Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Kahnberg förlorad för Frölunda?

« · 559999 · » Till forumet

Sv: Kahnberg förlorad för Frölunda?
Dream Team:

Aftonbladet och de andra kvällsblaskorna är ju som dom är. Men det är trots allt sällan dom är helt ute och cyklar. I detta fallet har ju dessutom Radio City ringt upp Lillis och där lät det inte som att det var ett rykte taget från ingenstans.

Skulle det bli Salo som tar över skulle jag bli förvånad. Mycket Förvånad.
Kommentera

Dream Team: Men det kan ju inte vara möjligt, vad håller de på med? VAD ska de med Tommy Salo till...?
Kommentera

Crazyhorse: Aldrig några stjärnor i Brynäs...host...
Kommentera

Poffa: Jag undrar om det där kontraktet binder Salo så värst mycket till MoDo om han nu valt att sluta karriären. Säger man inte upp ett avtal i.o.m att man lägger av? Kan det bli tal om att Frölunda i annat fall får betala för att lösa honom från MoDo, för tydligen ska Salo finnas med bland de spelare som Adrian & co. är intresserade av...

Ja, Expressens/Aftonbladets trovärdighet är ju = noll, men ändå...
Kommentera

Poffa: har inte salo brutit kontraktet modo modo?
Kommentera

Poffa: Gott :D
Kommentera

83 Liljegren: Ända anledningen till att du ogillade säsongen var väl för att ni fick kvala?. Förmodligen det kassaste argument jag hört, som kan liknas vid en 3-årig bäbis, "mamma, dem e dumma, alla lag vinner över oss, vi är jättedåliga, jag hatar nhl, och stjärnor, för att det aldrig funnits i brynäs, mamma säg till dem!".

Måste hålla med om en sak, och det är att nhl är roligare, inte lika mycket hakningar, konsekventa domare, som saknas här i sverige, proffsdomare, som vi saknar i sverige(här i sverige har alla domare åtminstånde deltidsjobb, exempelvis servitör som Rådbjer.) Dessutom, det värsta av allt, är att serievinnaren, inte får tillräckligt mycket fördelar. Först till kommande säsong, får vinnaren välja mellan 7:an och 8:an, osv.

Synd att nhl inför straffar, även dåligt att dem tar bort "touch-icing". Annars blir det skoj, extra kul när man har canalplus. :D
Kommentera

Crazyhorse:

DU kan vara lugn. Han har lagt grejorna på hyllan och har dessutom ett år kvar på kontraktet med MODO. Så ta't lugnt, ta en TOY.

Kommentera

83 Liljegren: Tror att frölunda klarar av att tappa såna spelare, lättare än vad brynäs skulle göra. För övrigt, så var inte kahnberg lysande, varken i finalserien, eller grundserien. Alla mål som han lade i slutspelet, var 3-0, 5-0, eller 7-0 mål. Han gör inga "avgörande" mål.

Han lär lyckas i carolina, dem har ju inga spelfördelare/"egoister" där längre.
Kommentera

heffe: Domedagen e här!. Frölunda är intresserade av Tommy Salo!. Värvar dem honom blir jag leksandsupporter direkt, kan dem lika väl stoppa den kommande säsongen, fyfan säger jag.

:(
Kommentera

83 Liljegren: då kanske danne menade det ordet han valde att benämna som hmmm.... vilket inte heller är så svårt att räkna ut? =)

ROCK ON HEFFE IS BACK
Kommentera

Danne_l: Hmm.. nej, faktiskt inte... ja åldern går ju att räkna ut ganska enkelt...
Kommentera

83 Liljegren:

Du är en fascinerande individ. Går emot allt och alla i minst sex gästböcker här på forumet. Du gillar att stå i centrum va? Eller också är du bara ung och..hmm..
Kommentera

Dream Team: Jag älskar Brynäs. Klart jag gillar andra saker också men inte andra sporter. Finska landslaget gillar jag också, dock inte det svenska.
Kommentera

83 Liljegren: Du gillar inte mycket alls du. Vad förutom Brynäs tycker du är bra, egentligen? För du tycker väl om Brynäs, i alla fall?
Kommentera

El Maco: Nej, jag gillar inte fotboll, det är en väldigt omanlig sport, borde snarare benämnas som fjollboll.
Kommentera

