Klinth: Nu har du lurat mig till att käka pizza ikväll, men ölen skippar jag som vanligt.
Kan man be en stilla bön om att vi fixar det ikväll. Det hade varit underbart att slippa höra en av chaufförerna på jobbet gå och vråla MODO hela dagarna och han påstår att han håller på Färjestad, jag börjar att tvivla på det....nåja hur som helst så är det tröttsamt att höra han.
Dragan 2k: Okej. måste fan våga kolla, förra gången jag kollade vann vi ju med 0-1, tänk om vi gör en repris. VA FA*N gör man Då. åker till Avenyn eller????
svanru: Det finns ju naturligtvis utomhusrinkar på gräsvidderna..... Temperaturer och klimat påverkar inte isen i himmelriket. Så enkelt är det. Ungefär som om de skulle haft en utomhusarena i Florida ;-)
liepins: Göteborgarna har försökt i snart 23 år men tyvärr för er så är jag djupt troende. I himmelriket är himeln lila och gul. Men jag kan bjussa på att om vi inte vinner så vore det ganska roligt att VF fick vinna istället.
Klinth: Ja,det får vi. Grejen är ju den att det alltid har varit något slags hat mellan Göteborg och Stockholm, därför vore det skönt att vinna över Djurgården i en final. (om vi kommer dit)
Klinth: På pappret är den kjedjan nästan iklass med den FBK slängde fram i en träningsmatch i Frölundaborg för många år sedan. Tommy Samuelsson och Fredrik Olausson backar, Bengt-Åke,Looben och Rundqvist som Forwards och om jag minns rätt Pekka L i mål.
svanru: Svårt att bedömma faktiskt. Det är ju så att den kedjan med JJ, Nicke och Kallio består av tre enormt bra spelare. Nicke och Kallio är ju dessutom två puckskickliga, skottvilliga och snabba killar, så det blir ju inte mycket utrymme kvar då för JJ. Jag hade väl kanske valt en något annorlunda uppställning av kedjorna, särat på Nicke och Kallio, men det är ju inte jag som är coach. Dessutom vet jag ju betydligt mindre om både spelarnas kvaliteter och hockeyns taktiker och rävspel för att egentligen kunna ifrågasätta Connys laguppställning.... Han vet nog vad han gör...
Klinth: Tycker precis tvärtom. HV förtjänar inte att gå vidare, de spelar rätt uselt. Det skulle ju bli sån där riktig stämmning om vi fick möta Djurgården. Frölunda och Djurgården e ju värsta konkurrenterna.
Klinth: Vad jag har hört så passar inte Kallio och JJ inte speciellt bra ihop. Jonas har försvunnit långa stunder ur matcherna, finns det någon sanning i det ryktet
Frölunda85: Av den enkla anledningen att jag anser att deras spel inte är värt en finalplats. Jag hoppas innerligt att HV vinner i kväll, det är ett bra lag med en grym formtopp nu, ett lag som kommer att bli skitkul om vi tar oss till semi, och de gör det samma.
HV eller Timrå i en eventuell semifinal, det bäddar för underbara sammandrabbningar.
svanru: Det instämmer jag i till fullo. Tyvärr sviktar spelet lite nu, men det tror jag mest beror på Modos tuffa spel och en god portion slutspelsnerver...
matsby: Vi underskatter er inte men av två onda ting HV/DIF och TIK är ni självskrivna. Klinth: Orsaken till Henkes räddningsprocent är ju att ni spelade förj..la bra under grundserien. Backarna har stått upp Fowards har tagit sitt ansvar etc. När så inte riktigt är fallet så sjunker naturligtvis Henkes procent. Men summa sumarum ni har 2 jä..ligt bra målvakter och de är betydligt jämnare än Wally och Kapanen.
matsby: TIK skall inte underskattas, den bedrift de gjort hittills kräver respekt, och det får dom av mig. Däremot så är det kul att möta bra lag, och att se bra matcher så jag ser gärna en semifinal mot TIK bara vi tar oss dit...... Och det gör vi i kväll ;-)
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?
Kan man be en stilla bön om att vi fixar det ikväll. Det hade varit underbart att slippa höra en av chaufförerna på jobbet gå och vråla MODO hela dagarna och han påstår att han håller på Färjestad, jag börjar att tvivla på det....nåja hur som helst så är det tröttsamt att höra han.