Dragan 2k: Skröder kommer åka sönder den där femman och skjuta mål på mål på mål på mål på mål...:-)
Det är väl bara att konstatera. Frölunda är favoriter till guldet i år, snäppet före lag som HV, Färjestad, LHC och kanske, kanske MODO. Frölundas största problem blir väl att göra ett lag av spelarna. Misslyckas man där kan det gå illa, men lyckas man kan det bära hur långt som helst.
JBlom: Nja, ett lag fullt av bra spelare kan vara svårare att göra lag av. Där finns nämligen ingen naturlig rangordning och vissa spelare kan ha svårt att acceptera att de får stå åt sidan för någon annan spelare.
Poffa: Tack vi vet vi har haft dom problemen under 2 säsonger o hoppas verkligen det är över nu. Sen att skriva upp oss är en annan sak. Långt fram i april vet man aldrig vad som händer.
Dahlén körde hårt med grabbarna idag. Avslutningen med skridskoåkning förlängd röd-blå ToR med armhävningar vid varje körning (10, 9, 8 , 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1...) gjorde "ja, du vet vem" glad...
Jag såg att ni skrev lite om den där Rikky Hall, eller vad fan han heter här ovan. Gratulerar till en bra värvning, även om det var mycket fula drag av Nubben/Ahdrian att bryta ett muntligt avtal. Jag kan dock acceptera detta, så säg inte att jag är bitter. Man får väl ta sånna här saker ibland också, antar jag.
Jag ser fram emot hösten/vintern/vårens möten i Scandinavium. Hoppas på jämna matcher och många mål. Ses där!
rackham: Passade du på att köpa en Frölundatröja kanske i souvenirshopen medan du ändå var där? Kan vara skön att ha på sig under matcherna i Scandinavium.
Jensen_12: Nejdå inte alls bitter. Fula drag? Bara ni som försöker få det att vara så. har man inget kontrakt så får man faktiskt skriva på för vilken förening som helst om du inte visste detta. Sen tror jag knappast att det fanns så mycket muntliga avtal men specielt vi Frölundaiter vet att dom inte är speciellt mycket värda.
mok: Det är väl klart ni vet. Ni är ju så mycket smartare och har bättre koll på det där än Timråiter? Ett muntligt avtal SKA vara lika starkt som ett skriftligt. Och ja, det var ett fult drag. Man fick nubben på ett villkor, vad jag förstod, och det var att man inte skulle kontakta/kontraktera spelare som Timrå var intresserade av att förlänga med.
Matchen då?
Frölunda vann med 1-0.
Gud vad skönt med en målvakt som kan vinna matcherna åt oss. Det är vi inte bortskämda med sedan Lunkans tid i klubben.
Startat denna tråd som en samlingstråd för våra försäsongsmatcher.