gud: Hon bryr sig inte så mycket om att du är Timråit. Inte heller det faktum att du är en man (eller?). Däremot har hon lite svårt för att du gillar Chammarby.... ;-)
Kan vara storsint och bjuda på läsken i kaffet direkt ;-)
MoK: Det har alltså ingenting med teveserien Cooper att göra i alla fall. Skönt ;-)
Portello: Bra att du förtydligar, 250 mil enkel resa (eller vad det nu blir) för en vurre i lokala tjorren och ingen match vere ju ganska så försmädligt ;-)
Dragan 2k: Anledningen att jag påpekade att matchen går på måndag var för att ingen förvirrad VF:are skulle komma dit i morgon. Skulle ju vara rätt snopet att vara tvungen att åka hem utan att få se någon match ;)
Svanru: Du får sluta upp med att förtära spetsat kaffe så här tidigt på dagen för det är ett helvete att tyda vad du skrivit ;) För övrigt så vill jag hälsa er hjärtligt välkomna till Hufvudstaden på tisdag och så får vi vilka som är formstarkast i serien.
65Selander: Dom glada tongångarna är tillbaka om ett ögonblick. Vi får se dom lyckliga ögonblicken och säga att vi vinner hemma. Där är vi svårslagna och kommer så förbli.
slashpuppie: Ang glimten i ögat och stämningar i gästböcker- Gå in i Timrås och gå tillbaka till dagen efter vi vann (BIF) så skall ni få se på glada tongångar ;-)
Klinth: nä visst, som sagt, Frölunda ligger 3:a, men vad jag menade var att eftersom det slutet på förra säsongen var så bra så väl folk det i huvudet och tycker "varför vinner inte Frölunda hela tiden?". Men visst känns det skönt att de ligger bland de 5 bästa iaf :)
Jag tycker inte heller vi har varit så griniga härinne, klart att det är retligt när man förlorar men jag tycker vi brukar komma igen gansak snabbt :)
slashpuppie: Det lustiga är att frölunda på intet sätt har börjat dåligt. Det är bara att kolla i tabellen!!! Dom spelar bra, riktigt bra, men de är inte bäst än så länge. Det är FBK, och det välförtjänt. Det är här problemet ligger. Man ser inte att serien har 50 omgångar. Först därefter blir det allvar med slutspel. Det räcker att bli 8:a i serien för att ta Sm-guld. Det är tänkvärt. Sedan är VF i år mycket mer orutinerat, vilket skapar sämre spel framförallt på bortais. Elementärt.
Kom ihåg allihop, VF spelar bra nu!!! Visst kan det bli bättre, men kan man vara bäst hela tiden? Håller det? Kan man prestera max om och om och om igen? Tror inte det, men vi får se. FBK är ju laget som nu kommer att kuna bekräfta eller stjälpa min teori.... Bara att vänta och se ;-)
Sedan tycker jag ju inte att vi är sura och griniga här inne för det, det vill då inte jag påstå. Det kanske var lättare att hålla på Timrå i fjol oxå? Det kanske var lättare att skoja och vara ödmjuk då? Vem vet? Man är ju ingen psykolog ;-)
tror det är som Klinth säger, folk hade höga förväntningar på frölunda denna säsongen. Det har inte börjat som det slutade precis och det kanske känns lite tungt. Men det är en bit kvar och killarna kommer nog att komma in i spelet snart. Bara att hålla ut ;)
gud: Jag tror i min enfald att alltför många är besvikna över Frölundas framfart i eliserien så här långt. Personligen tycker jag att Frölunda har börjat bra, och med tanke på lagets uppbyggnad och rutin så går det helt efter planerna. Man har svårt på bortais, och det tror jag främst beror på erfarenheten hos killarna. Sedan kommer man ju ihåg hur grymma VF var under slutspelet, samma nivå som FBK har nu. Där är ju frågan hur länge de skall orka ånga på. Grymma nu!!! Sedan är det så, och det beror på hur människan som regel är funtad, att det är mycket lättare att vara go, glad och ödmjuk när man är bäst. Det är desto svårare när det går tungt. Nu vinner inte VF hela tiden, och det har många svårt att acceptera. Ni i Timrå är bra på att hitta en skön nivå, men den blir ibland överdriven i sig.... Allt för mycket tjo och tjim och lattjolajbanslåda kan sluta i att man går lite för långt, och folk kan bli sura eller liknande. Särskillt när de kanske inte är riktigt i balans pga för höga förväntningar på det egna laget osv. Jag har svårt att tro att det är mer än en handfull av Frölundas inbitna skribenter här inne på detta forum som vat hur det var att spela i Allsvenskan. Att jubla för ett slutspel osv. För mig är denna känsla att vara ett topplag nytt, för många andra ett krav, näst intill.
