Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Leksand

« · 646045 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Leksand
Dragan 2k:

I rätt omgivning så skulle nog Wahlberg kunna bli vass, är ju stoor skillnad på Brynäs och Frölunda. det går nästan inte att jämföra...

Som jag skrev så kommer det nog en spelare a la Kallio, det skall bli spännande och se vad som händer.

Jag läste i tidningen idag att de skulle få svårt att få ihop lag till äventyret borta i St Petersburg (eller var det nu är någonstans).

Vi är inte vana vid att ha så många spelare skadade, denna säsongen har laget verkligen fått allt på en gång.

Kommentera

Paddan:

Ja precis, han som hade ett namn som en seriefigur. Han tar vi.
Kommentera

mok: Stämmer nog bra. Han skulle väl involveras i arenabolaget på något sätt. Man kanske tröttnade på att slänga ut 80 000 i månanden på en sparkade spelare:-)
Kommentera

Dragan 2k: Wahlberg skulle väl erbjudas annat jobb i Brynös tyckte jag att jag läste häromdagen. Konstigt aggerande i vilket fall... först sparka han o sen försöka anställa han i klubben :)
Kommentera

Danne_l: Du menar han som sades vara en bättre hockeyspelare än till och med Plüss.
Kommentera

Danne_l: Reto ja. Vi snor både. Varför? För att vi kan:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Den där schweizaren som Timrå sades vara sugna på då? Frölunda har ju tydligen varit ute efter honom tidigare. Han kan vi sno.
Kommentera

Sannes: Tyvärr. Den sparkade finnen återfinns i Schweiz och Wahlberg flyttar nog ogärna från bockbrännarlandet.

Fast ska det värvas ska det värvas av klass. Och då är inte dessa herrar ngt jag tänker på.
Kommentera

Dragan 2k:
Vad har Brynäs skickat iväg? Kan det vara något, tro. Även om de inte platsar där så kanske de kan göra dundersuccé hos oss.

mok:

Jag har mina ljusa stunder...ibland.. :)
Kommentera

Sannes: Timrå är intresserade av Päärsinen. Då värvar vi honom tycker jag. Sedan kan vi lika gärna värva Esa Pirnes också om han är ledig. Så att ingen annan får honom.
Kommentera

Sannes: Tack för att du plockade bort men känns säkrast faktiskt. För alla....
Kommentera

mok:

Härmed är du borttagen från laguppställningen. :)

Dragan:

Det kommer nog ett nyförvärv a la Kallio snart, jag känner det på mig.
Kommentera

Dragan 2k:

Jo det var ju så man tänkte vet jag, men har inte hört mer om hur de bestämde.

Jadu. Orzagh kanske?:)
Kommentera

Danne_l: Var det inte tal om att i och med att hans skada inte läker att han skall opereras nu istället för att vänta till offseason och att han därför inte längre är disponbiel för spel längre.

Nog borde man titta till spelarsituationen lite. Få se här nu. Vem kan vi värva. Vem har nyligen lagt av?
Kommentera

Dragan 2k: Jag har en spelstil som nog rätt bra påminner om Bambi.,
Kommentera

Sannes: Det har du nog rätt i. Jag har en uttalad spelstil som påminner lite om Niemis. Tacklar iofs lite smutsigare och hårdare.
Kommentera

Äh grabbar, Ni får ställa upp, snöra på Er skridskorna och visa vad Ni kan.
Dragan, mangan, mok, Danne och Heda, låter som en rätt hyfsad femma tycker jag. :)

Kommentera

Danne_l: Jo jag utgår från det senare måste jag säga allt annat blir bonus om man säger så. Lika bra o värva nbått ifall om att...
Kommentera

mok:

Vet inte vart jag hörde det, men ett bud var att han kan vara tillbaka om en månad. Men det känns dock rätt tveksamt. Kan nog utgå från att han är borta resten av säsongen.
Kommentera

piff: Nää inget nytt men det beror ju på vad du hört....
Kommentera

mok:
Någon som hört något nytt om Tolsa på sistone?
Kommentera

mattias - 74: SYnd och kalla Tolsa för utfyllnads spelare tycker jag för han river och gör ett enormt jobb och är verkligen en förlust. Men klart... vilken koll har du på våra spelare :)
Kommentera

mattias - 74:

Vi vill ha hockeyspelare:)
Kommentera

Danne_l:

Ni kan få golybovksy :)
Kommentera

mattias - 74:

Utfyllnad? Det är ordinarie spelare som måste ersättas, och det håller knappast med juniorer i slutspelet.
Kommentera

Danne_l:

Men herregud... Bara Kahnberg kommer tillbaks klarar ni er... Tolsa och Karlsson är väl mer utfyllnads spelare :)
Kommentera

mattias - 74:

Målvakt behöver vi ingen, där har vi tre som håller.

