Klinth: Ja,det får vi. Grejen är ju den att det alltid har varit något slags hat mellan Göteborg och Stockholm, därför vore det skönt att vinna över Djurgården i en final. (om vi kommer dit)
Klinth: På pappret är den kjedjan nästan iklass med den FBK slängde fram i en träningsmatch i Frölundaborg för många år sedan. Tommy Samuelsson och Fredrik Olausson backar, Bengt-Åke,Looben och Rundqvist som Forwards och om jag minns rätt Pekka L i mål.
svanru: Svårt att bedömma faktiskt. Det är ju så att den kedjan med JJ, Nicke och Kallio består av tre enormt bra spelare. Nicke och Kallio är ju dessutom två puckskickliga, skottvilliga och snabba killar, så det blir ju inte mycket utrymme kvar då för JJ. Jag hade väl kanske valt en något annorlunda uppställning av kedjorna, särat på Nicke och Kallio, men det är ju inte jag som är coach. Dessutom vet jag ju betydligt mindre om både spelarnas kvaliteter och hockeyns taktiker och rävspel för att egentligen kunna ifrågasätta Connys laguppställning.... Han vet nog vad han gör...
Klinth: Tycker precis tvärtom. HV förtjänar inte att gå vidare, de spelar rätt uselt. Det skulle ju bli sån där riktig stämmning om vi fick möta Djurgården. Frölunda och Djurgården e ju värsta konkurrenterna.
Klinth: Vad jag har hört så passar inte Kallio och JJ inte speciellt bra ihop. Jonas har försvunnit långa stunder ur matcherna, finns det någon sanning i det ryktet
Frölunda85: Av den enkla anledningen att jag anser att deras spel inte är värt en finalplats. Jag hoppas innerligt att HV vinner i kväll, det är ett bra lag med en grym formtopp nu, ett lag som kommer att bli skitkul om vi tar oss till semi, och de gör det samma.
HV eller Timrå i en eventuell semifinal, det bäddar för underbara sammandrabbningar.
svanru: Det instämmer jag i till fullo. Tyvärr sviktar spelet lite nu, men det tror jag mest beror på Modos tuffa spel och en god portion slutspelsnerver...
matsby: Vi underskatter er inte men av två onda ting HV/DIF och TIK är ni självskrivna. Klinth: Orsaken till Henkes räddningsprocent är ju att ni spelade förj..la bra under grundserien. Backarna har stått upp Fowards har tagit sitt ansvar etc. När så inte riktigt är fallet så sjunker naturligtvis Henkes procent. Men summa sumarum ni har 2 jä..ligt bra målvakter och de är betydligt jämnare än Wally och Kapanen.
matsby: TIK skall inte underskattas, den bedrift de gjort hittills kräver respekt, och det får dom av mig. Däremot så är det kul att möta bra lag, och att se bra matcher så jag ser gärna en semifinal mot TIK bara vi tar oss dit...... Och det gör vi i kväll ;-)
Klinth: Håller helt med dig... serie är serie och slutspel en helt annan sak.
Man kanske kan säga att kapanen är i bra form nu då ;-) Finns inte en chans att ni eller FBK vinner med så stora siffror i en semi (ja ni måste ju dit först ;-)
jag kan inte förstå bara hur folk kan underskatta detta TIK fortfarande, den ende som inte verkar göra det är Sara Wedlunds brorsa som var med i sporten i söndags. Vi skall i och för sig inte klaga,,,underskatta oss bara,,TIK reser sig alltid.
matsby: nu hann du före mig här, jo det stämmer att hade Henke stått fler matcher hade förmodligen räddningsprocenten sjunkit, men till vad? Det vet vi inte!
Påståt fortfarande att det inte går att använda slutspelet som en värdemätare, då det är helt olika förutsättningar!!!
svanru: Det kommer bara att göra ondare för er nu att bli utslagen av hela sveriges favvolag Timrå IK. Ni har slagit oss i 3 av 4 möten men åker mot oss i en ev. semi, det gör extra ont det.