Nu känner jag mig som en jävla moraltant, skall sluta med det bums.... Men detta kanske kan förklara en del.....
Klinth: Härligt..att just du svarar..du är också en av de som har valt att behålla ödmjukheten...
kan bara hålla med att man alltid ska tro på sitt lag..fel vore ju annars..men problemet ligger inte där..förra säsongen var det grymt roligt att skriva härinne..du vet..ge o ta med glimten i ögat..nu är glimten borta för alldeles för många av de gamla skribenterna...
fortsätt gärna med att ha den sköna Göteborska ironin men det är fler än jag som har märkt att den är borta...så jag efterlyser den och hoppas att den kommer tillbaka...för det var grymt skoj att ramla in hos er och skriva något utan att få en massa påhopp tillbaka...
gud: bara för att vi tippar att vårat lag vinner betyder väl inte att vi inte är ödmjuka. Vi hoppas ju såklart att det ska ro hem det varje gång och ibland kanske man är lite väl optimistisk...men so what???
gud: Att Frölunda faktiskt kan förlora är något som vi är smärtsamt medvetna om. Det finns naturligtvis anledning att tro att Frölunda får det tufft vissa matcher, och att det till och med är troligt att de förlorar. men måste man alltid vara realist? Även om jag tror att vissa matcher kan vara näst intill omöjliga att vinna så kam jag ju ändå hoppas att de trots allt vinner. Att tippa med hjärtat och framså som en hoppfull och fanatisk supporter till det lag som man trots allt har starka känslor för kan väl knappast vara fel, eller? Ni Timråsupportrar har ju gjort konsten att försöka framstå som ödmjuk till en sport. Samtidigt bara dryper det av hopp och vilja och tro till "erat" lag. Inget fel i det, tvärt om. Skall vi då anamma samma smådryga men ack så roliga ödmjukhet till vårat lag (som för övrigt framstår väldigt falskt) eller skall vi fortsätta med våran överdrivet självsäkra drömmande och stöttande av vårat underbara Frölunda? Vad det handlar om är ju två olika sätt att supporta och driva roliga diskussioner på detta forum, ingenting annat. Kan du inte se ironin i vissa av våra optimistiska inlägg?
gud: Vi tror aldrig på förluster. Inte den här gången heller. Men oroa er inte. Inom kort kommer expertpanelen med ett mycket fint spektra av resultattippningar som kan gå vägen.
Dragan 2k: Man hoppas ju allt på att sitt lag skall ro hem alla poängen jämt....eller nja..nästan jämt...
Som spelet har varit den sista tiden är jag iallafall nöjd med att det inte har rasat ihop fullständigt under matcherna, tyder på en viss styrka trots allt. Eller är det jag som inbillar mig......
Jag har haft fruktansvärt fel den senaste tiden när jag har tippat slutresultatet, inga Frölunda segrar så långt ögat har nått så om jag tippar att Luleå vinner så borde ju Frölunda vinna.........
Frasse: Gott Frasse. Jag har också börjat tro igen. Vi hoppas på en tre poängare i Frölundas jakt på att kalla sig Mesta Mästare. Bara 15 titlar kvar föt att ta över det epitetet.
Frasse: Det håller hag med om. den första 3-poängaren kommer mot Luleå. Fast jag säger att det blir målsnålt jag med. Tror det blir en gnetmatch och Vf drar det längsta strået. 2-1 till VF.
Vf Chefen: Det är bra att hoppet finns hos er. Luleå är tydligen ett varannan gång lag det skulle då innebära att ni måste käka mycket taggtråd för att vinna med 1-5. Mitt tips 1-2 efter straffar.
slashpuppie: Jag har gjort tvärtom, sett matcherna i Luleå...1-5, det skulle vara nåt det, jag vill också se Frölunda göra mål! men jag håller fast vid mitt tips...mitt enda tips!
Stina: oki, de jag varit på i GBG har frölunda vunnit :)....jag har nämligen ett ständigt tips så därför har jag gett mig själv dispens att ha ett garderingstips ;)
slashpuppie: Garderingstips, vad är det för fusk? =) Luleå brukar stå upp rätt bra mot Frölunda i Luleå, de vann en match förra säsongen och förlorade en efter straffar...men det spelar mindre roll nu.
slashpuppie: Svårtippat, Luleå vet man inte riktigt var man har. Förlorar hemma mot Leksand med 0-5 och vinner sen hemma över Modo med 6-1 och förlorade borta mot Brynäs igår. Men 3 frölundapoäng på måndag säger jag. 2-3.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?
Kan vara storsint och bjuda på läsken i kaffet direkt ;-)