Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Luleå - Frölunda

« · 660287 Till forumet

Sv: Luleå - Frölunda
piff: Odåga är inte med vettula!
Kommentera

Dragan 2k:
Ge Gistedt chanser, säga till Oduya och Tukio att hålla händer, klubbor och humör styr. Dessutom värva en ny Kallio inöf slutspelet.
Killarna måste få tillbaka självförtroendet..
Kommentera

Dragan 2k: Anar jag lite desperation??? Ni som oftast åker räkmacka..hihi
Kommentera

piff: Det här är den bistra sanningen om vårt lag just nu. Vi har en målvakt som läcker som ett såll och visar ingen som helst irritation eller ilska över insläppta mål. Vi har ett coachingteam som inte gör just detta. Man tar ingen timeout oavsett hur det ser ut i matcherna, Man skulle rimligtvis ha tagit ut målvakten i andra för att visa att detta inte är acceptabelt. Forwards som inte vågar ta skott utan ska avvakta och avvakta tills bättre lägen uppkommer.

Vi har ett försvar som är inget mindre än en ren katastrof. Men osäkerheten här ligger säkert mycket i att man inte litar på sin målvakt.

Något måste ske och det måste ske nu.
Kommentera

Friman SR:
Ingen aning om vad grabbarna sysslar med. Djuupt svacka eller så har de hårdtränat inför slutspelet men det gäller för dem att behålla andraplatsen, annars kan det bli riktigt tufft i en eventuell semifinal..
Kommentera

Friman SR: Jag har iallafall rätt på ert antal mål just nu... 6 - 1............. Vad gör ni ????
Kommentera

Någon som kan berätta vad det är som händer med Frölunda?? Förlust mot Leksand hemma i Scandinavium och nu ligger de under med 1-6 mot Luleå..får hoppas att de snabbt kommer upp ur denna svacka och kommer igen ordentligt i slutspelet!!
Kommentera

Tyvärr, jag brukar ofta tippa på er, men idag så sitter erat skitskägg i brevlådan... Det blir 1 - 1 och till slut i sudden så slår någon med minst vokaler i namnet in 2 - 1 för Lule....

Alltså..... 1 - 1
Kommentera

Danne_l: Tror nog att Luleå kan överaska positivt i denna match och stå emot rätt bra, tippar att de bara förlorar med 1-5.
Kommentera

Kickan:

Ja uddamålsseger var det ja. Enda mötet i år slutade 6-3 till göteborgarna. Ganska jämt med andra ord ja...
Kommentera

Kickan: Svaret är 1 - 1. Ingen orkar med mer än en strut var....Capice.;-)
Kommentera

Alisandali: No way. Vänd på det så blir det mer rätt. Å andra sidan tror jag inte heller det blir riktigt rätt. Match mot Frölunda i Coop slutar i regel med uddamålsseger för något av lagen, medan vi totalkollapsar när vi möter Låset (exköplustan) borta.
Kommentera

Danne_l: Vill se en ändring i bannern här ovanför till 2-2 .
Frölunda vinner dock mot Luleå med 4-1 .
Kommentera

Denna gång ska jag tippa med hjärnan. 2-2.
Kommentera

Experterna:

Danne_l 2-5
mok 2-4
Linnea 2-3
Dragan_2k 1-2
Klinth 3-5

Utmanare:
gud 3-2
mattias-74 3-1
piff 3-4
Kommentera

Faan...
Trodde ju att Frölunda var på G..

Så denna match är mycket svår att tippa..

Frölunda brukar ofta göra bra matcher däruppe i norr
och fler än ett mål kommer laget att göra..

Men målsnålt blir det och tyvärr för er Frölundafans
så blir det förlust med 3 - 2
Kommentera

Danne_l:

Eftersom du såg hur bra jag tippade igår på eran match så skall du rygga mig nu. Tror på 3 - 1 till Luleå... frölunda är riktigt under isen nu :)
Kommentera

Dragan 2k:

2-5.
Kommentera

Dragan 2k: Bah! Kung Klinth skulle det ju stå.
Kommentera

mok: Det blir mållikt. Riktigt målrikt. 2-1 till Frölunda tippar jag något överoptimistiskt.

Man blir alldeles varm och kärleksfull när man ser siffror presenterade på detta sätt som Kung Klith precis gjort.
Kommentera

Klinth: Underbara uträkningar du kommer med kontrar med att i Luleå käkar dom säkerligen pitepalt -1 och vi kan inte göra mål -1 således 2-4.
Kommentera

Klinth: Dina uträkningar är ju alltid i världsklass, men jag tror inte på så mycket mål, 2-3 blir det.
Kommentera

Luleå - Frölunda
Snöplig förlust mot Leksand... Suger fett, men va fan... Kallio signade för 2 säsonger till så jag är glad ändå. Leksand kan behöva lite ströpoäng så får vi glädjen att spöa dom nästa säsong med.

Hmm, Luleå då... Jag har varit så förbenat kass på att tippa denna säsongen med, så jag tar till ett gammal beprövat knep:
2005-12-01: Frölunda-Luleå 6-2
2005-10-22: Luleå-Frölunda 3-6
2005-10-13: Frölunda-Luleå 8-2
2005-03-10: Frölunda-Luleå 8-1
2005-03-08: Luleå-Frölunda 0-5

Luleå: ((2+3+2+1+0)/5)=1,6
Frölunda: ((6+6+8+8+5)/5)=6,6

Då skulle det sluta 1,6-6,6, avrundat 2-7. Men...

Luleå spelar hemma i Coop arena + 1 mål till Luleå
Sållo står i Frölunda + 2 mål till Luleå
Frölundas är fortfarande skadedrabbat - 1 mål för Frölunda
Luleå ligger långt bort och dom pratar norrländska - 2 mål för Luleå
Frölunda är inte i slag - 1 mål för Frölunda

Har jag glömt något? Förmodligen, men so be it.

Slutresultat: Luleå - Frölunda 3-5
Kommentera

« · 660287