Känns som man börjar komma ifrån trådämnet nu....
Kommentera

83 Liljegren: Det är en sak att man som svensk ofta följer Elitserien mer än NHL just för att det är "vår" serie. Det är en sak. Men bara för att du personligen inte har intresse av att följa spelet på andra sidan atlanten kan du knappast ge NHL epitetet plojliga? Är Premier League en plojserie jämfört med svenska fotbollsallsvenskan också? Fan, kollar man Arsenal Man U tröttnar man ju bara, en massa stjärnor, vad jobbigt. Forza GIF-GIF på IP i Sundsvall nästa omgång istället. Inte en stjärna så långt ögat når och prima bottenstrid. Det är the real thing.
Kommentera

WarhawK: Ok då kan ju du följa "din" liga så följer jag "min"... får bara hoppas att dom inte blandar sig för mycket med varandra i framtiden.
Kommentera

83 Liljegren:
Jag tycker NHL är bra mycket intressantare än ES är och nånsin kommer att vara .. jag har följt NHL aktivt under över 15 år har inte på långa vägar visat några tecken på tappa intresset
Kommentera

Metal Guru: Njae det tycker jag inte... tycker inte diskussionen i Moras gästbok kan kallas krig, snarare argumentering.
Kommentera

WarhawK: Jag tycker bara det blir för mycket. Man tröttnar. Dessutom känns ligan avlägsen i jämförelse med Elitserien som finns på nära håll. M.a.o. jag har svårt för att känna någonting för någon klubb i NHL. Ja jag ogillade säsongen 04-05, ja.
Kommentera

Detta är inte sant, 83 Liljegren:
För du krig på ALLA fronter i kväll?
Kommentera

83 Liljegren:
Det en jävla skillnad på allstar matchen när alla bara glider omkring och en liga där dom bästa spelarna lirar

så med andra ord hatade du elitserie säsongen som var med alla stjärnor här , och enligt dig skulle brynäs bara bestå av icke namnkunniga spelare så det inte blir för stjärntätt alltså , tycker du har så grymt ihåliga argument , men visst du får tycka vad du vill
Kommentera

WarhawK: Jag citerar

"Jag tycker NHL är en alldeles för komersiell liga och att det är alldeles för stjärntätt. Det är ungefär som All Star-matcherna, hur kul är dom på en skala? 0!"

Och sedan går det runt runt i en cirkel och återknyts i samma inlägg återigen.
Kommentera

83 Liljegren:
Jaså du därför ALLA hockeyspelare drömmer vinna stanley cup ju , för att det är en ploj liga och inte värdlens bästa hockey liga

skulle vara intressant se en motivering varför du tycker att NHL är en plojliga
Kommentera

El Maco: Ja ploj är ett bra ord. NHL är en tvättäkta plojliga, att inte ta på allvar. Klart pengar har en stor betydelse i det här landet också men inte alls på samma nivå som i PlojHL...
Kommentera

83 Liljegren: Tja, en skillnad är kanske att All-Starmatcherna inte gäller något utan är en ploj medan NHL är kampen om världens finaste hockeytrofé? Sedan att världens bästa spelare deltar gör det inte direkt sämre, jag skulle nästan säga att det är tvärtom. Man kan tycka olika saker om att det spelas på mindre rink och andra regelskillnader men att det skulle vara för komersiellt vet jag inte. Pengar är det ingen oviktigt faktor i svensk hockey heller. Forza Åbyggeby/Hille?
Kommentera

El Maco: Nej jag är inget stort fan av Tigern och Virus och dom andra gubbarna faktiskt.

Jag tycker NHL är en alldeles för komersiell liga och att det är alldeles för stjärntätt. Det är ungefär som All Star-matcherna, hur kul är dom på en skala? 0!
Kommentera

83 Liljegren: På vilket sätt är NHL förstört? För att den är professionell? Det var roligare förr då man kunde värva nån från Kiruna och Timrå till Brynäs för en Volvo Amazon, en femhundring i månaden och ett halvtidsjobb som snickare. Forza Tigern och Virus!
Kommentera

65selander: Jo men jag tycker ändå det är viss skillnad på att värva européer med samma eller lägre inkomstkrav som svenska spelare och på att värva amerikaner och kanadicker för betydligt större summor. Det är inte lika roligt längre då, NHL är redan en förstörd hockeyliga, låt inte Elitserien gå förlorad också!
Kommentera

65selander: Så, de NHL spelare som var lockoutade under fjolårssäsongen var alltså indirekt icke fria, är det så du menar. En tränare som eran Tomas Jonsson under fjolåret kanske borde kallats för "Massa Jonsson" istället då.. ;-))

Ack, detta slaveriets förtryck, vad ska vi göra åt detta....? ;-)
Kommentera

83 Liljegren: Skillnaden nu är att nu är dom inte lockoutade spelare utan fria hocleyspelare. Utländska spelare kommer det alltid att finnas.

