Frölunda HC

60367 inlägg · 3398 ämnen

Malmö

14218 · » Till forumet


Sv: Malmö
2-1 till gnaget...
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Det blir ju gärna så...

ocg ni andra se till att joina Goa Gubbars egen DreamTeam liga.
Står nog på Matz om jag ej minns fel.
Kommentera

Sv: Malmö
MoK GG> Jaja, då är det ju klart att man säger synsam :)
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Jo en av anledningarna är ju givet att Synsam tillverkar glasögon... sen det andra kan vara att dom sponsrar GG :)
Kommentera

Sv: Malmö
MoK GG> jaha, och vilka två e det då? En av anledningarna förstod jag i alla fall...
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Så var det ja.... hoppas du hajat finns dock 2 anledningar till att vi kör synsam...
Kommentera

Sv: Malmö
MoK GG> synsam, men glöm det, jag tror att jag förstått det hela...
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Hmmm jag har nog tappat trådenm lite här... vad har med hockey och GG att göra? :)

Handblossen har jag ingen koll på vart dom köper faktiskt. Men dom är inklöpta i stora partier och brukar delas ut runt b sektionen. Annars tror jag typ man kan köpa dom på buttericks, vissa vanliga affärer. Ullared för dom som bor där har jag hört.
Kommentera

Sv: Malmö
Till MoK GG, om du nu inte förstod det...
Kommentera

Sv: Malmö
Jo då det visste jag, men vad det har med hockey och goa gubbar och göra har jag ingen aning om. Kanske du kan förklara det...?
Förresten, vart ifrån får ni "handblossen"? det vore ju kul om fler kunde ha det under introt...
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Du vet inte att Synsam är en butiks kedja som säljer glasögon antar jag....
Kommentera

Sv: Malmö
Mok GG> Betyder synsam något speciellt då eller? Eller vill ni bara inte säga fy fan???
Kommentera

Sv: Malmö
Mangan> Jodå jag håller oxå med... 2 stora trummor borde åka bort så dom har kvar en stor och virvel trumman
Kommentera

Sv: Malmö
Även om jag håller på Frölunda så får jag hålla med om att trummorna låter mer än allt annat i klacken.
Lite mera drag skulle inte vara fel.
Annars var det bra drag på matchen igår.
Kommentera

Sv: Malmö
Skalpjägaren> Visst skall det vara Synsam och inget annat rätt illa om det låter Fy Fan även om dte passar in med :)
Kommentera

Sv: Malmö
Vad säger GG egentligen under matcherna när domarn inte vet vad han gör, e det fy fan eller hör man rätt när det låter som synsam???
Kommentera

Sv: Malmö
Jag tror defenitivt att Leksand tar sig upp i Elitserien igen. Det skulle i alla fall vara jävligt kul om dem gjorde det.
Jag tror på Frölunda mot Färjestad i final.
Färjestad slår ut Djurgården i Semi-final och Frölunda slår ut Malmö i Semi-final.
Dessförinnan har Frölunda slagit ut Timrå MoDo i kvarten.

Måtte dem hitta förödaren som ligger bakom denna fruktansvärda attack mot World Trade Center i New York. Troligtvis är det Usama bin Laden som ligger bakom.
Jämna hela Afhganistan med marken för f-n!
Kommentera

Sv: Malmö
Är det nån som tror att Leksand tar sig upp i Elitserien igen???
Frölunda 4ever
Kommentera

Sv: Malmö
Det är en bra idé men det finns ett problem.
Ska man förbeställa biljetterna till VF fans och sedan släppa dem till allmänheten 45 min innnan match eller?
Det vore en bra idé.
Kommentera

Sv: Malmö
Mangan> Jo visst skulle det kanske behövas me platser men tror Scandinavium står som ett hinder där litte bittert kanske men vi får väl bevisa att vi behöver fler platser. Eller så får helt enkelt folket som är intresserade av att hänga på klacken köpa biljetter brevid.
Kommentera

Sv: Malmö
Bra, mer röst, mindre trummor. Klacken borde utöka platserna. De har ju inte ens en hel sektion i den stora arenan.
Kommentera

