Final nästa!!!

« · 72507 · » Till forumet

Sv: Final nästa!!!
Härligt att se att spänningen trissas upp med kommentarer åt höger och vänster... det kommer bara att göra mer ont när vi väl få se den spännande utgången.... själv så väntar finalen och vilka vi får möta spelar ingen roll eftersom man måste slå alla för att ta SM-guld....
Evensson tillbaka i LLA vore i och för sig ödets nyck...

Lycka till alla sportdårar!
Kommentera

cadburus:

Frölundaspelaren slängde sig för att täcka skott. Då valde modospelaren att finta istället och gick åt vänster. Eftersom Frölundaspelaren också gled åt vänster så krocka dom ihop. Det är inte utvisning. Men som sagt skit samma.

Sen ber jag om ursäkt. Ni har givetvis en spelare som heter Weinhandl har förträngt honom :). Det var mer som ett skämt som jag skrev Wernblom. En utav dom bästa spelarna i ES anser jag. Älskar att ha honom i sitt lag och hatar att möta honom.

Sen tror jag inte det beror på att Modo spelade dåligt i Scandinavium. Det var Frölunda som gjorde dom dåligare. Sen hade dom inte samma flyt som dom haft innan. Puckarna hoppade osv. Det kan ändras och då blir det farligt. Får bara Frölunda stopp på Modo när dom kommer med fart så vinner Frölunda. Får dom inte stopp på dom så vinner Modo. Frölunda och Modo är båda två mycket bra lag och det är som sagt jämt.

Jag håller med dig GOD KAMP!
Kommentera

Jag:

Oki! Jag hoppas att Timrå och Leksand kommer upp i ES. Lycka till!
Kommentera

Darkiceman> För det första, utvisningen där en Frölunda spelare åkte ut när han skulle täcka skott. Han rörde inte pucken, han klippte bara MODO-spelaren, det är väl inget att snacka om?

Sen så förstår jag inte hur du kan säga att MODO bara skulle ha Werner som målskytt, vem vare som vann skytteligan? har för mig att det var en annan modoit, sen är väl Weinhandl en ganska farlig målskytt också.. men men skit i det

Jag tror helt klart på MODO vinst på söndag, med det spelet de har visat de senaste matcherna i Kempis ska de vinna. Men de är inte oslagbara för det och matchbilden kommer se annorlunda ut eftersom det är en avgörande match. MODO spelade rent uselt senast nere i Göteborg och det kommer krävas mer än så för att gå till final men visst höjer de sig nu.

som jag hörde på radion inför 4:e matchen (tror det var evensson), MODO måste spela väldigt bra för att slå oss i scandinavium. det var helt rätt då, det gick inte. men nu kan man vända på det hela.

Frölunda måste spela VÄLDIGT bra för att slå MODO på söndag i kempis!

GOD KAMP!
Kommentera

darkiceman :

Joo man tycker alltid att sitt eget lag är det bästa. Jag själv tycker Timrå är bäst i hela Elitserien, endå spelar dom i Kvalserien.
Bäst är nog endå Färjestad. Och på delad andraplats kommer Frölunda och Modo. Tufft!

Ja en match är spelad, och den vann vi som du säkert vet, mot AIK med 2-1 , en bra start. Tycker att Timrå kan bättre en vad dom visade nere i Hovet. AIK är urusla och kommer med största sannlolikhet att åka ur i år. Jag tror inte det är klart att Leksand åker upp i ES i år , det blir tufft. Tycker Timrå ska kunna klara det, även fast det är 9 matcher kvar. Fast som sagt, man vet aldrig.
Löven är faliga också, tror inte Bofors och Boden har så stor chans, tycker att det lutar mest åt Leksand, Timrå och Löven, AIK som en outsider. Timrå brukar ha haft svårt för Löven och dom största hoten är just Löven och Leksand för Timrå !
Kommentera

Jag: Jag är väl för inbiten Frölundait för att tycka så. Men jag håller med dig. Det kommer bli jämt. Ruskigt spännande. Får gå på hjärtmedicin hela helgen.. Förresten. Hur går det för Timrå i kvalserien. Kommer dom upp till Elitserien igen? Hoppas det. Vore guld om AIK inte gör det!
Kommentera

darkiceman :

Jo det är sant det som du säger, men jag tycker endå Modo har ett bättre lag, men Frölunda en bättre målvakt. Det kommer att bli jämt.
Kommentera

Jag: Riktiga måltjuvar i Frölunda. Patrick Carnbäck. Magnus Kahnberg Pelle Prestberg. Jonas Johnsson. Sen har vi ju en go offensiv back vid namn Magnus Johansson. Detta är några utav matchvinnare i Frölunda. Modo har. Magnus Wernblom. Magnus Wernblom. Magnus Wernblom. Magnus Wernblom. Pihlen. Och nån mer. Ser bra ut för Frölunda
Kommentera

darkiceman: Det är kul att du tycker det, men jag tror faktist att det är så som jag skrev, hela vägen på det andra inlägget.

