Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Kvällens match

« · 298869 Till forumet

Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Hehe.. svar på tal det där.. =)
Kommentera

Dragan 2k:
vad är detta..är det inte dags att knyta ihop säcken nu..3 - 3
Kommentera

Och där kom svaret. I ungefär en minut. Helt otroligt...
Kommentera

Dragan 2k: Nån som vet hur mycket biljetter som är sålda?
Kommentera

Dragan 2k: Han heter Jonas Johnson. han är vår lagkapten. Och han har precis gjort 3-2. Undrar hur pass länge man får vara glad nu. Synd att man inte är på matchen ikväll men fick förhinder. Snyft.
Kommentera

Dragan 2k: Den där Liv verkar inte vara så jävla bra målvakt ändå.
Kommentera

Dream Team: Hehe. I drygt tre minuter fick man vara glad...
Kommentera

Dream Team: ja, det går rätt bra för timrå också har jag hört...
Kommentera

Dragan 2k: nä, nu får de allt lägga in en högre växel, så vi inte får 3 raka...
Kommentera

Dragan 2k:
Är inte du heller i Scandinavium ikväll.......hm...eller har du skickat iväg frun denna gång?
Kommentera

Dragan 2k: Här kommer alla känslorna på en och samma gång..
Kommentera

Dragan 2k: Och som ett brev på posten kommer 2-2. Huusko igen...
Kommentera

Se där ja.2-1. Nu kommer det...
Kommentera

slashpuppie:
Då man har kompisar som håller på andra lag än Frölunda så har jag fått vant mig vid att åka själv ner och kolla.
Kommentera

Sannes: nä, det kan jag förstå......hade varit roligt om man hade någon kompis som var lika intresserad som jag, så hade man inte behövt sitta ensam. Det är ju ändå lite roligare om man är flera...
Kommentera

slashpuppie:
Så långt har inte jag kommit med att köpa medlemskort för resten av livet.......
Säsongskort är inte aktuellt för mig.

Sitter och småkikar på Luleå-Djurgården på tv:n, Djurgårdens bortatröjor har jag inte vant mig vid ännu.....
Kommentera

Vf Chefen: japp, han har visat framskridskorna ;)
Kommentera

Sannes: Om Kahnberg fortsätter så här så har han gjort 50 mål när VF inleder slutspelet. Sånt glädjer mig.
Kommentera

Sannes: japps, köpte medlemskort för resten av livet, det kostade en del. Kanske blir det säsongsbiljett nästa säsong....men jag får nog grunna på det lite till....
Kommentera

slashpuppie:
Känns betydligt bättre med 1-1.

Hur stor supporter man än är så kostar det rätt mycket att gå på matcherna, iallafall för mig som skall ta mig ner till storstan också.
Kommentera

Sannes: men mike vill väl oxå att Frölunda ska vinna?
Kommentera

Sannes: nu känns det bättre :) 1-1....jag har ingen biljett och jag kan ju inte gå på varenda match...blir nog mer längre fram
Kommentera

slashpuppie:
Klart jag håller på Frölunda men jag tänkte närmast på mike som hade satsat pengar på Frölunda.....

Förresten varför är inte du i Scandinavium......
Kommentera

Sannes: vilket lag håller du på? Började ju inte alls bra :(
Kommentera

mike:
Det började bra iallafall......0-1...direkt.
Kommentera

mike: Mot HV kan vad som helst hända men hoppas givetvis att du inte slängt dina pengar i sjön.
Kommentera

Se nu till att vinna ikväll när man för en gång skull har satsat lite pengar på er. Som sagt så skulle jag bli mycket brydd om Frölunda inkasserade sin 3:e raka förlust - det kan väl aldrig inträffa eller?
Kommentera

OskarB:

Det är helt enkelt farligt ute i hooden... ;)

Börjar kännas lite nervöst inför matchen nu, oerhört svårtippat. Vi får väl alla hoppas på en bra, tuff och jämn match, där båda lagen visar att dom verkligen hör hemma i toppen.
Kommentera

Dragan 2k:

Det är precis så han beskrivit det själv. Han såg tacklingen komma, satte upp armen för att ta spjärn mot plexit som inte fanns vilket innebar att han fick sargkanten över revbenen...
Kommentera

OskarB: Såg den matchen i Kortedala hallen. Den skadan hade nog inte uppkommit om man spelat i Kinnarps eller Scandinavium. Han skadade sig om jag inte missminner mig mot sargen där plexiglas normalt finns men inte där i Koretedala.
Kommentera

ribba9:

PelleG har inte varit med någon match på säsongen ännu (skadad mot VF i genrepet). Ändå har vi bara släppt in 1 mål på 3 matcher. Det finns mer bakom...:-)
Kommentera

med tanke på skador..per gustavsson! är han hel? eller är han skadad som ''vanligt''? vi vinner idag med 5-2..o hoppas på fullt o ett enormt tryck nu...
Kommentera

Dysso:

Nämnas bör väl att Ljunkans skada är en lårkaka, vilken knappast heller kan hänföras till felaktig träning eller förslitning...

Men till skillnad från dig är jag inte särskilt orolig för Halvardsson. Han gjorde ju några matcher förra säsongen också och trots den långa frånvaron han haft klarade han det fint. Han tog det lugnt och säkert och försökte sig inte på något han inte var säker på att han behärskade. Naturligtvis är han inte lika nyttig som de andra tre, men jag ser honom inte som en säkerhetsrisk heller.
Kommentera

MoK:

Jo, det verkar så.. Men dom skador vi dras med nu är inga långtidssskador som tur är, Timmy kan nog spela redan på lördag. Pelle borde väl vara tillbaka om en vecka, och Daniel tror jag knappast blir borta mer än ett par matcher. Bara maximal otur att man drabbas av alla skador på just backarna. Svanberg är visst också skadad, annars hade han hoppat in istället för Halvardsson idag.

Vem vet, någon av skadorna kanske ger med sig, så att någon av dessa 4(!) backar kan spela. Halvardsson är lite riskabel att släppa in på plan, han hade visst matchstraff i sista matchen för Oskarshamn...
Kommentera

Dysso: haha nej givetvis inte men jag drog bara upp HVs problem, dom har alltid problem med skador oavsett hur dom uppkommer :)
Kommentera

MoK:

Man kan knappast påstå att en hjärnskakning, och en skada för att det saknades plexi beror på träning. :)
Kommentera

Dysso: Hvs missflyt med skador o saker fortsätter ändå har dom haft mer individ anpassad träning under försäsongen för att undvika skador.
Kommentera

Stefan85:

Jag vet inte riktigt om jag håller med, HV har *3* backar borta idag, det är lite väl mycket. Speciellt när Pelle G och Daniel L är borta. Helt klart två av HV's bästa backar. Sen att Timmy också är borta, och måste ersättas med Halvardsson från Oskarshamn för att ens få upp till 6 backar till matchen... Nä, det ser mörkt ut på backsidan för HV i den här mathen tyvärr. Tur i oturen att man har så pass bred backbesättning som man har.
Kommentera

Kvällens match
En målsnål tillställning är att vänta. Bägge lagen har - trots skadebekymmer - förträffliga backbesättningar. Framförallt kommer två storspelande målvakter – Stefan Liv och Henrik Lundqvist - se till att matchen inte utvecklar sig till ett målfyrverkeri. Jag tror Frölunda vinner en tät och tuff drabbning med 3-1.

Vill du läsa mer om matchen?
Surfa in på: www.svenskafans.com/ishockey/vf/
Kommentera

« · 298869