Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Jeses

« · 395849 · » Till forumet

Sv: Jeses
MoK: Då missförstod du mig, medvetet eller ej.. Jag skrev att han är en supertalang som kommer få rätt omgivning i MODO. Inget om hurvida han fick rätt i vf. Men som du kanske(?) förstår så kan man inte bli en NHL spelare direkt utan man utvecklas rätt länge. Ingen kan nog begära utom du då möjligtvis att Steen ska vara en NHL spelare efter bara drygt ett år som ordinarie i ES.
Hurvida han skulle ha utvecklats i VF om han hade stannat kvar kommer vi aldrig få veta.
Kommentera

Spud: Mer muskler än man får hos Perra Edlund tror jag är svårt att få nån annanstans i Sverige.
Kommentera

Spud: Så i VF fick han inte spela i rätt omgivning menar du? Kan du vidareutveckla detta.
Kommentera

MoK: För att han är en supertalang som kommer få rätt omgivning i MODO att utvecklas till en NHL spelare. Karln behöver lite muskler och sen lite tajming i kroppen, då kommer han att platsa i NHL.
Kommentera

MoK: Han får ju ett års riktig NHL-utbildning kommande säsong ;-)
Kommentera

Spud: Hur säker är du att Steen kommer platsa i NHL under så många år??
Kommentera

knaskamilla: Steen ser sig nog som en framtida NHL spelare och kommer likt sin pappa avsluta sin karriär i NHL. Jag tror att steen aldrig mer spelar i ES den dag han lämnar för NHL, utom möjligtvis för en strejk eller liknande. Och vi vet ju alla hur gärna VF den dagen kommer att tacka nej till en storspelade Steen.. Eller?
Kommentera

knaskamilla:

Visst han fick väl sitt genombrott här men fostrad är han på resande fot. Han är ju uppväxt i bland annat Kanada så kan mycket väl bli så att han kör resten av karriären där.

Kommer säkert buas lite till en början, men varför orka bry sig om det hela livet?
Kommentera

Danne_L:

Varför tror alla att Steen inte kommer tillbaka till VF? Om det är den klubb han är uppväxt i (är det det?) är väl chansen ganska stor att det är dit han återvänder när han ska avrunda sin NHL-karriär...
Kommentera

Linnea:

Det får du garanterat räkna med att dom gör, jag kommer att vara en av dom.
Kommentera

Dream Team: Kung Carna är alltid välkommen.
Kommentera

Danne_L: Jo men visst. Var väl ett jäkla liv ang. Carna...

Man glömmer och förlåter... så e livet.
Kommentera

Dream Team:

Carna är Carna, en legend helt enkelt;)
Kommentera

MoK: Hur var det med Patrik Carnbäck och hans agerande mot föreningen i samband med att han stack till Anaheim? Hans hjältegloria fick väl tillbaka sin glans utan större tveksamhet? ;)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Ja Carnbäck var det väl lite samma visa med. Han återvände ju till NHL efter strejken tog slut, trots han lovat att fullfölja kontraktet med VF. Då var det den dåvarande styrelsen som sa han aldrig var välkommen tillbaka. men liksom, inte kan man kasta bort en gubbe som Carna hur som helst;)
Kommentera

AudibleGiraffe: Mycke kan ju hända i klubben o föreningen under dom åren spelarna ör borta helt klart. Man glömmer lätt ibland. Men vilka spelare syftar du på?
Kommentera

MoK: Själv hoppas jag bara att det inte blir så att publiken i Scandinavium buar ut honom när säsongen drar igång igen. Sånt tyder bara på småaktighet. Visserligen skötte han det här oerhört osnyggt, men jag hoppas att folk inte behöver vara lika "osnygga" tillbaka.
Kommentera

Danne_L: Det där kan ändras efter några år i NHL. Det var väl nästan samma sak med ett par av era andra spelare som inte var välkomna tillbaka...
Kommentera

Dream Team: Kan jhu knappast ha ett hjärta för en klubb han aldrig spelat i. Men han verkar tänka lite egotripat måste jag säga. Måste förbereda mej på NHL, laget då?
Kommentera

Danne_L: Nu verkar det väl inte heller som hans klubbadress i Sverige är prio 1 för hans fortsatta hockeykarriär, eftersom målet hela tiden för honom personligen, vad det verkar, har varit NHL. Frågan är kanske vart hans hockeyhjärta är som störst. Tydligen inte i Frölunda, i MoDo? ja det får vi väl se.
Men att han redan uttalat att han bara blir kvar ett år, så kan väl detta kanske ifrågasättas...
Kommentera

MoK:

Jo, det kan man ju tycka. Och har agenten gjort det så lär han säkert göra det. För det kan ju vara så att det finns ett kontrakt mellan agent och spelare också. Ett kontrakt med en viss bindningstid, som bara kan brytas om det framkommer att agenten handlat felaktigt.
Kommentera

Poffa: Jo det är ju rätt rörigt kan man säga. I agenten ligger nog det stora problemet just i detta fallet sen att Steen drabbas är ju en annan sak. Men om nu Steen tycker agenten agerat fel... så borde han byta agent.
Kommentera

MoK:

Det var väl tveksamt huruvida agenten hade rätt att skriva på "kontraktet" (e-mailet) i Steens namn också. Är det så att Steen inte gett honom den rätten så kan ju e-mailet knappast räknas som bindande heller. Men det skulle väl också kollas upp har jag för mig.
Kommentera

knaskamilla:

Nä men allt är ju numer bara för att få fram vad man får göra och inte får göra. Vem som är ansvarig osv...
Skulle det komma fram att agenten och Steen gjort fel så tror jag det enda VF kommer göra är att gå ut och tala om att "vi hade rätt".

