Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Södertälje

« · 302594 Till forumet

Sv: Frölunda - Södertälje
Klinth: Du har nog rätt i en del av det du säger. Henke har spelat ostabiult dessa 5 matcher som gått. Ränner mycke runt buren och släpper enormt med returer rakt ut i banan vilket inte är bra. Men tycker oxå att våra backar agerar ostabilare just nu än vad dom gjorde förra säsongen.
Kommentera

Klinth: Där verkar du ha slagit spiken på huvudet! :))
Kommentera

MoK: Vill egentligen inte ta upp denna debatt, den har ju debatterats så frenetiskt under hela förra säsongen. Norrena vs Henke.

Jag har alltid varit ett fan av Henke, jag gillar hans spelstil och hans attityd. Frågan är bara om han är mogen att axla det ansvar han har fått. Det verkar inte så. Eller är backbesättningen så mycket sämre i år? Skulle inte tro det. Henke saknar tryggheten i att ha Norrena som backup. Nu vet han att om han spelar kass så får han fixa till det själv. Med Norrena flåsandes i nacken var han dessutom tvingad att spela på topp för att över huvud taget få stå i mål. Nu saknas den moroten. Sedan så får man ju ha förståelse för att det är tidigt på säsongen, och han kanske inte har kommit in i tempot riktigt än. Oavsett vad det är så är Henke knappast 100%-ig, och där har vi en stor oro i Frölundas försvar.
Kommentera

Danne_L: Dom har ju en dle att bevisa. Framåt ser det ju rätt OK ut men bakåt sviktar det och alla spelare blir mer eller mindre osäkra i sitt spel när backspelet ej fungerar bra. Börjar det göra det så tror jag mycket kommer ändras
Kommentera

Danne_L: Hoppas du har rätt. Själv har jag numera tagit en med lågmäld attityd efter allt för stora utsvävningar i mina tips som av någon konstig anledning varit starkt pro Frölunda.

Kan vi hoppas på en vinst i sudden. Eller en vinst tom efter ordinarie match?

Ett lågmält opch försiktigt ja kommer jag med.
Kommentera

Var nere på träningen nyss, grabbarna såg laddade ut och det känns som de verkligen är revanschsugna. Trist för SSK att i år igen komma ner och få sota för vad nåt annat lag ställt till med...

Vart lite orolig då Henke grimaserade illa efter att ha fått en puck i halstrakten, men han är ingen som viker ner sig!
Kommentera

kallio71: japp det är sant....leetma har ju inte samma kvaliteer som acke har..och en henke som har över tre insläppta per match är inget jag e van vid....de tror jag de inte är så många fler som är de..o målskytttet vore de bra med lite överskott på...det är ju aldrig fel med lite mål...även om man får raketsmaken i munnen ;)
Kommentera

ribba9: ja precis henke har haft det väldigt tufft nu i början med i snitt 3,23 insläppta mål per match men hoppas att detta löser sig, men då måste även backarna vara beredda som ja inte tyckt att dom varit dom senaste matcherna, och det märks också att Ackerström saknas.
Kommentera

kallio71: hehe..helt klart...även om vi sviktat lite så e vi ju trots starka på hemma is..o kringlorna ska la inte ha så mycket att sätta imot ävem om dem e på hugget..hoppas vf lirana oxå är de....o kan köra över dem..och som jag sagt tidigare att henke kanske kunde få en nolla så hans självförtroende kunde stiga lite..
Kommentera

ribba9: där har du helt rätt, men ja tror även att södertälje är på hugget nu när dom har sett att frölunda är lite osäkra i början av elitserien.
men om bara frölunda får igång sitt snabba spel så ska det inte vara några problem för dom, men desto större problem blir det för södertälje.
Kommentera

Om vi nu ska gå tillbaka till morgondagens match...så hoppas södertälje kan få ta imot den frustration som ligger kvar från dif match...o dem ska bara mala ner o krossas södertälje totalt..
Kommentera

GuldIndianen: hehe...japp snart ståt man där o kan inte säga att serie har precis har börjat...dessa matcher e ju exakt lika viktiga som dem i slutet...men de kommer nog....frölundas formtopp ligger nog inte i närheten på ett tag...men bara vi tar poäng. o inte minst att vi fbk på torsdag...;)
Kommentera

ribba9: ´Ja Henke har inte sett riktigt vass ännu. Har släppt till vissa billiga mål. Han verkar inte ha kommit upp i normal standard?. Men som de flesta säger. Serien har ju precis startat. Mycket kvar ännu. Men man börjar snegla åt fel håll redan. När väl Henke får igång sitt spel kommer det bli mycket svårt att slå VF.

GO FOR GOLD FRÖLUNDA!!
Kommentera

GuldIndianen: fortsätter vi i denna stilen blir de i alla fall 75 poäng i slut änden av tabellen..de klarar vi ju oss på ändå ;) ne men södertälje ska vi kunna mala ner...o det vore som sagt bra med massa mål från våran sida o kanske rent utav sagt en nolla för henke så han kan komma in i de ''omöjliga'' stimm han hade förra året.

FORZA VF
Kommentera

ribba9: Så sant som du säger. Vi har i alla fall vunnit våra hemmamatcher än så länge. Nu är det bara bortavinster sen.

En sak är säker. Vi skall ha dom 3 poängen!!
Kommentera

GuldIndianen: en urladdning vore heller inte helt fel..så hockey sverige kan se att vi kan lira sönder dem...men man ska nog inte säga för mkt...de kanska man får äta upp..men det måste bli 3 poäng..hemma kan vi ju i alla fall sätta puckarna i nätmaskorna.
Kommentera

Frölunda - Södertälje
Ja då var djurgårdsmatchen glömd och vi satsar vidare på nästa match mot Södertälje. Det är redan klart att våra pojkar måste höja sig rejält denna gång. Nu måste spelet och målen sitta där. Vinner vi?? Ja det är klart att vi gör.

Heja VF.
Kommentera

« · 302594