Däremot kan det behövas en forward inför slutspurten. Särskilt om skadeproblemen håller i sig.
Kommentera

Danne_l:

Har inte ni så i klarar er ??

Fast SALO kanske får Vitrysslands nerver i Slutspelet så ni kanske borde handla en målis :)
Kommentera

mok:

Har du eller någon annan koll på när transferfönstret öppnar upp igen? Apropå inget...:)
Kommentera

Danne_l: Humor e alltid välkommet :)
Kommentera

mok:

Mm, skumpan var kass. Men humorn gick ju uppenbarligen hem;)
Kommentera

Danne_l: Ahh bara du som har ruggigt taskig humor i inledningen på detta året tror jag. Kanske dålig skumpa du drack igår....
Kommentera

mok:

Jag undrar vem skumpan skumpar runt på fortfarande, dumma människor;)

Gott nytt år på er förresten!
Kommentera

Ja, hur ska det sluta? Hawaiihockey en hel match med välbesökta botbänkar och stabila 8-3 till hemmalaget.
Kommentera

Dream Team: HAr jag aldrig gjort men började undra om skumpan fortfarande bubblar runt i skallen på han :)
Kommentera

mok: Snälla, ta inte Danne på allvar du med... ;-)
Kommentera

Danne_l: Varför skulle den skjutas upp??
Kommentera

piff:

Jag skämtar aldrig om såna här saker.
Kommentera

Danne_l:
Jag hoppas du skojar med mej..
Kommentera

piff:

Matchen kommer förmodligen skjutas upp.
Kommentera

Nytt år och allting, känner ingen skillnad iaf..

Läget inför matchen..:

Danne 6-1
Mok 5-2
Linnea 4-2
Dragan 4-1
Klinth 9-1

Sannes 6-2
Mattias-74 2-2
Piff 5-0
Paddan 11-1
Friman SR 4-0
Dream Team 5-1
Gud 3-2

Många skador i båda lagen..hur ska detta sluta??
Kommentera

mattias - 74: Ändå om man ser til trupperna skall Frölunda klara av Leksand hyffsat lätt men sen vet man ju aldrig med skador i truppen hur det kan påverka laget. Nåja bara det blir underhållande e jag hyffsat nöjd iaf. Gott Nytt år på dej.,
Kommentera

mok:

Kolla Leksands skadeläge :)

FRÅNVAROLÄGET

Mike Watt, knä

Niklas Persson, pekfinger

Niklas Bröms, tumme

Kimmo Lotvonen, sjuk

Petter Ullman, JVM

Mattias Ritola, JVM

Tror som sagt på en jämn fight :)
Kommentera

Danne_l: Som jag sagt tyidigare..,. så mycke skador som FRölunda har igår har man inte sett på länge.
Kommentera

Dragan 2k: Det är inte utan att man lider med er. Det är ju bara att placera samma typ av skadeproblem hos mitt lag för att ana problemet. Det är väl tur att ni har en sån bredd i laget och att ni kanske klarar er hyfsat stabilt ändå. Ett omvänt läge i Timrå och det hade nog kunnat liknas vid ett korthus som faller sönder bit efter bit.
Kommentera

Danne_l: Riktigt segt. Lirare efter lirare försvinner. Nog känns det som om man får ta och värva sig ur denna skadekris.

I längden håller det inte att spela mot lag som Linköping och HV 71 med fler och fler spelare hämtade från J20 även om de har varit kanonduktiga.
Kommentera

Suck, eländet tar aldrig slut. Nu har Esa fått sin dom: Vila i tre veckor.

Se länk...
Kommentera

Snart Gäller det!!. Frölunda-Lif.. Vad tror ni innan Matchen?? Något Kul Tips? :P.... Hoppas bara att LEksand Spelar bra Och ger er en Rolig Match :D
Kommentera

Sannes:
Japp!! Men de är bara bra i vågor. Förra säsongen var dom usla, säsongen innan det vann de SM-guld. Får hoppas att det kommer in i en djuup svacka i semin och inte hinner komma upp ur den.
Kommentera

piff:

Kan så vara, men jag tror ändå att HV är värre.
Kommentera

« · 646045 · »