej vid tanken
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Botten och botten...spelar ingen roll hur du vrider och vänder på tabellen just nu, vi ligger ändå i mitten. Dvs 6:e plats. Och bara två poäng efter VF.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Brynäs ligger 2 poäng bakom Frölunda just nu :)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: Är inte Karhu en finsk pilsner? Det har jag för mig i alla fall, och öl är något som jag är bra på.... Det låter ju som om det blir en bra match då, sådant är alltid positivt eftersom det är bra hockey som man vill se. Tro inte att jag underskattar Brynäs, jag bara tror så förbannat starkt på VF ;-)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong:
Jo men på den tiden var Brynäs väl ett bra lag och inget bottengäng?;)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
danoj: Nääää vi ska inte göra en "Leksand"...vi ska vinna..=) 5 pytsar har vi väl gjort förut mot er i scandinavium.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong:

Jag vet att ni hoppas på att göra en "Leksand" , men jag kan lova dig att det inte kommer att inträffa.
S,kulle ni göra 5 pytsar på oss i Scandianvium?
Inte en chans.

Frölunda-BIF 5-1
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: Är det därför BIF bara gjort 3 mål på 3 mather eftersom alla spelare verkar ha vaknat sen vem som vinner på läktaren bryr vi oss inte lika mycket om. Ni kommer la skryta om det efter ni förlorat :)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Men då är det som vanligt i scandinavium då. En trumma och inget mer.

Håll ögonen öppna det kommer att smälla redan innan första pucken är släppt.

Sen har vi Lind och Molin friska igen, en Danielsson som är på spelhumör. Anger som hittat målet, en Soling som mer en gärna sätter några i Frölundas kasse. Kupan som trycker ett dussin indianer genom sargen. Och givetvis Karhu som håller väldig rent bakom sig. Dvs VF-BIF 2-5
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Frasse: Hahah vad förklarar vårt< kollektiv menar du :)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: Skönt att du inte ingår i våran världserkända expertpanel då ;-) Huvva vilket otrevligt resultat du trodde på då.... Grrrr ;-)

Indianerna trummar på och klacken hänger med, niemas problemas!!!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
MoK:
Kör ni med kollektiv numera ?
Det skulle ju kunna förklara ett och annat om man säger så ;)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth:
Berätta ALDRIG hemlisar för mig! Är kass på att hålla såna hemliga;)

Hong kong: Tyvärr, Brynäs måhända få en större klack imorrn men kan ändå inte mäta er mot övriga tiotusen i hallen. Och på isen har ni heller inget att hämta. tyvärr.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Hong Kong: På läktaren blir det alla gånger hårdare match än på isen, men som vanligt när kol´lektivet i Scandinavium sätter igång finns ingen klack som kan matcha detta :)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Med all säkerhet så blir det bortaseger både på plan och på läktaren i morgon. Resultat 2-5!
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Danne_L: Jo, men inte som ni tippar, trodde jag var optimist ;-) Men hoppas går ju ;-)

Och du, det skulle vara en hemlighet ;-)
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth:
Aha, spridda resultat det är alltså ingrediensen till framgång;)

Jag säger 7-2, nu jävlar lossnar det och Kallio tar in på grabbarna i toppen av poängligan.

Och just det, Kakko gör två mål. Bägge i Power Play.
Kommentera

Sv: Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Klinth: Tur man e tidigt ute då jag satsar 6-2 iaf till VF: VInna skall dom bara göra över BIF
Kommentera

Expertpanelen om matchen mot Brynäs
Om vi nu får kalla oss för expertpanel längre....

Brynäs hemma skall bara vara seger, allt annat skulle åtminstonde förvåna mig kraftigt. Däremot känner jag mig inte helt övertygad om Frölundas nivå. Antingen spelar de kass, men vinner. Eller så spelar de hyfsat, men vinner. Eller så spelar de grymt bra, och vinner. Vinner gör dom således, men med hur mycket?

Min analys slutar vid ett slutresultat VF-BIF: 5-1

Expertpanelen, sprid era resultat så ökar risken för rätt, alltså vi får inte ha samma resultat ;-)) Smart va! Säg inget till de andra bara Hsssshhhhh!!!! Våran hemlighet. Mohahahaha ;-)
Kommentera

« · 308236