Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Timrå

« · 845350 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Timrå
Gidde:

Jag hatar som sagt inte mora utan jag gillar inte sättet de tar sig till slutspel på precis som Boork gjorde när han satt sundström i mål när Mora mötte Hammarby i kvalserien i globen. Booorkens ursäkt. Han måste också få spela.. Tjena.. Boorken ville att Mora skulle gå opp för att han har hus i Sollerön och sympatiserar med Mora !! Så enkelt är det !

Jag hatar falskt spel oavsett vad laget heter.

Dessutom. borde man inte lufta det bästa laget sista omgången innan slutspelet??

Om Morrison är sjuk och om Skröder har feber eller tvärtom så är det ändå bara nånting som stått i tidningarna. Mitt tips är att båda är med på Tisdag och att de gör mål också!
Kommentera

mattias - 74: Aldrig hata bara älska. Vi önskar VF bättre lycka nästa säsong. Vi Wermlänningar saknar er i slutspelet då ni tillför en extra nerv i densamma. Det blir änna lite trökigt att diskutera hockey nu när alla bara tjötar om GAIS o IFK.
Kommentera

mattias - 74: Nyktra till och skriv inget mera ikväll , du gör dig bara löjlig .
Kommentera

mattias - 74:

Lycka till att spela med en som ligger nedbäddad med 39 graders feber!

Ditt Mora-hat lyser tyvärr igenom en hel del nu, eftersom du inte ens vet fakta innan du uttalar dig...
Kommentera

mattias - 74: Varför skall dom spela med skadade spelare nu då om dom är klara?

Tror du LIF hade spelat med lätt skadade spelare om det inte gäller något?

ALLA lag tar givetvis chansen att lufta andra om dom är nöjda med placeringen. Brynäs hade ca 8st borta och då räknade C+ med Morin och Alcén också :-)
Kommentera

65selander:

hade Modo varit i samma situation som Mora så hade Modo spelat med Skröder och Morrison oavsett lätta ljumskprblem eller fan och hans moster, Så enkelt är det!!
Kommentera

mattias - 74: sorry hade för mig du tyckte sverige gjorde rätt börjar bli gammal var är minnet
Kommentera

65selander:

Nej men jag gillar inte när lag vilar spelare bara för att andra lag skallkunna dra fördel av det oavsett vad laget heter !!

Nu skall jag festa Bye BYe!!
Kommentera

SIVASN:

Jag tycker inte man skall lägga sig och jag är emot läggningen av slovakien matchen också ! Fel Fel Fel !!

Jag hatar inte Mora mer än jag hatar FBK jag tycker bara att man skall spela med bästa laget och det gjorde inte MOdo. LÅngt ifrån det vet både du och jag !!
Kommentera

mattias - 74: Börjar du ta FBK i försvar ;-)
Kommentera

mattias - 74: men du tyckte de var rätt av sverige att lägga sig mot slovakien fy fan va genomskinlig du e MoDo spela bra idag såg du ens matchen jag sitter å tittar för andra gången nu ta reda på fakta
Kommentera

mattias - 74:

Såg du matchen idag??

Morrison har ljumskproblem som han vilat från förut, Skröder ligger hemma i feber.

MoDo kämpade på idag, ledde skotten med 18-6 men Mora utnyttjade sina chanser och ledde likt förbenat med 3-1

Detta var absolut ingen läggmatch....
Hoppas du såg på den innan du uttalar dig..
Kommentera

Alisandali:

Dessutom, hade Modo haft och spela för hade det blivit lätt seger för MOdo!
Kommentera

Alisandali:

Nej till FBK. Mora kommer till slutspel för att Modo vila spelare som skulle kunna lira.Morrison, Skröder m.fl .

FBK vilar jönsson Matsson m.fl men Mattias Johansson erkände i en intervju att de var hemma för att vila enbart. LHC kämpar trots att de är klara för slutspel, Timrå gör sitt bästa men inte MOdo, ankan sa att det finns regler för sådana här typer av Läggmatcher ?? Jag tycker man skall spela med bästa laget oavsett om man heter Leksand Modo eller Härnösand! har jag fel ??
Kommentera

mattias - 74: Till Mora ??
Kommentera

Alisandali:

Skrälläge ?? Får dom FBK är det garnterat 4 - 0 i matcher.
Kommentera

Danne_l: Jag tror att Mora har ett riktigt bra skrälläge , dom har gått ruskikt bra på slutet .
Synd att ni missade men ni kommer igen nästa år .
Kommentera

Så var sagan slut - skönt!

Nu rensar vi upp och ser till att komma tillbaka starkare än någonsin till nästa år.

Slutspel, känns ointressant. Färjestad bör ta det, Timrå ryker i kvarten oavsett motstånd. Mora däremot, kan bli läskiga...
Kommentera

Gidde: Japp, Eric Moe spelar också idag, såklart, som han spelade senaste matchen. Tyckte personligen han var bäst på isen då.
Kommentera

mok: Rent känslomässigt o sportsligt vore det väldigt intressant att se VF i KS. Undrar hur dom skulle tackla det scenariot?

Forza Timrå! In med pucken..........
Kommentera

mattias - 74: Nej sant men får la hoppas dom planerat flr det värsta om man säger så.
Kommentera

mok:

Jo det sas så men man vet ju inte.
Kommentera

mattias - 74: Sades det inte att det fanns budget för en 2-3 säsonger i AS?
Kommentera

Alisandali:

Ekonomiskt vore det väl bra om vi gick opp men annars håller jag med dig i det du skriver !

