Grattis!!

« · 359282 Till forumet

Grattis!!
Grattis till en rättvis seger. Var närmar 8-0 än 4-1. Har aldrig sett TIK så bedrövligt.

TIKARE
Kommentera

Sv: Grattis!!
UbbeC: Vill nog försvara de rödvita med att istället säga att det var ett tag sen man såg Frölunda spela såhär bra....

För att TIK ska ha en chans i Scandinavium, får man inte bjuda på så mycket som man gör idag. Kammen på VF växer ju iom målen i andra, då blir det lätt för dom att bara gå ut och köra på.

Chansen låg nog i att försöka spela på gränsen till det tillåtna i läget
0-3, med möjligheten att VF kanske skulle tappa huvudena lite, men Vimmelborg höll ju en lite väl låg nivå idag, så det funkade inte alls....
Men det var iaf konsekvent dömt från honom idag, så godkänt förtjänar han nog.
Kommentera

Dream Team:

Visst var VF bra, men när man bjuds på mål från TIK backar så blir man bra!!
Kommentera

UbbeC: Ja, det är ju det jag säger.. det ser väl ut som TIK viker ner sig rätt enkelt, men VF gjorde inte många saker fel idag. Man fick ju dessutom rätt god hjälp på ett par av målen..
Kommentera

Dream Team:

Precis. Man kan vända på det åt olika håll men jag menar det är lätt att vara bra utan motstånd!
Kommentera

UbbeC:
Att backar 'bjuder' på mål, beror oftast på att motståndarna tvingar fram misstagen...
Kommentera

Frölunda vann. Punkt slut. Måste det tjafsas om vem lät det ena eller andra hända? Sånt här gnäll är det ju efter varje match...
Kommentera

Bebben: Visst är det så, men nog inte i alla lägen.. före 2:an och 3:an hade Timråspelarna full kontroll på pucken i första läget och har god tid att lösa situationen. Två riktiga praktfelpass gör att de målen uppstår. Vid 0-3 är vi ju dessutom en man mer på isen...
Kommentera

slashpuppie: Tjafs??? Klart som f*n att man är förbannad!!

Trots att jag är den förste att gratulera...
Kommentera

Dream Team: dom målen var helt klart bjudningar från Tikarna och inte frukten av bra frölunda agerande
Kommentera

Dream Team: förbannad kan du få vara, absolut, det hade jag oxå varit i din sits...
Kommentera

berra: Ja, och det är ju också dom målen som sen avgör matchen...
Kommentera

Dream Team: ja det är därför man blir förbannad när det är rena bjudningarna och inte motståndarnas eget spel som avgör

Frölunda var bra och vann rättvist men vi behöver ju inte hjälpa dom till segern
Kommentera

slashpuppie: Man blir ju så less på att individuella skitgrejor ska få avgöra. Jag säger inte ett skit om att VF vinner, dom hade säkert vunnit även om TIK inte gjort dom här jättetabbarna, för Frölunda var riktigt bra idag!
Det känns bara så irriterande att TIK inte kan ge sig själva de bästa förutsättningarna till att göra en jämn match...
Kommentera

berra: Exaktemente!!
Kommentera

slashpuppie:
så varför fortsätta att klaga??så sluta att gnälla att andra gnäller...

Grattis Frölunda...ni vann helt förtjänt..
Kommentera

« · 359282