Har trott att Färjestad - Modo skulle spela final hela säsongen, MEN Frölunda är ruskig, och även dom kan hota Färjestad nu !
Kommentera

hahahahahahha med dansken i mål (hirsch) så kommer ni inte att göra ett enda + at ni kommer att släppa in ett 10 tal mål med han i buren ........... ni skulle ni jaga varg ahahahhahahaha det är det roligaste jag har hört..........ÄLSKA VF................ ALDRIG HATA BARA ÄLSKA
Kommentera

Indiansboy: Du har alldeles rätt i att det blir vargjakt i finalen. Men tyvärr så får ni (VF) inte vara med, det blir bara jägare från Ö-vik som kommer att skjuta varg efter påsk! Å vad jag längtar....

Forza Modo!
Kommentera

Jag>>> Du verkar väldigt insatt förutom dom 2 sista meningarna.
Kommentera

det är rätt modo är inte oslagbara vf kommer att piska dom och sen blir det vargjakt i fianlen...ÄLSKA VF
Kommentera

Inte för att jag är så insatt just i den här frågan, men jag ska säga vad jag tycker endå.

Jag tror personligen att det blir svårt för Frölunda att slå Modo uppe i kempis, men man vet aldrig. Samtidigt som jag tror Frölunda kan lyfta sig lite till. Enligt vad jag har hört så är Frölundas tränare en av dom bästa i Sverige, jag tror det var Challe som sa det igår när matchen var slut, och Frölunda har en bra målvakt, och många bra utespelare. Tycker Modos målvakt är lite mer ostabilare en Henke Lundqvist. Men då tycker jag att Modo har fler bättre utespelare, och fler målskyttar en vad Frölunda har. Så själv tror jag på Modo.
Kommentera

Congratulations and celebrations (stående ovationer) Modoante. Äntligen ett inlägg med lite dignitet (tror det stavas så :) ). Håller med dig. Modo är otroligt bra uppe i kempis och det kommer att bli svårt att rubba dom. Inte omöjligt att det blir sudden på söndag. Frölunda var nära sist kunde lika gärna stått 2-4 istället för 4-2 men modo sätter sina chanser i kempis. Det måste frölunda göra också.
Kommentera

Modo är inte oslagbara i kempis men dom är starka där.me det blir en jämn match.
Kommentera

Stockholm Ö-vik samma skit.
Kommentera

Hahaha du har verkligen inte fattat någonting, det är Stockholm som är fjollträsk inte Ö-vik. Men men, man ska väl inte kräva allt för mycket av en sörlänning....
Kommentera

Oslagbara Oslagbara Oslagbara Oslagbara. Det är vad ni kan komma med. Vi får la se. Nästan så det vore värt att åka upp och se när alla modoiter har hakor som hänger ända ner till Götet.
Kommentera

Ytterligare en norrlänning som inte fattar.. *Suck*. Det är en gäst bok skriv så mycket du vill. Man kan ju alltid låta bli att läsa alla inlägg..
Kommentera

Jenza> Du och Modoante kan väll hålla er i modo's g-bok. Tror nog det blir bättre så. Ni verkar ligga på samma nivå.
Kommentera

Jag vet att ni södra sverige tror att att allt ovanför dalälven är lapppland men att kalla övik för fjollträsk snälla nån
Kommentera

MoDoAnte> Färjestads största mardröm nu är om dom får möta VF i final. Dom vet att Evenson kan pressa fram det där lilla extra av spelarna.
Kommentera

Stabilt försvar? 16 insläppta på 4 matcher, jävligt stablit du! Ni läcker ju som såll. Längtar till på söndag, då ska vi förnedra er igen!

Du verkar inte gilla att det är andra än frölundaiter som skriver här...en gästbok brukar ju annars vara till för gäster...å du....modo är OSLAGBARA i kempis!
Kommentera

Danoj: Det tar ett tag för dom där uppe i fjollträsk att fatta. Vi får ge han mer tid.
Kommentera

Modoante> Att gå in i en g-bok och skriva "frölunda i final vore ett skämt" är inte att föra en debatt, försök att fatta det. Du skapar bara irritation, men iom att dina inlägg är såpass låga som dom är så kan det bero på åldern, så jag kan ha lite överseende med dig, men tänk 2 ggr på vad det är du skriver.
Kommentera

Vadå debatt. Skall du bli politiker istället. Kanske bättre!
Kommentera

Jag hörde radiospoten säga att modo var det enda lag som kanske kunde störa färjestad.Men jag tror attt varken modo eller frölunda kan slå färjestad över fem matcher.(jag försöker föra en debatt men det verkar meningslöst.
Kommentera

Ja du modoante hur skall jag förklara detta så att du förstår. Det handlar om att Färjestad VAR ett bättre lag i serien. Men nu har frölunda ett mycket stabilare försvar så att ta färjestad skall nog gå nu när snart är i final
Kommentera

Modoante> Har inte frölunda redan bevisat att grundserien inte spelar nån roll då dom vann över djurgårn med 4-1 i matcher, i grundserien vann dif alla. Så sluta och skriv här nu för du skämmer bara ut dig själv, inser du inte det?
Kommentera

darkiceman hur förklara du att frölund inte har slagit färjestad någon gång den här säsongen.Medan modo har slagit dom 2 gånger och pressat dom i dom två andra matcherna?
Kommentera