Finns det ekonomi för att spela i As i 2 år? Jag är tveksam !
Kommentera

mattias - 74: Ja om man ser till året så är det ovant men ser man till Frölundas historia är det inte lika ovant om man ser det så vill säga :)
Kommentera

mok: Laget är inte tillräckligt bra för att gå upp .
Och sen tror jag att det bästa för klubben är att spela ett år till i AS , och spela ihop laget .

Skulle vi mot förmodan ta oss upp i ES i år , så måste vi köpa in 8-10 spelare för att hålla oss kvar , och inte ens det ger någon garanti för att stanna kvar .

Då är det bättre att köpa in 4-5 "gubbar" till nästa sesong och spela in dom i laget , fylla på med 2-3 toppspelare inför KS nästa år .

Och sen ta klivet upp med ett mera ihop spelat lag och inte som dom främlinglegionerna vi har haft dom senaste åren .
Kommentera

mok:

vad jag menar är att alla fans hade nog räknat med slutspel så även spelarna och detta gör väl årets placering till en Ovan situation om de skulle hamna där eller ??
Kommentera

65selander:

Visst har dom det men matcherna skall spelas också eller hur ?? det är nog inte bara för Frölunda och åka till Södertälje och Leksand och ta 3 p eller har jag fel ??
Kommentera

mattias - 74: Hur jag kan veta det. Dom har milsvida bättre lag än er och SSK.
Kommentera

mattias - 74: Nyckelordet är OM. Vi är inte där än. Och hur det nu ärn har sett ut under säsongen är jag tämligen säker på att grabbarna vill undvika KS så långt det går.
Kommentera

mattias - 74: Förstår inte hur folk kan säga att det är en ovan situation för Frölunda.... så många år klubben tampats upp och ner i förtvivlan. Visst det var längesedan men tror nog många minns.
Kommentera

65selander:

Om nu Frölunda hamnar i KS så kommer dom att gå igenom den utan problem, någon poängtapp kanske men dom kommer tillbaka igen.

Hur kan du veta det ?? Skulle Frölunda hamna i Kvalserien så är det en ovan situation för dom och jag tror alla lag höjer sig extra mot just dom så inte blir det nån enkel resa genom Kvalserisen i så fall men visst bör de vinna den.
Kommentera

Alisandali: Jasså varför så säker?
Kommentera

65selander: Du kan vara lugn Selander , vi kommer INTE upp i år .
Kommentera

65selander: Deras subjektiva bedömningar är ingenting att stå efter. Men även om de hade haft rätt så hade jag fortfarande varit ung och viril i jämförelse med dig. :-)

Klart Frölunda skulle klara kvalserien helt utan problem. Men det vore allt lite roligt om de blev tvingade att ta en vända där nere. Kan vara bra för dem. :-)
Kommentera

65selander: Det kanske är så men min kropp orkar inte med så många matcher o va nerös för... räcker med idag sen tar vi semester.
Kommentera

Poffa: hahaha, enl dina polare så är du som en Trabant jämfört med dom.

Enda poängen jag vill ha ner Frölunda i KS är att det blir svårare för LIF att ta sig upp. Såja då har man retat upp några till idag då ;-)

Om nu Frölunda hamnar i KS så kommer dom att gå igenom den utan problem, någon poängtapp kanske men dom kommer tillbaka igen.
Kommentera

65selander: Jo, tack. Växer det fortare får jag väl skaffa mig en fårsax. Men så är jag ju ung och viril, jämfört med dig.
Kommentera

65selander: Nu tar du väl ändå i va?! :)

Förnekelse, förnekelse :)
Kommentera

Poffa: Fråga mina polare om mitt musiköra du, lovar att jag är tondöv :-))

Ang håret så växer det på skallen fortfarande, hur är det hos dig? -))
Kommentera

Linnea: Ha ha jaa :)
Kommentera

65selander: Tänk, jag trodde du kunde det här med ramsor. För att inte tala om att du borde kunna det här med gamla ramsor, du som är så fruktansvärt gammal, tänkte jag.

Försök få ihop den där smått klassiska ramsan på ett bra sätt med ordet "Allsvenskan", istället för "ettan".

Saknar du all form av musiköra, eller är det bara så att du blivit så gammal att håret slutat växa på skallen och börjar komma ut ur näsa och öron istället? :-)
Kommentera

Hahl Bundy: Ta min! Ta min!
Kommentera

mok: Oj, nu börjar jag må illa, nån Brynäskeps nån?
Kommentera

65selander: Jag var ju lite liten när det begav sig sist, så det blir og idel nya bekantskaper för min del om det vill sig illa. Men nu ska vi inte måla fan på väggen riktigt än.
Kommentera

65selander: Tom jag kan ju hålla med om att en brynäs keps är ju klasser bättre än en TIK keps.
Kommentera

Linnea: Ok, där ser man. Då blir det nog ganska lugnt vid Timråvinst för honom mao.
Kommentera

Linnea: "Dessutom bor det inga Timråprylar hos mig längre. Däremot har en Brynäskeps blivit insmugglad. Yuk!"

Du har helt enkelt bytt upp dig. Om det går illa ikväll så kan du iaf tänka på så många nya orter du skall få återse igen ;-)
Kommentera

Linnea: Brynäskeps? Användbart om toapappret skulle ta slut...
Kommentera

Poffa:
"Vi ses nog aldrig mer.
Vi ses nog aldrig mer.
För ni ska spela i ettan,"

Trodde du kunde hockey men detta år så kan dom bara ev bara komma ner till AS. ;-)
Kommentera

« · 845350 · »