Sv: Malmö
Mangan> Då syns vi kanske i Nittorp då skall till Åmål själv oxå.Nån som vet om det går att boka biljetter till Nittorp matchen?`

Sen förövrigt för er information skall trummorna försöka dämpas denna säsongen. Men dom är attans bra när folk e för tysta eller på bortamatcherna.
Kommentera

Sv: Malmö
skalpjägaren> Håller med dig till 100%.
De flesta är småbarn och dem få som är vuxna vill väl ändå inte stå där och skrika i onödan. Okej jag har inget emot att vara sportslig men om bortaklacken skriker hata VF behöver man väl ändå inte svara Älska Malmö eller vilket lag det nu är.
Någon måtta på det får det vara tycker jag.
Mer drag i klacken. Man ska höra klacken över hela arenan. Förra säsongen hörde man bara trummor när man satt på andra sidan isen.
I och för sig, jag tror ju att det kommer bli bättre denna säsong med Connyeffekten bla. Men de har ju också sålt 300 fler seriebiljetter så det kommer säkert komma 500-600 fler på varje match iår än förra året.
Go VF Go!
Kommentera

Sv: Malmö
VF Fan> Det är ju som man säger det är lätt att klaga men oftast svårt att göra nått åt det själv. Och aldrig hata bara älska mottot gillas av många, kommentatorer, sponsorer, VF etc etc listan kan göras lång!
Kommentera

Sv: Malmö
MoK GG:
Håller med. alla som klagar på att det är för mycket småglin i klacken kan ju ställa sig där så att glina inte får plats. Det är en bra grej att Aldrig Hata. det är väldigt uppskattat av komentatorer m.m.
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Nej tror inte heller spelare och dommare ligger sömnlösa men tycker det är rätt lågt med personangrepp och liknande. Tror man får en bättre effekt genom att skrika och heja fram sitt eget lag än att tracka motståndare. Men visst kan man tracka dom lite bara man slopar allt HATA. Finnes andra effektivare sätt.
Kommentera

Sv: Malmö
Givetvis har du en poäng men om man inte är boxare eller brottare till yrke så är Frölundas motsåndare ett ypperligt mål att få ut aggressioner på, eller är det bättre att vi gå ut på stán å kastar gatustenar?

Nu menar jag inte att man ska ner o slå ner spelarna bokstavligt det finns fler sätt att få utlopp för sina känslor, domaren och moståndare är sådana mål genom förolämpningar och kanske hatkänslor, så länge ingen kommer till skada.

Jag är ytterst tveksam till att domarna och motståndar-spelarna ligger somnlösa o tvingas gå i terapi för att en måtsåndar publik visade agg gentemot dem.

Tack
Kommentera

Sv: Malmö
Fel fel fel Skalpjägaren. GG e inte bara småglin jag e 29 sen om du tycker jag är ett småglin är ju en sak Men visst skulle det behövas fler äldre i klacken hemma i scandinavium, Men om alla som klagar på att det bara är småbarn ställer sje i klacken och bidrar så kommer sakerna lösa sej själv.

Dissa (e du stockholmare eller??) får du tolka som du vill. Malmö folket blev bra "dissade" nere i Malmö en match när dom skrek Hata GBG och vi skrek tillbaka Vi Älskar Malmö.. gjorde dom bara mer irriterade :) Sen vad gör det för nytta att hata när man kan lägga ner energin att älska sitt eget lag.
Kommentera

Sv: Malmö
Problemet med GG är som sagt att det bara e småglin. Vi runt 20 års ålder har inte lust att stå i ett dagis. Dessutom e det så att GG faktiskt e lite "tråkiga", utan att dissa GG va men visst känner man för att svara bortaklacken när de ropar: "hata GBG". inte svara med att "Älska -bortlag-". Sen att de bara e sittplatser gör ju sitt...
Kommentera

Sv: Malmö
Det är rätt. Du menar dom längst fram va? Det är alltid nåra som sitter ner där. Man får la säga till dom att ställa sig upp eller dra.
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Det stora problemet är nog inte att locka folk som medlemmar i GG utan att få sittplats foilk att ställa sej upp på B sektionen där det är sittplatser......
Kommentera

Sv: Malmö
Det är klart att det stiligare med sittplats än ståplats.
Men jag tycker nästan att det skulle behövas en ståplats vid GG så att det blir lite mer stämmning. (inte för jag tror att Scandinavium kommer ändras på det sättet men ändå.)
VF fan :-)
Kommentera

Sv: Malmö
Det är klart att man skriker. Ni måste komma på nåt sätt att låcka fler till GG. Det behövs!
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Vågar skrika? Ligger en hel del i det men vi "äldre" som står i klacken skriker minsann. Och dom få gånger jag sitter nånannastans skriker jag ändå.