Sen tror jag redan det är kört för Steen, han kommer aldrig spela i Frölunda igen.
Kommentera

knaskamilla: Personligen så ser jag aldrig han i VF tröjan igen. MEn det är väl inte detta VF och juristerna jobbar med utan att få fram om Email är bindande? Sen om det visar sej så får man se vad som händer och hur dom går vidare
Kommentera

Danne_L:

Jag kanske är lite trög, men är det inte ganska otaktiskt att stämma Steen för kontraktsbrott också? Det lär ju inte direkt göra honom mer välvilligt inställd till att spela i VF i framtiden...
Kommentera

AudibleGiraffe: Iband går processer lååångsamt men hoppas faktiskt att dom kommer fram till något bara snabbt så man kan släppa det. Men tror som sagt ingen kommer tvinga Steen att spela i VF om det nu skulle gå åt det håller. Det är inte det VF är ute efter
Kommentera

MoK: Skulle väl ha hänt något nu vid det här laget om det var något.
Men man vet ju inte hur snabbt processerna går i jurudikens märkliga värld.
Kommentera

knaskamilla:

Stämmer han för kontraktsbrott kanske? Egentligen får man väl hoppas att han kommer fram till att det inte var bindande så den här soppan får ett slut.
Kommentera

MoK:

Satt just och funderade på det. Vad gör VF om juristen får fram att mailet var bindande? Tvingar Steen att spela med dem nästa säsong? Det känns ju inte som att det vore så lyckat...
Kommentera

Danne_L: Kan int tänka mej det finns någon specielt datum dom måste jobba på. MEn torr faktiskt inte VF är speciellt intresserade av att ha tillbaka Steen utan bara intresserade i att se hur bindande saker via email är för framtida bruk.
Kommentera

Poffa:

Juristen håller tydligen på och undersöker ärendet. Han går väl på timlön så kan tänka mig han tar rätt många timmar på sig att komma fram till en fyndig lösning.
Kommentera

MoK:

Jo, det var väl i princip det sista som sades i frågan åtminstonde officiellt. Det är väl bara att vänta och se vad som händer. Finns det förresten något stopdatum som Frölunda måste agera innan eller kan de vänta hur länge som helst med att överklaga kontraktet?
Kommentera

Poffa: INte ett smack :) Men Frölunda sade väl det att dom skulle kontakta juristen för att se hur bindande kontrakt är via mail etc för attveta hur dom skall agera i framtiden.
Kommentera

Dragan 2k:

Har det nere i Gbg sagts någonting mer i affären Steen? Efter att ha varit en massa liv i början har det helt plötsligt blivit dödstyst och ingen säger något, åtminstonde inte uppe i Övik.

Att Frölunda skulle ta kontakt med jurist är ju känt, men har det viskats något om hur juristen kommer råda Frölunda att agera?
Kommentera

Dysso: Jag trampar vatten...
Kommentera

65Selander:

Själv sitter jag med mina dubbla 15mbits linor och surfar i cirklar runt dig. ;)
Kommentera

Dragan 2k: Själv så sitter jag i min 25´ stora lägenhet och dricker burköl och surfar på min P4 2,8ghz med 1gb ram och 300gb disk!
Kommentera

Dragan 2k: Nepp, mina webkameror snappar upp det mesta som händer i det avlånga landet som vissa kallar för Sverige.

Chokladcigaretter är trevliga, då slipper man nikotinplåster, men det är ett helsike vad kletigt det blir när man ska röka de jävlarna...
Kommentera

Paddan: Hmm - Inget undkommer dig märker jag
Kommentera

Dragan 2k: Du menar väl att du sitter i dörröppningen till vädringsbalkongen, lyssnar på Smurfhits, smuttar på Päroncider inköpt på ICA och käkar chokladcigaretter. ;)
Kommentera

Dragan 2k:
Jag har sagt åt dig att ge fan i att gå in på min toa...
Kommentera

65Selander: Frölunda avvaktar beträffande eventuella centerinköp samt den vakanta backplatsen. Det finns mycket på marknaden så det ska tydligen inte vara några problem. Bäckman kan vara aktuell för den sista backplatsen.

För övrigt sitter jag här på min 400 kvadrat stora balkong, lyssnar på Bach och smuttar på Calvados och röker en mycket mustig och fin kubansk.
Kommentera

Hur ska vf göra på center fronten...lirar dem plpuss som center nu??
Kommentera

Dragan 2k: Om du bjuder mig så räcker det med Avecen!

Vad händer annars på Frölundafronten, efterosm Linnea kommer med en massa annat skit så fort hon pratar med en!

Surrar om någon klyktatare o s v ;-)
Kommentera

Dragan 2k: Tänkte väl de kompis,blev jag lungn igen :-))
Kommentera

Kungen: Haha. Skulle se lite om du var vaken:-)

Givetvis handlar det om specialimporterat kaffe exklusivt inhandlat för sådana highrollers som dig och mig.
Kommentera

Dragan 2k: LÖFBERGS?????????????????????
Kommentera

Kungen: Så ja kungen. Nu tar du dig och pallrar bort till Linnéstaden så tar vi och dricker varsin kopp Löfbergs och puffar lite på några fina kubanska.
Kommentera

Kungen: Vissa inser inte att hockeysäsongen slutar aldrig. När säsongen tar slut är det dags att förbereda och debattera den kommande.
Kommentera

« · 395849 · »