Emma: Det första målet Henke släppte får han ta på sej själv, han verkade lite ostabil idag. Släppte enorm mycket returer och var ute för långt från buren.
slashpuppie: Japp. Riktigt bra premiärmatch. Över 11200 åskådare, en första period som var helt lysande - första femton i varje fall. Sedan blev det lite tempofattigare men Frölunda visar styrka och gör mål på sina chanser.
Kul att se att Kedjan med Ström, Johansson och Loui fortsätter att spela riktigt bra.
Vad kul att det blev vinst. Med ganska övertygande siffror också 6-2. 2 mål i varje period. Även om Luleå blev ganska starka ett tag mot slutet tyckte jag Frölunda var det bättre laget rätt igenom matchen. (Ändå vann tydligen Luleå skottstatistiken).
Det som var så anmärkningsvärt är att om man bortser från Magnus Kahnberg så var det olika målskyttar varje gång för Frölunda. Detta tycker jag bekräftar vilken bredd och skicklighet det finns i laget även i år. Jag hoppas detta står sig hela säsongen ut:)
Vilken kanonstart på säsongen. Första delen av perioden var ju så intensiv. Tyvärr lungnade sig tempot lite mot slutet, men i det stora hela tyckte jag det var en mycket lyckad första period. Hoppas 2:a och 3:e blir lika bra:-)
Instämmer, Henke var lite flaxig men var en tuff match han fick. Inget hände och ytterligare inget hände..och sen hände det.
Hmm, visst var Winnerborg rätt okey idag???