Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

fredrik norrena

« · 231467 · » Till forumet

Sv: fredrik norrena
Dragan 2k:

"Tror dock, till skillnad från dig, att vi kommer att återse Fredrik Norrena i Tampa nästa år."

-Knappast. Han kommer ju för det första inte att få en plats i VM laget iår så dom har nog nästan glömt honom skulle jag tro...

Men han fick ju ett kontrakt i sommar som han inte var nöjd med.
Så om samma kontrakt fortfarande finns kvar så kan det ju hända att han nappar och tar chansen. Det beror ju förståss på hur det blir med Frölunda. Fast knappast finns kontraktet kvar.
Tyvärr.
Kommentera

finne85: Målvaktssituationen inför nästa säsong är rätt unik. Aldrig har vi haft så angenäma problem med sådana fantastiska målvakter som vi har. Tror dock, till skillnad från dig, att vi kommer att återse Fredrik Norrena i Tampa nästa år.
Kommentera

Peter72:

"Om jag skall vara ärlig så tror jag inte att Norrena har en framtid i VF. En av anledningarna är att Henke är värd att satsas på. Han har själv sagt att han måste få spela mer i VF annars så lämnar han klubben. Jag har den allra största respekt för Norrena men det vore inte rätt mot honom att låta en såpass bra målvakt bara stå ett par matcher. Jag tror att klubben ser det på det sättet också. I alla fall om dom vill satsa på Henke"

- Hmm.. tror du har fel. Det vore ju dumt av Frölunda att satsa på Lundqvist före Norrena, då syftar jag inte på vad dom båda kan prestera, utan att det verkar ju som Lundqvist gärna åker över till NHL, och tror inte kontraktet ligger långt bort... iaf. inte om han spelar som han gjort dom senaste månaderna.

Så därför vore det dumt att satsa på Lundqvist för han stannar knappast längre än 2 år i VF.
Möjligtvis bara 1 år.

Och Norrena kommer knappast att få nått NHL kontrakt, iaf inte nåt han är nöjd med. Så han skulle säkert jätte gärna stanna i Göteborg resten av karriären... varför inte en myllys?
Dom är ju rätt lika, syftar på spelstilen =)

Så med detta vore dt ju dumt att satsa på Henke.
Men man vet ju aldrig, visst kan dt hända att han stannar i flera år än så..

Det här är min teori.
Kommentera

Vf chefen: Murrayfield Racers finns i Scotland (Edingburgh) och spelar i Brittiska nationella ligan (BNL). Stackarn fick han avsluta sin karriär där...
Kommentera

sannes: John Newberry Enligt hockeydb.com avslutade han sin karriär i Murrayfield Racers i BNL vad nu kan vara. han spelade några år till i sverige innan han stack. 61 poäng på 34 matcher är inte illa.
Kommentera

Peter72: Tack för infon!

Jag fick för mig att han bodde kvar i Sverige med sin familj för han träffade väl nån tjej från Göteborg......
Oj, känns som jag är helt ute och svävar.....

Nu får Ni prata minnen utan mig, nu är det sängen som gäller.
Kommentera

sannes: Newberry har jag för mig att han flyttade tillbaka till USA.
Kommentera

liepins:

Det är nog kärringen (jag alltså) som knallar till kojs först.
Klockan ringer tidigt och är sjuk (men måste jobba ändå) och inget bredband, det blir en dyr säsong för mig men vad gör man inte.

På tal om gamla minnen, någon som vet var John Newbarry tog vägen.
Jag vet att det är en taskig stavning men jag kommer inte på vad karln heter. Pinsamt!
Han avgjorde i sudden mot Björklöven tror jag det var.......för många herrans år sen
Kommentera

frölundaindian: Har redan lovat honom att få komma med till en finalmatch. Han har inte sagt något namn än. men som jag gapar och tjoar när det är bortamatch på en del spelare så kommer han nog ganska snart att lära sig dom.
Kommentera

Peter72: Riktigt bar kan han några namn då?, typ: Cajna eller oscaj ackejstjöm. de e bra. TA med han till Finalen :)
Kommentera

liepins: jajemän det är minnenas afton ikväll.
Kommentera

sannes:

Nej nej..inte läggdags än...:)

Sitter o spanar när ni snackar minnen...
Kommentera

frölundaindian: Han har sett ungefär fem matcher. alla med publik över 10000. det är en bra början
Kommentera

Peter72:

Om jag någon gång kommer att få barn så är det inte snack om vilket lag som gäller då.
Det finns för sjutton inget alternativ. Så det så!
Kommentera

Peter72: de e BRA hur många matcher har han sett :))
Kommentera

liepins: Å jag känner mig som jag ska. 20 ungefär och så några månader+++
Kommentera

liepins:

Läggdags?!
Kommentera

sannes: Jag skall i alla fall lära min son att spela i VF´s tröja. han håller på och skolas in till en frölundait nu. Han är bara 3 men det skall börjas tidigt
Kommentera

Skärpning sannes!

När jag för egen gång skull lämnar mina fotspår på HS så kan jag inte stava ordentligt.
Sorgligt!

Jag hoppas Ni kan läsa och förstå vad jag skriver ändå.
Kommentera

Peter72: och barnen tar efter, ja så är det ju men när ska dom fatta :))
Kommentera

Peter72:

Känner mig plötsligt ruskigt ung;)
Kommentera

frölundaindian: Ja det var ungefär 1977, 78. nångång där. vilket "gäng" det var då.
Kommentera

Peter72: Som jag skrev så såg jag inte grabbarna spela så mycket i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Mina föräldrar ville inte köra mig till Göteborg, det var ca 15 mil enkel väg och det tyckte dom var lite för långt. De var inte ens intresserade av sport heller. Kan jag vara deras dotter?! Tveksamt.

