Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Experttipset, finalmatch 2:7

« · 532360 Till forumet

Sv: Experttipset, finalmatch 2:7
Fysisk hockey:

Antingen har du grava hörselproblem eller så såg du inte matcherna från Frölundaborg alls, välj själv.
Kommentera

WaterMelonMan:

Det har ju hänt flera gånger under semifinalspelet mot Skansen. SÅ fort ni gör mål så vaknar ni till annars så tystnar ni förutom en trumma.... Så var det även igår, man hörde endast en trumma, förutom när VF gjorde mål så hördes era 2 låtar, frölunda....klapp klapp, klapp och frölunda....
Kommentera

Dawidovski: Att stöta på Niklas i det läget vore ju ganska dumt eftersom då skulle ju han ha släppt den frölunda killen som kom på andra sidan... Då hade ju Gerber fått sidleds förflyttningen.
I stället borde Gerber ha gått ut o mött upp Niklas för o skära av och täcka, det är illa o släppa den i första krysset. Säger dock inte att det var ett dåligt avslut, Niklas gjorde det han skulle, Gerber missade att hålla sin första stolpe och Souray gjorde helt rätt som skar av passnings vägen...

5-2 till VF i mon :)
Kommentera

Svanru: Visst var niklas pyts snygg, men jag tyckte det såg ut som att Souray låg nån decimeter för nära mot mitten, han borde kanske stött lite närmare niklas? visserligen hade Sheldon den andra FRÖ killen att tänka på också, nån fler som såg detta?
Kommentera

Danne_l: DRar tll med 4-2 fast åt rätt håll denna gången...
Kommentera

WaterMelonMan: Nja du hörde nog lite fel det lät "Fääääärjeeeeeeestaaaaaa" däremot lär du hör något annat i möra.
Kommentera

Fysisk hockey:

Svårt att tro att Scandinavium skulle bli tyst vid ett (eventuellt) värmländskt ledingsmål i morgon. Under långa delar av matchen i går kunde man ju tydligt höra hur det skanderades "Fröö-luuun-daaa" i Karlstad, trots underläge både på isen och i målprotokollet.
Kommentera

Danne_l: Frölunda kommer fortsätta ha problem. De hade problem mot ett skadedrabbat Skansen, nu möter de ett friskt FBK med 4 starka kedjor. FBK stressar VF:s backar till misstag vilket de gjorde gång på gång. De såg rädda ut och kan få ännu mer press på sig från en krävande publik, vilken kommer tystna när FBK tar ledningen....

Rensa fisk sillstrypare ;)
Kommentera

Danne_l: Två rejäla misstag av Chara men Niklas pytts var av den högre skolan. Mycket snyggt.
Kommentera

Svanru:

En match är spelad. Olycksfall i arbetet tror och hoppas jag på.
Men visst är det lite oroande när de går och gör en sådan skitmatch i en final, då om någonsin måste man ju vara laddad upp över öronen.

Men skulle det däremot se lika illa ut imorgon, då skulle till och med jag vara lite orolig!

Apropå inget. En positiv sak tycker jag ändå är att man trots att man spelar så pass kasst ändå nästan kommer ikapp målmässigt...
Kommentera

Huge: Henke fick inte möe till hjälp igår. FBK spelade med hög forechecking och VF:arna blev oerhört stressade. Jag kan förstå att ett lag som fullständigt dominerat hela säsongen blir frustrerade när de för första gången denna säsong möter ett lag som tar initativet.
Precis som många har sagt innan måste det bli en helt annan typ av match i GBG templet ty om inte kommer jag att bada i Posedion betydligt tidigare än jag kunde drömma om.
Kommentera

Crazyhorse: Boork har bra koll på läget. Henke är en mkt bra målvakt, den klart bäste i Sverige iaf.
Världsmålvakt blir man dock efter att ha stått pall internationellt i fler än 1 VM.
Sedan vet jag inte om det är partiskt att konstatera att Frölunda måste upp ett snäpp, mot ett FBK som spelade mkt bra igår.
Det absolut bästa motstånd som ni mött hittills iaf....
Kommentera

Klinth: Jo självklart att dem gör det men jag kan inte låta bli att bli irriterad på Boork. Vet inte riktigt vad som rör sig i hans gärna. Där sitter han och hans stövelslickare i studion och säger att man inte kan kalla Henke världsmålvakt eftersom han inte har någon internationell rutin.

Jag liksom många andra vet att "Henke" stod i vm-finalen för snart ett år sedan, och skötte sig jävligt bra. Tills övriga medspelare vek ner sig och lämnade rummet fritt. Har man stått i en vm-final så tycker i alla fall jag att det där räknas som internationell erfarenhet, jag vet inte med er...

Sedan så vill jag ta upp det här med att Färjestad dem är "Så mycket tuffare, uff, uff, Frölunda har aldrig mött något sådant motstånd på hela säsongen, uff, uff, jag heter Leif Boork och älskar att vara partisk när jag kommenterar alla Frölundas matcher." Man skall inte dra för stora växlar av denna match. Till och med Bofors hade spelat ut Frölunda idag. Tycker Frölunda var fullkomligt borta 1 och 2:a perioden, sedan såg det dock bättre ut. Dessutom var 0-2 målet en riktig tabbe av janne, skulle nog stannat kvar.

Sedan så kunde ju Kallio suttit det första, eller affes stolpträff, då hade det nog sett annorlunda ut.

PS: Det är en jäkla skillnad att möta Frölunda i Scandinavium, kommer se helt annorlunda ut där tror jag iaf.

Grattis FBK, men ni jublar inte efter tisdagens match! :D
Kommentera

Klinth:

Det kommer bli skitjämt imorrn.
Målsnålt.
Tufft.

Det blir blygsamma 5-1.
Kommentera

Experttipset, finalmatch 2:7
Vi är väl överens om att det blir en Frölundaseger?
Jag utgår från att ALLA i Frölunda kommer att göra en bättre match, är taggade av revanchlusta, vill vinna till varje pris.

Detta leder fram till en enkel slutsats. Det kommer att bli målsnålt...... åtminstonde åt ena hållet.....

VF - FBK: 4-1
Kommentera

« · 532360