Klinth: Kapanen stod en del matcher när han inte var helt ok och freddan inte heller var schyst, på slutet av serien var timrå inne i en down period och ur form, det av flera anledningar.
Sedan kanske du skall tillägga att henke och eran andra målis turades om en hel del att stå, tror du inte att henke skulle haft en sämre procent om han stått i så många matcher som kapanen??
Upplys mig gärna hur många matcher de stod i, ,,finns säkert någonstans.
Sedan är det ju bara bra att ni resonerar så här och underskattar Timrå, det har ju alla lag gjort hela säsongen,,tro inte för böveln att det går att vinna i ett slutspel med 7-2 8-1 osv, mot ett lag som TIK..eller förresten hoppas att era spelare också är dumma så de tror det, då kommer vi att rocka fett :-))
matsby: Inget ont om timrå. Men Frölunda har faktiskt haft relativt lätt mot Timrå denna säsongen! Lättare än både DIF och HV. Timrå verkar ha svårt mot de bättre lagen, såsom Frölunda och Färjestad! Det är bara ren fakta!
matsby: Henke hade bäst i serien. Och slutspelet är inte över än. Om Timrå får FBK i semi kan ju Kapanen kyssa sin statistik good bye för FBK har ju milt sagt slaktat er denna säsongen med 8-1 och 7-2 och allt vad det blev.
matsby: Ja, statistiken på 4 spelade matcher mot Luleå är ju jämförbart med en grundserie på 50 matcher mot 11 andra lag.... Skrattretande kommentar du!!!
Kapanen är bra, det vill jag inte på något sätt förneka, men du får ju jämföra på ett relevant sätt snälla du......
svanru: Ja, det är inte någon rolig hockey att titta på, men den kan vara effektiv. De lag som lyckats bäst mot VF i serien har ju använt sig av klassisk bök och stök-hockey, även kallad ryggsäckshockey. Kan de krydda det hela med lite fulhockey så går det ju ännu bättre.... Ex: MIF, LIF och Modo...
Tråkigt men sant, finhockeyn blir inte lika effektiv då....
Finns ju inget roligare att titta på än en Hawaii-hockeymatch mellan VF-FBK som går i 120 knyck, fram och tillbaka med läckra pass, läckra avslut, och läckra mål.... FINAL!?!
Klinth: Det är fasiken att destruktiva lag lyckas såpass bra ändå. Det ger ju ännu fler lag fantasier att man kan lyckas med det spelsättet. Mins med fasa DIF´s framgångs era på 80-90 talet eller MFF slutet av 70 talet. URK
svanru: Tro mig, VI VILL OCKSÅ HA ER I FINAL!!! Men vi ska ta oss dit först, och modo är ett stort jävla hinder i vägen, ett hinder som skall BORT i kväll!!!
Klinth: Sant, sant. Bara vi inte låter någon kontring rinna igenom. Lite mer anfallshockey tror jag att modo kan prestera, men frågan är om de vill? Det känns som om Frölunda tar hem det idag.
Är det någon som vet hur det blir med den så kallade "Lottningen". Om VF och HV vinner ikväll, lottas det direkt då?
danne147: Ingen dum idé att tvinga MoDo att anfalla även om det kan vara lite riskabelt. Det är änna svårt att göra mål från egen zon. Nej få fart på grillorna pressa ordenligt för som Beng-Åke sa efter match 3 mot LIF " I längden vinner alltid klass mot tur". VF är ett klass lag och de skall inte behöva ha oturen grinande i ansiktet i 7 matcher. Så spela offensivt inte destruktivt. GE JÄRNET. VI VILL HA ER I FINAL
danne147: Svårt att spela försvarshockey mot ett lag som enbart kan spela försvarshockey och vägrar föra spelet eller hålla puck.... Frölunda skall ÅKA ifrån Modo ikväll, låta pucken jobba och framförallt skjuta mycket. Samtidigt skall backarna stå upp vid defensiv blå och stå fast där. STOPP!!!! Här kommer ni helt enkelt inte förbi!!!! Tryck bort dom bara!!!!!
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?