Fan va trött jag är på alla tröga modoiter som tjatar om att dom aldrig förlorar i kempis. Frölunda har redan vunnit en match i serien där uppe. Och dom tar en skalp till på söndag. Är det någon mer Modoit som skall skriva att dom aldrig förlorar i kempis gör det då för helvete i någon annan gästbok.
Kommentera

Modo alltså. Vinner inte.
Kommentera

ModoAnte. För att slå Färjestad måste man ha ett stabilt försvar. Det har inte Modo. Men det spelar ingen roll för i kempis vinner dom inte.
Kommentera

Modoante> Det inlägget du skrev nu är inte ens värt att kommentera, men eftersom det var så förbannat korkat var jag bara tvungen att reagera, synd att det fortfarande finns 14'isar även här som sprider dynga.
Kommentera

En final mella Färjestad och frölunda vore ju ett skämt 3-0 till färjestad i matcher.frölunad har inte kapacitet att hota färjestad i en matchserie
Kommentera

Jenza! Vi Kommer att Vinna fatta!
Forza frölunda Vinst Mot Modo!Forza frölunda!
Kommentera

Matchen gick till förlängning och på det sätt den avgjordes på så var det faktiskt röta. Sen allt snack om att vi har svårt att vinna avgörande matcher är skitsnack. Statistik från flera år tillbaka är väl inget som spelar roll nu. Nåja, det kanske blir jämnare än tidigare men det är ändå en jäkla fördel med hemmaplan. Må bästa lag vinna!
Kommentera

Jenza>

Frölunda vann rättvist första matchen i scandinavium, det var inte röta. Dom skulle ha vunnit efter ordinarie tid, inte i förlägning.
Frölunda var det klart bättre laget i den matchen.
Kommentera

Jenza>>

Du ska inte jubla än, ni brukar ha svårt i avgörande matcher =).

Det kommer att bli en jämn match på söndag, den jämnaste under denna semi omgång uppe i kempis...

Må bästa laget vinna...
Kommentera

Jag är inte ett dugg orolig för matchen på söndag. Modo förlorar ALDRIG i kempis (5 vinster av 5 möjliga). Modo hemma är något helt annat än Modo borta. I kempis har vi ägt matcherna till 100%. 12-4 på två matcher talar sitt tydliga språk. I scandinavium har det däremot varit tufft och ovisst, första matchen hade Frölunda röta. Men jag tycker ni kan vara nöjda ändå, att ni lyckades pressa Modo så pass hade inte ens jag trott. Jag tippar 6-2 till Modo.
Kommentera

scim>>

Tack så mycket =))
Kommentera

Boråsindian:

Se länk.
Kommentera

Nån som vet hur det går för j-20 i deras slutspel??
Kommentera

Danoj >> Såg ut som ett bra lag :)
Kommentera

Har gjort ett litet "allstar lag" med såväl nya som galma vetaraner i frölunda på min profil, ta en titt vettja! :-)
Kommentera

Härlig match igår, ok att man var tvungen att sitta och titta på tv4's amatör sändning men ok.
En match kvar nu, och den är i övik. På nått sätt känns det som att det inte spelar nån roll, känns som att frölunda i nuläget lika väl kan avgöra där. Förhoppningsvis tar conny fram det där lilla extra inför sista matchen hos spelarna, och så tar vi det här!

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

Tänk en final mellan FRÖLUNDA - FÄRJESTAD, va lite mål det kommer att bli. med 2 så bra målvakter. Lunkan e ju tebax i den formen han hade mot DIF i kvarten=). Nu vet jag inte om man kan bedömma Gerber så bra, han hade ju inte så mycket att göra mot HV i semin. De e bara hoppas att de blir final för våran del.
FORZA FRÖLUNDA =)
Kommentera

VF har inte tryck på sig. Dom har gjort det dom skall hittils i detta Semifinal spel. Förlorat borta men vunnit hemma. Modo kan inte vinna 3 raka hemma så enkelt är det. Dom har pressen, det är dom som måste prestera. Frölunda kan ta det lungt och ta tillvara på kontringarna när modo tok rusar framåt.
Kommentera

MoDo brukar ju ha svårt i avgörande matcher, hoppas att det håller i sej på söndag. Va kall khanberg va när han satte 3-1 målet, vilken dragning, målvakten satt ju på läktaren o såg målet =) Alexander Steen, han en un fantastisk spelare. han tacklade, täckte skott offrade varje svett droppe igår. Våra juniorer kommer fortsätta ställa till problem för MoDo på söndag.
Henke Lundqvist får jag inte glömma, han e tebax i sitt rätt jag =).
Han var fenomenal igår, Detta kan räcka långt.
Goa Gubbar höll verkligen igång igår, hela scandinavium va på sitt bästa humör.
Kom igen nu FRÖLUNDA så tar vi MoDo på söndag...
Kommentera

« · 72507 · »