sannes: Om man har förlorat de tre senaste matcherna är väl det ändå en svacka!.. jag har tyvärr inte bett dig köpa någonting.. jag liksom många andra anser FBk är i en svacka=(
BORÅSINDIAN: Det målet var verkligen snyggt. Sen så tycker jag det är extra kul att Ackeström var med i det målet också. Han blev ju dessutom matchen bäste lirare.
FredrikM: Dragkedjan kommer som sagt att bli än bättre, frågan är bara hur länge vi får ha kvar grabbarna. NHL drar ju i grabbarna så det skriker om det.
Det är väl ändå lite skumt att säga att FBK är inne i en svacka efter de tre senaste matcherna. Och att skylla på att de är i en svacka när det åker på det ena matchstraffet efter det andra, det köper jag inte ett dugg. Tyvärr!
sannes: jo Färjestadsspelarna har varit griniga nu ett tag.. men vad ska de göra.. de har bara en poäng på de tre senaste nu!.. FBk är inne i en svacka, som jag hoppas snart kommer gå över.. Men ni måste iaf erkänna att FBK:s tredje mål tror jag det var,, va jävligt snyggt!..
Får också ta och berömmaer dragkedja.. dom kommer nog blir riktigt stora .. riktigt riiktigt stooora i framtiden
FredrikM: Jag vet inte exakt hur mycket folk Scandinavium plockar in, men det är väl runt 12 100 skulle jag tro. Idag var det ju 12044 pers, inte illa.
Jag tycker ju att Frölunda vinner rättvist, de sätter ju sina chanser, det gör ju inte FBK som dessutom verkar lite griniga tycker jag. Rhodin matchstraff idag, Jönsson var det väl sist, eller?! Färjestad dominerar de första 10 min i första perioden sen så jämnade Frölunda ut spelet och i andra perioden var det inte snack om saken.
FredrikM: Frölunda vannn VÄLFÖRTJÄNT. Såg vi samma match? Frölunda var mycket bättre i andra perioden än vad färjestad var i första. Så segern var rättvis.
sannes: Jag må då säga at det var en bra match.. med mycket publik.. hur mycket rymmer scandinavium!?... Men hur som helst ycker jag Frölunda vinner oförtjänt.. I första perioden dominerar Färjestad totalt, men får ingen utdelning.. sen resten av matchen går det fram och tillbaka tycker man, ganska jämnt alltså..jag som hade tippa 1-5
BORÅSINDIAN: Självförtroendet måste vara bra efter en sån här match. Det räcker att bara säga Henrik och Joel, tycker jag. Du har rätt Dragkedjan funkade bra idag. Kul att Steen lyckades såpass bra när Steen den äldre satt i studion. Klart jag har canal+ annars skulle ju hela mitt liv stanna om jag inte fick se riktig hockey och fotboll. Fan, (ops, ursäkta uttrycket), på söndag är det handboll som gäller här i stan. Så jag får skippa att beställa hem matchen, kommer ju fler tillfällen.
sannes: Detta ger grabbarna bra själv förtroende inför kommande topp matcher. Hoppas dom spelar lika bra på torsdag mot HV. Bröderna Lundqvist vilka grabbar. Joel dominerar i anfall zonen, henrik i målet=). Tycker att DRAG kedjan funkade bra ur´tan Tolsa. Steen gjorde en felfri insats. Har du själv canal+? På söndag sänder ppv SSK-VF.
BORÅSINDIAN: Ja vilket underbart slut på en annars rätt risig dag, tur att hockeyn finns så man kan glädjas lite. Och morgondagen blir bra, jag menar nu kan jag med högt huvud reta en av grabbarna på jobbet som håller stenhårt på FBK, han har pikat mig till och från men nu så.......... Hämnden är ljuv......hehehe.....
Otroligt kul med serieledningen men det är ju inte nu det gäller, men det är bra att de har ångan uppe.
sannes: Vi kan vara glada du och jag. Vi fick se den på tv ialafall=). Vilken match, det var helt otroligt, seger mot Färjestad + serie ledning. Denna dagen slutade bra.
Dragan 2k: Ja, det var nog längesen det var så mycket skott i en och samma match. Kul att se matchen, synd att man inte såg den live men man kan ju inte få allt här i livet.
ullisen: Vilken match. 4-2 målet. ojojoj där hängde inte färjestad med =). Nu längtar jag till torsdag då dom visar våra indianer på canal+ igen. Dom sa ju att dom ska visa dom bästa matcherna, ska dom visa frölunda varje omgång? ;).
Jösses, vilken kanonbra match man fick se på Canal+. Det var inte snack om saken, 7-4. Men oj, vilken enorm skottstatistik det var 44 till VF och FBK fick iväg 42 skott.
Nu laddar vi om till torsdag och HV71 borta. Den matchen på Canal+ också. Inte illa.
fan snart match start! hoppas allt går enligt planerna! :) Vinst! hmm får följa matchen på Canal+ här i dala skogarna.. :). Blir de serie ledning ikväll? :) de får matchen avslöjja!
För egen del så hoppas jag att Frölunda kommer att bli ännu bättre ju längre säsongen rullar på.
En SM-final, varför inte. Det vore något det.