Visst det är ju bara vinster men det har gått till förlängning två gånger i grundserien och i sudden death i slutspelet kan ju vad som helst hända. Men det verkar ju trots allt att Frölunda hittat sitt spel igen.
Jag tror Färjestad får riktigt svårt vare sig dom kommer möta Djurgården eller HV71.
Nja... det är inte bara för att Norrena är från Finland, utan vi kommer från samma ställe och har samma moderklubb o.sv. En mycket liten klubb, IFK Lepplax, så jag känner honom genom dt. Känner och känner men du vet vad jag menar!
Och sen tycker jag Kapanen är överskattad, visst är han bra, men Norrena & Wallinheimo är bättre... och sen finns ju Bäckström & Lehtonen i Finland... plus eventuella NHL målvakter så det blir nog inget VM för Kapanen heller.
finne85: Jag förstod att det var Kvartsfinalmatcherna du menade. Lunkan har inte hållit samma klass som i grndserien, men inte heller haft samma support från backarna. I går fungerade försvarsspelet föredömligt, och det är en förutsättning för att målvaktsspelet skall vara riktigt bra.
Sedan har vi ju Norrena, som inte på något sätt skall ringaktas. Han håller i princip samma klass som Henke, de är bra på olika sätt.... Spelar ingen större roll vem som står, men jag tycker att det är bra med en uttalad 1:e målvakt under slutspelet, och Henke var nog rätt val. Dessutom ökar ju hans chanser att få åka med till Finland och VM ;-)
BlackBay: Ett litet tips, kolla in folks profiler. Svanru håller på FBK men tycker om att skriva lite här hos oss. Dessutom är han stundtals riktigt trevlig. Frasen "klass slår tur" får han stå för själv.
Jag är personligen glad att det blev just Timrå i semifinalen. Inte på grund av grundseriens statistik, utan på grand av att de var just lag nummer 3 i tabellen. De var det 3:e bästa laget sett över 50 omgångar och är således ett riktigt bra lag som kommer att se till att semifinalen blir bra, spännande, tuff och framförallt underhållande.
Många har sagt, för att vinna SM-guld skall man slå alla lagen. Det är förvisso inte helt sant, det är tre lag som skall slås ut. Utgår man från de lag som tog sig till slutspel så är det tuffast tänkbara motstånd för Frölunda i tur och ordning följande: Modo, Timrå, Färjestad. Skall vi vinna SM-guld, så skall vi göra det på rätt sätt.......
Avslutningsvis vill jag tacka alla Modofans som visat sin storhet här på Frölundas HS och gratulerat oss till segern. Tack ska ni ha! Sedan får man dessutom verkligen ge beröm till Modos klack som i förlustens ögonblick är såpass storsinta att de faktiskt kallar in Frölunda och gratulerar dom till segern.... Otroligt snyggt gjort!!! En eloge och ett stort tack för detta!!!!
"klass slår tur" Tänk att vissa FORTFARANDE inte lärt sig nåt. Du menar på fullt allvar att TIK haft TUR som kom 3:a efter 50 omg??? Du menar på fullt allvar att TIK genom TUR slog LHF i 4 raka matcher i kvarten??? "klass slår tur".... väldigt omogen replik av dej där anser jag.
För övrigt ska det bli jätteskoj att få VF i semin.... och sååå lätt får ni inte.... 2 av våra förluster mot er slutade ju i strafflotteri (det är TUR "svanru") så jättelätt har ni inte haft mot oss trots allt men bättre har ni varit, nu är det slutspel, tuffare tag o allt kan hända.
Vore kul o träffa på liepins o grabbarna om ni åker upp till sundsvall.
frölundaindian: japp, de tyckte synd om mig på snutstationen... snyftade och sa att jag blivit nerslagen och bestulen på mina pengar... Dagen efter fick jag en bussbiljett hem av nödsoc...;) ful får man vara men inte dum...:)
Enligt statistiken så ska vi slå Timrå hur lätt som helst. Förra säsongen sa djurgårdsfansen precis samma sak när dom blev lottade mot VF. Se hur det gick. Nu är ju jag helt övertygad om att vi kommer ta timrå av bara farten. För det första så har dom vilat så länge så dom har tappat tempot. Timrå har egentligen bara en spelare som vi måste special studera. Kapanen. Idag såg vi ju hur man gör mål på dansken hirsch. Fintar skott innan man skjuter så slänger han sig ner. Konstigt att det skulle ta 6 matcher att komma på det. Hoppas nu Conny sitter och kollar på film med Janne för att se samtliga mål som Kapanen släppt in.
För det andra, så kan ju inte blivande sm mästarna förlora i kvarten. Då blir det ju inget guld.
frölundaindian: det finns inget bättre än att åka på bortamatcher.... Har varit med om att göra precis det du säger mot björklöven, för några år sen...
willysson: gör du det. det blir saäkert trevligt att åka till göteborg och förlora och esn sova i fängelset...Nja jag föredrar RADIOn på min aborta matcher
Grattis Frölunda och tack för en bra matchserie! Skulle vara kul om ni går hela vägen och bryter Färjestads och Djurgårdens dominans, börjar bli less på att guldet alternerar mellan dem varje år! Lycka till! :)
frölundaindian: Gör det, jag tror det... har bara ett problem, vart ska jag slagga över när kommer ner till göteborg... Tar snutstationen, säger att man blivit rånad eller nått...:)
F-n va gôtt! Nu är vi på gång! Det känns som om vi har svårare mot Modo än TIK, men vi får ju inte underskatta TIK på något sätt. De är bra - Men vi ska bevisa att vi är bättre!
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?
Frölunda-Timrå 4-3 Straffar
Timrå-Frölunda 1-2 Straffar
Frölunda-Timrå 6-3
Visst det är ju bara vinster men det har gått till förlängning två gånger i grundserien och i sudden death i slutspelet kan ju vad som helst hända. Men det verkar ju trots allt att Frölunda hittat sitt spel igen.
Jag tror Färjestad får riktigt svårt vare sig dom kommer möta Djurgården eller HV71.