Men jag har tagit igen det med råge senare i livet. Men sitter ju till, och med uppspikad i Scandinavium....mitt namn alltså.
Jag och visserligen många många trevliga människor men jag finns där, vackert så.
Kommentera

frölundaindian: Jag tror att det har lite att göra med tradition 50 talister håller oftast på Leksand och brynäs för där var deras storhets tid. typ under 70 talet och 80 talet. sedan kom alla de andra lagen efter. Har nog lite att göra med Spelare också.
Kommentera

Peter72: vilket år? det va vär runt 80
Kommentera

sannes: men var kommer dom i från, LEKSAND fansen, inget onte men herrgud, över allt :)
Kommentera

sannes: Första gången jag såg dom var i gamla frölundaborg. jag tror att det var VF mot brynäs. Gamle slagskämpen Broström och "lädret" Mike ford. Han kunde inte åka skridskor bra men som han kämpade.
Kommentera

frölundaindian: Leksandsfansen finns här i Uddevalla, det kryllar av tokiga masar och resten håller på Brynäs....och så finns jag, nja så illa är det väl inte riktigt men nästan........

Jag började att hålla på Frölunda någon gång i slutet av 70-talet (jag var inte så gammal då så jag såg inte så många matcher)
Jag glömmer aldrig ett fullsatt tempel och möte med Vita Hästen mfl.
Kommentera

Peter72: Så ska det låta, därför har jag serie biljetter.:))
Kommentera

Peter72: Jag stannar alltså inte i garderoben. :) utan är supporter i med och motgång
Kommentera

Peter72: jag började ju hålla på frölunda när det inte var nåt snack om dem alls, de låg väl där i mitten nånstans o härja :-/. Har ingen aning om var de höll hus faktiskt :)
Kommentera

frölundaindian: samma här:

För"" inte Förr
1000"" inte 100
Kommentera

frölundaindian: Så har det alltid varit. Medgång så kommer det fram en massa frölundaiter ur garderoben. och i nedgång så går dom in där i gen. Jag stannar alltid. Finns inget i hela världen som kan få mig att ändra det.
Kommentera

sannes: HAHA du menar "rödskinn" ja den fick dom nog några tusenlappar förr snud på PORR, nej då, Jo sen kommer ju Pojkvännerna och lillebröderna som känner denna TJEJ att hänga på och dom kanske fastnar för laget´s Hockey kapacitet.

Men jag tror att ett lag Som tar Sm-guld, får med sig typ 100 ny fans, SÅ VA SJUTTON FÅR LEKSAND SINA FANS ÖVER HELA SVERIGE! :))
Kommentera

sannes: Och så får jag rätta mig själv....

....till ett lag som HAR några snyggingar.....skall det naturligtvis vara.
Kommentera

frölundaindian:
Visst är det så att ungdomarna drar sig till ett lag som är några snyggingar.
Det är bra på sitt sätt för det blir ett intresse runt personen (bara det inte blir för mycket) och förhoppningsvis laget han spelar i också.
Och så hoppas jag att ungdomarna ser att de är mycket bra hockeyspelare också och inte bara snygga (hm säger jag som har Frölundas almenacka på väggen, men den fick jag automatiskt på posten från föreningen...en bra ursäkt, eller?! Tantvarning är det nog dessutom)
Kommentera

sannes: ja dom räknas dom med hoppas att dom stanar när det går neråt för vf, jagg vet måga som har börjat DIGGA vf för att Henke ser bra ut, dom vill vi inte ha, nä men det är ju liksom lite oseriöst. och när han drar så skiter dom i VF- jaja. så är det.
Kommentera

mysmi: Nej, det är det inte alls.

frölundaindian: Jovisst är det så att många vaknar till när det går bra men var är som när det inte går bra.
Medgångssupporters finns det såklart alltid.
Kommentera

sannes: Kolla bara på MARS 626..hmmm627 nu när jag skriver, och det är bara 4.e mars . HJÄLP. men du,. det e slutspel och frölunda hr guld läge det har inte hänt sen 96 och då fanns inte HS. :))
Kommentera

sannes: det är jag som snackar en massa skit :)
Kommentera

frölundaindian: jo,fast det var inte så kul folk :-/, fast blir man ett gäng supportrar som går nu i slutspelen så kan det nog bli kul, men blir det ju kul vart man än går
Kommentera

mysmi: hehe, TRÅNGT, men gemytligt :))
Kommentera

mysmi: Så sant, så sant. Det är väl därför en annan är som man är. Det man gör ser alla.

Nej, nog om gud gör ikväll.

Helt annan sak, jag har suttit och kollat på statistiken och det var väldigt vad det är ökat här, trots att jag inte har bidragit med så många inlägg så har nästan 2500 inlägg under februari månad skrivits, det måste väl vara något form av rekord. Kul att det rör på sig även hos oss.
Kommentera

frölundaindian: jo, matchen var helt ok, sista perioden var ju klart bäst :)................å ja, vi gick på stage door men det var la sådär förstås....
Kommentera

jo förresten Mysmi va det kul i matchen mot Luleå, gick ni på Stage Door?! :))
Kommentera

liepins: *skrattar* ja, det är inte lätt att va liten :)
Kommentera

sannes: men han är ju gud, han vet hur han ska dölja dem :)
Kommentera

mysmi:

Haha..jo..hade väl sina orsaker den gången tror jag;)
Kommentera

mysmi: Attans, hur kunde jag missa dom........*ler*
Kommentera

liepins: nä, han såg lite sleten ut när vi sågs ;)
Kommentera

« · 231467 · »