Larionov: Nja att ett uselt lag får stryk av ett annat uselt lag kanske. Sedan att de sk supportrarna får lite medgång kanske behövs efter ett par år av motgångar och att sluta 6:a i ES är ju hitentills en fantastisk framgång som följs upp av seger mot det svagaste FBK på jag vet inte hur många år. Men Guld aldrig "Överfallen" Min gissning är att Wallin får en match och puckot får 3 matchers avstängning.
Korkat tilltag visst. Men jag undrar hur det ska kunna leda till avstängning. Först ska spelaren identifieras. Varför sa inte linjedomaren till Rådbjer under matchen vilken spelare det var som gjorde det. Han förklarade så jättebra och visade med händerna vad som hände men inget hände unde rmatchen. Nu ska det alltså till någon nämnd och videos ska kollas och sen dom. Då kan vi ta Wallins elbowing i mittzonen på Johan Andersson när Andersson ska åka å byta.
När blir en elbowing en checking to the head? Jag trodde alla elbowings var mot huvudet? Isf är väl alla checking to the head?
Linnea: Haha. Det var inte snyggt. Men men. Det lär väl reta gallfeber på Wallin i framtiden. Finns risk för en och annan övertänd Färjestadslirare nästa match.
Undrar dock vad det kan bli för bestraffningslängd på tilltaget. Jag tippar på 2 matcher.
Sannes: Kanske inte det smartaste beslutet.. jag undrar lite hur man tänker i det läget. " hehe, jag tror jag tar och proppar honom lite härifrån, hihihi".. Såg inte vem det var heller, men det känns kanske lite överilat att ge sig själv en avstängning under slutspelet. Korkat var ordet.
Men annars måste jag säga att första perioden var det bästa jag har skådat på länge. De plockar fram det där spelet som alla utom de själva verkar ha vetat att de kan ha. Gamla goa Frölunda. Mer! Mer!
slashpuppie: För att Rådbjer är ett pucko. Färjestadsspelare kör över Ahonen. Grönholm står upp för Ahonen och åker ut för roughing. Helt otroligt. Och slashing, hakning och framför allt fasthållning har utgått ur årets lagbok.
Här sitter man o pluggar så man glömmer hockeyn :S.... så kollar man ställningen, trodde inte mina ögon. Fick kolla en extra gång att det verkligen var hemmamatch :)
Sannes: Så jävla underbart. Färjestad sitter väl fast på 45an fortfarande. För i Borgen har jag inte sett dom. Jättemoget av LAGKAPTENEN Rickard Wallin att proppa Johan Andersson med en elbowing. Visar att babyface Wallin vet hur man spelar för laget, haha. Håll i detta nu bara så ska vissa på jobbet få höra ett å annat :)
Yes. :P
Hade ju rätt 1 match på försäsongen å men det är väl i slutspelet man skiljer agnarna från betet? ;)