Hur vore Brynäs utan alla Finnar genom åren?
Kommentera

83 Liljegren: Eller att det bara innebär fördelar som mynnar ut i ett ökat intresse för ishockey i stort och som gynnar lagen rent ekonomiskt. Ja, beroende på hur bra man nu är på att hitta rätt bland dessa spelare, förstås.....
Kommentera

mok: Hmm... vore bara så tråkigt att se ännu en Elitseriesäsong söndertrasad och förstörd av att det ramlar in importer...
Kommentera

83 Liljegren: Även sk föredettingar i NHL kan vara något att ha i kanske 1 år eller så.
Kommentera

mok: Nja jag tvivlar på att avskrapet är värt något. De flesta lär vara föredettingar.
Kommentera

83 Liljegren: Bara att vänta tills NHL har tagit dom spelare dom har råd med sen kommer det säkerligen finnas en drös vettiga spelare kvar. Bara att vänta.
Kommentera

mok: Nämn ett par.
Kommentera

83 Liljegren: Skulle det inte finnas klassförvärv kvar menar du?
Kommentera

Dragan 2k: Okej var ska er klasschef hitta dom "klassförvärven"? Eller har han gått en trollkarlskurs?
Kommentera

Dragan 2k:

Eller så blir det inget klassförvärv alls.. :))

Kommentera

Klinth: Verkligen. Myste när jag såg spänna musklerna kommentaren i intervjun.

Sannes: Skräckscenariot med Darren Boyko som ev ersättare till Kahnberg, comeback av Mario Brunetta känns som tur är långt borta. Frölunda drivs numera professionellt och konstigt nog känner jag ingen oro längre - eller konstigt var fel ord. Jag bara sitter och njuter av att se de andra lagen värva och veta att "Vänta bara - snart får ni se på klassförvärv"
Kommentera

Dragan 2k:

Helt klart så är det en rätt linje som Frölunda har, men det är ändå lite otäckskänsla, tänk om dom inte fixar det.

Klasspelare från NHL, vi får se hur det blir med den saken. Det skall iallafall bli mycket spännande att se vad som händer, det är bara att luta sig tillbaka och vänta. 
Kommentera

Dragan 2k: Det är ju som dom sagt i en intervju. Vi har en budget att utgå ifrån, och så har vi pengar på banken om vi behöver spänna musklerna..

Ganska så härligt att kunna ha den inställningen ;-)
Kommentera

Sannes: Jag tycker nog snarare tvärtom att jag tycker det är skönt att ingenting har kommit ut från Frölundahåll angående myförvärv. Det innebär, i min lilla värd där jag står i centrum, att det är klassspelare från NHL som är intressanta.
Kommentera

Dragan 2k: Don´t min if I do.

Aaah. Precis som jag då. Har absolut noll att göra på jobbet just nu. Då får jag äntligen leva efter parollen: "Varför sitta hemma och göra ingenting när man kan sitta på jobbert och göra ingenting och få betalt"

Jag debiterar timmar utav bara F-N!!!
Kommentera

Klinth: Aaah. Precis som jag då. Har absolut noll att göra på jobbet just nu. Då får jag äntligen leva efter parollen: "Varför sitta hemma och göra ingenting när man kan sitta på jobbert och göra ingenting och få betalt"

And you can quote me on that.
Kommentera

Danne_l:

Nu tror jag ju förstås att de som befinner sig i Klinths omgivning redan från början har det svårt. Men man kanske inte skall göra det värre för dom. :))

Jag tycker ändå att det är lite" otäckt" när man inte hör något ifrån Frölundahållet, men man börjar ju få viss vana på det hela.
Och som vanligt så kommer det hela sluta med att det är en kanontrupp dom har skakat fram.
Kommentera

Dragan 2k: Sitter på kneget, inget att göra... Varför inte umgås här då???

Hemma funkar ju inte vettu, där sitter jag med gammalt hederligt gummiband så då blir det inte mycket surfat.
Kommentera

« · 559999 · »