Jag förstår inte riktigt konceptet. Ju fler som får hjälpa utmanarna, ju större chans att de vinner...juh. Men jag vill naturligtvis se till så att Sannes m.fl. har en chans att krossa även i år, så jag gissar på 4-4.
Tror det blir en ganska jämn match. Men Frölunda är nog det lag som biter ihop allra mest, då det faktiskt är premiär hemma å då får dom ta mig fan inte misslyckas! :)
Paddan: Ikväll blir det åka av för stackars Mora..Frölunda vinner 7-2
Frölundas sensaste insatts var ju som bekant mindre bra och inför ett fullsatt Scandinavium kommer Frölunda att visa hockey världen vart skåpet ska stå..
Och även denna gång så tror den ÖDMJUKE guden att Lundqvist gör första målet..
mok: Ska man gå efter manuset på IMDb så säger de: "We are now the Knights who say..."Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm. "
Angående kvällens match så tror jag att Mora vinner stort, Marian Hossa och Marcel Hossa kommer att göra ett mål var, Daniel Cleary kommer att dominera och Shawn Horcoff och Rastislav Pavlikovsky sätter två mål var.
Eller, förresten...det var något som inte riktigt stämde där...
Frölunda vinner med 4-1 och Salo bevisar att det går att vinna trots att försvaret agerar virrigare än två sammanslagna hönshus.
Metal Guru: Nu är jag ju som bekant inte ett av Frölundas fans utan snarare en gästtippare med ett hjärta som bankar för Hufvudstadens enda representant i ES.
(en svag förnimmelse av en av inledningsscenerna i the Holy Graal fläktar förbi, men bleknar alltför fort bort innan man kan sätta fingret på att den överhuvudtaget varit där...)
Mora har två ordinarie centrar skadade (kapten Sandberg och altmeister Bogg) så det blir ännu jobbigare för Mora att ta sig an mästarna. Tar Mora poäng är det en bedrift - och jag tror på under. 2-2 är mitt tips.
Frölunda har ett ruggigt anfallsspel när det stämmer. Tyvärr för er del så bygger anfallsspelet på en bra defensiv där försvaret kan lita på målvakten, enligt vad jag förstått så litade inte frölundas backar på salo i ö-vik vilket lämnade stora ytor åt pavlikovsky i mittsonen. Ödesdigert misstag...
Sannes: Absolut. har haft halva TIK hemma i vardagsrummet precis. Psykningarna haglade. Frölundasidan bestod dock bara av mig och var således något underbemannad.=)
Frölunda vinst med 4-2 tycker jag känns som ett klockrent resultat.
För övrigt tror jag bestämt att Linnea har blivit "feg" sen hon blev en sån däringa så kallad expert, så några tvåsiffriga resultat lär vi inte få se ifrån henne denna säsong. :)
Danne_l: Jag vet, men jag måste ju passa på FÖRE matchen förstår du väl, efter misstänker jag att det bara är att krypa iväg med svansen mellan benen. :-)
Bonuz: Kan nog hålla med dig att det blir 5-0, men då får inte Salo, T.Salo eller Tommy Salo stå åt er, han är och kommer att förbli ett såll. Men nu ska jag inte måla fan på väggen, han har sina ljusa stunder också --- när han sover eller öppnar båsdörren.
Linnea: Äh, är man expert så har man väl den titeln även om man tippar helt åt skogen, så tippa tvåsiffrigt du (säger jag som inte har något med det hela att göra).
Dragan 2k: Hmm.. jag är ju lite sugen på att dra till med ett tvåsiffrigt resultat i hemmafavör, men nu har jag ju ett ansvar som expert att tänka på.. så vi säger väl 5-2 då för att vara lite mer realistisk.