Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Frölundas trupp 11/12

1387462 · » Till forumet

Sv: Frölundas trupp 11/12
Dragan 2k:

Hänvisar alla frölunda fantaster till min blocket annons för de intresserade :)
SM guld hjälm 2003
Kommentera

Dream Team: Vi älskar denna värvning. Vår viktigaste värvning i år oavsett om det kommer någon mer.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu känns Frölunda betydligt mer "jobbiga" att möta igen, med tanke på Fredriks spelstil. En energispelare så det räcker.
Kommentera

mattias - 74: Bryr mig gör jag. Skönt att det inte blev någon klubb i Sverige i alla fall. Men set till det vi har i centerväg kontra det som behövs är det väl en bra lösning antar jag.

Men vill ha en bra förstacenter i laget. Hoppas att det kommer något som kan driva oss framåt och uppåt i tabellen så vi slipper vara där nere och fightas om slutspel och än värre kvalspel.
Kommentera

mattias - 74: även william wallén på tryout haha :)
Kommentera

Dragan 2k:

Riku Hahl är klar för Jokerit om du nu bryr dig :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Klinth: Jag hoppas Pebben har den goda smaken att sluta själv:-)

Skämt åsido. Han är ett problem. Dyr och tar en plats som borde vara vikt åt någon med ambitioner. Vi måste få in den typ av tänk i föreningen. Vi måste få personer i de yngre leden att bli bra här. Det är uselt att de blir bra på annan ort.

Vi kommer aldrig klara det i längden om vi ska låta några juniorer lira ett par minuter medan man ser deras kollegor lira skjortan av motståndarna i andra lag. Se spelare som i Frölunda få 4 min per match få kanske det tredubbla i andra lag.

Jag applåderar dock Frölunda att de fått en sjukdomsinsikt och viljan att förnya.

Nu har vi gjort oss av med hela den så kallade första formationen.
Undrar vilka det blir som ska leda oss in i nästa fas.
Kommentera

Dragan 2k: Läste precis i GT att Kallio inte får förlängt. Känns som du skrev Dragan helt sjukt. Kommer att sakna 71 på isen, det är helt klart. Samtidigt tycker jag att resonemanget från Frölunda är helt rätt. Man har i många år haft Andersson/Kallio som ryggmärg och räknat med att dom ska producera framåt. Känns skönt att man inser läget och att man vill hitta nya, yngre förmågor som tar detta ansvar framöver.

Samtidigt kan man tycka att Kallio gott kunde ha fått spela av 2-3 säsonger till innan pensionering i Frölundas 3:e kedja eller liknande... Han är ju inte dålig... Och tittar man på Pebben som gör samma sak, spelar av år i Frölunda fram till pensionering, så... Kanske borde hans kontrakt brytas?

Kommentera

Även Tomi Kallio lämnar klubben. Känns sjukt. Alltså inte oväntat men på en vecka har vi nu blivit av med två spelare som betytt väldigt mycket under lång tid. Även om det var lite väntat med Kallio är det givetvis, sett ur en supportersynpunkt, tungt.

Tack för allt Tomi. Lycka till.
Kommentera

Svanru: Han har nog bränt alla sina chanser med Frölunda.
Kommentera

Och Janne K lär bli ledig

Kommentera

Klinth: Hur bra är era junisar Lundberg och Sääf
Kommentera

japp! enligt sportsday är honken snart klar! UNDERBART!!!.... nä.
Kommentera

Fortfarande inget rykte om att bryta kontraktet med någon av de spelare man har kvar till nästa säsong... Är alla verkligen bra nog om man ska kunna bli ett topplag?

Kommentera

Svanru: Hade redan skrivit av honom faktiskt men man vet aldrig. Han får en stor roll här och det kan han nog kanske inte förvänta sig om han lämnar för annat lag. 
Kommentera

Dragan 2k:Henrik T lär gissningsvis spela hos en guldfavorit, en bit norrut från GBG, nästa säsong.
Kommentera

Klinth: Tömmernest glömde jag konstigt nog. Sundström däremot tycker jag finns bra grinderpotential i.

Wallen tror jag inte får fortsätta och Dragan värvningen kommer jag aldrig bli klok på. Känns inte som den typ av spelare vi behöver men bara för det går han väl in och vinner poängligan nästa säsong.
Kommentera

Klinth: Egentligen skulle jag själv nog vilja göra processen kort med Robin Lindqvist, Johan Sundström, William Wallén och eventuellt även Pebben och Dragan.
Kommentera

Frölundas trupp 11/12

Så här ser Frölundas trupp ut än så länge för 11/12. Bör man göra sig av med några av dessa spelare?

Målvakter

Backar

Christian Bäckman      11/12+2

Mikko Mäenpää          11/12

Forwards

Per-Johan Axelsson     12/13

Joel Lundqvist                        14/15

Mikael Johansson        11/12

Toni Koivisto              11/12

Mika Pyörälä               12/13

Dragan Umicevic        11/12

Robin Lindqvist          11/12