Om Goa Gubbar som fanns innan dagens GOa Gubbar var europas bästa klack har jag ingen susning om. Nån som vet nått?
Kommentera

Sv: Malmö
Nja...jag tycker inte det är synd för det är stiligare med sittplatser än ståplats. Och Scandinavium är ju ändå en nationalarena.
Kommentera

Sv: Malmö
Det är väl klart att det finns äldre med men dem hör man oftast inte för dem vågar inte skrika. På åttiotalet var väl Goa Gubbar den bästa Supporterklubben i Europa?
Kommentera

Sv: Malmö
Det finns många äldre med :)
Kommentera

Sv: Malmö
Mangan:
Visst. jag menade inget illa. ramsorna är bra, flaggor och grejer. det är bara lite äldre indianer som saknas.
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
tja, det verkar så. det är lite synd.
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Att det är sittplatser i hela Scandinavium beror nog på att man anordnar fler aktiviteter som t.ex GBK Horse show, Konserter mfl.
Andra arenor används bara till ishockey.
Kommentera

Sv: Malmö
Precis! Fler äldre indianer till GG. Annars inget ont om GG. Bra ramsor och så.
Kommentera

Sv: Malmö
Jag vet oxå att GG är starkare på bortaplan då jag är med varje match, Sen är det som några säger att sittplatserna "stör" stämmningen en aning. Sen e det rätt stort inne i scandinaviyum med. Sen sitter många på sina vanliga platser med säsongskort etc. Dom ställer sje inte i klacken tyvärr. Skönare att sitta tycker dom la.
Kommentera

Sv: Malmö
MoK GG:
Det är det som är problemet. Det måste komma äldre till klacken.
VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Mangan:
Dom ÄR starkare på bortaplan. det är mer äldre med då. sän så tror jag att en andledning är att det är sittplats i hela Scandinavium.
Folk sitter tydligen hällre ner. Det är mest yngre i GG i Scandinavium. Jag var också på sista gruppspelmatchen i Karlstad, GG krosade Wolf Tags eller vad dom heter lätt. Jag satt bredvid GG.

VF fan
Kommentera

Sv: Malmö
Nästan alla hockeyklubbor är tillverkade i Finland.
Dessutom så slipar han till den själv också.
Har för mig att det var en artikel i Aftonbladet om hur Husse slipar sin klubba.
Kommentera

Sv: Malmö
Nick:
Husse spelar med en finsktillverkad klubba som heter
TAC Compact 95, vänsterfattad.
Kommentera

Sv: Malmö
Man blir ju alltid lite mer taggad på en bortamatch. Sen är medelåldern rätt mycket högre på bortaresorna än på dom som står i klacken i Scandinavium.
Kommentera

Sv: Malmö
nick> Det har jag ingen aning om men även om han köper en klubba med samma märke som Huselius så kommer han inte få samma känsla. Huselius har nämligen filat till sin klubba själv. Ingen vet nog hur många timmar han har lagt ner på att slipa och fila till sin klubba. En hel del tror jag.
Kommentera

Sv: Malmö
Goa Gubbar har nästan en starkare klack på bortaplan än på hemmaplan.
Jag var på den sista grundspelsmatchen i Karlstad där VF spelade mot FBK. Goa Gubbar överöstade FBK klacken rejält. Medans på hemmaplan är det betydligt jämnare.
Kommentera

Sv: Malmö
Hej VF fan
Jeg er en dansker der bor i ljungby,och här er lille pojk der spiller i troja han vil gerne veta vilka märke kristian husselius har som klubbor
mvh Dan.
Kommentera

14218 · »