Dragan 2k: Ge Gistedt chanser, säga till Oduya och Tukio att hålla händer, klubbor och humör styr. Dessutom värva en ny Kallio inöf slutspelet. Killarna måste få tillbaka självförtroendet..
piff: Det här är den bistra sanningen om vårt lag just nu. Vi har en målvakt som läcker som ett såll och visar ingen som helst irritation eller ilska över insläppta mål. Vi har ett coachingteam som inte gör just detta. Man tar ingen timeout oavsett hur det ser ut i matcherna, Man skulle rimligtvis ha tagit ut målvakten i andra för att visa att detta inte är acceptabelt. Forwards som inte vågar ta skott utan ska avvakta och avvakta tills bättre lägen uppkommer.
Vi har ett försvar som är inget mindre än en ren katastrof. Men osäkerheten här ligger säkert mycket i att man inte litar på sin målvakt.
Friman SR: Ingen aning om vad grabbarna sysslar med. Djuupt svacka eller så har de hårdtränat inför slutspelet men det gäller för dem att behålla andraplatsen, annars kan det bli riktigt tufft i en eventuell semifinal..
Någon som kan berätta vad det är som händer med Frölunda?? Förlust mot Leksand hemma i Scandinavium och nu ligger de under med 1-6 mot Luleå..får hoppas att de snabbt kommer upp ur denna svacka och kommer igen ordentligt i slutspelet!!
Tyvärr, jag brukar ofta tippa på er, men idag så sitter erat skitskägg i brevlådan... Det blir 1 - 1 och till slut i sudden så slår någon med minst vokaler i namnet in 2 - 1 för Lule....
Alisandali: No way. Vänd på det så blir det mer rätt. Å andra sidan tror jag inte heller det blir riktigt rätt. Match mot Frölunda i Coop slutar i regel med uddamålsseger för något av lagen, medan vi totalkollapsar när vi möter Låset (exköplustan) borta.
Snöplig förlust mot Leksand... Suger fett, men va fan... Kallio signade för 2 säsonger till så jag är glad ändå. Leksand kan behöva lite ströpoäng så får vi glädjen att spöa dom nästa säsong med.
Hmm, Luleå då... Jag har varit så förbenat kass på att tippa denna säsongen med, så jag tar till ett gammal beprövat knep: 2005-12-01: Frölunda-Luleå 6-2 2005-10-22: Luleå-Frölunda 3-6 2005-10-13: Frölunda-Luleå 8-2 2005-03-10: Frölunda-Luleå 8-1 2005-03-08: Luleå-Frölunda 0-5
Luleå spelar hemma i Coop arena + 1 mål till Luleå Sållo står i Frölunda + 2 mål till Luleå Frölundas är fortfarande skadedrabbat - 1 mål för Frölunda Luleå ligger långt bort och dom pratar norrländska - 2 mål för Luleå Frölunda är inte i slag - 1 mål för Frölunda