Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Matchen idag

« · 177748 Till forumet

Sv: Matchen idag
Frölunda85: Tro mig, är inte ensam. De flesta hockeytokar jag känner tycker likadant.
Det är som MoK säger. Gör landskampsupplägget mer intressant så blir det roligare.
Läste ett förslag i GP, Henrik Leman. Han tyckte vi skulle köra ett hemma- och ett bortamöte mot alla dessa lag unde säsongen. På så sätt skulle det förmodligen bli bra mycket mer folk på matcherna. Menar, se på fotbollen. Där kan man möta Azerbadjan hemma men ändå fylla Ullevi...
Kommentera

Frölunda85: Kan säga att Liepins är absolutr inte ensam om att tycka alla dessa landskamper är meningslösa. Mitt huvudintresse är elitserien och svensk hockey. Tre Kronor konkurerar inte med elitserien i popularitet. Hade man minskat antalet landskamps matcher och lagt om planeringen VM varje år till VM vartannat och OS vartannat så hade nog intresset blivit större även där. Varfr man tänker så? Varför tänker du som du gör?
Kommentera

liepins: Du är nog ganska ensam om att tycka så. En del människor verkar se Tre Kronor som ett hot. En del verkar vara rädda för att Tre Kronors popularitet ska slå ut elitseriens eller något....undra varför man ens tänker så???
Kommentera

Dragan 2k: Men tempot i elitserien är alldeles för dåligt. Det är vell inte för inte att Tre Kronor spelarna åker ut typ 8-9 gånger per match. De hänger helt enkelt inte med, därför måste de dra på sig onödiga utvisningar
Kommentera

sofia: Kahnberg var inte med för att han var magsjuk... Eller om det var Feber. Det var nog både och. Men det är ju tydligen nåt som vandrar i Göteborgsområdet.
Kommentera

liepins: Usch, alla får ju magsjuka nu! även vissa spelare...men får hoppas att detdär slutar anart för jag vill INTE ha magsjuka!

Jaja, nån som vet vart Kahnberg var idag eller varför han inte spelade rättare sagt??
Kommentera

danoj: lockande men magsjuka gör att jag ligger däckad här hemma..tog mig 30 minuter att masa mig till datorn:)
Kommentera

liepins: om du är i stan om 30 min, inga probbs :)
Kommentera

danoj: Fan va gött, bjuder du på nåra bira?:)
Kommentera

liepins: så sant så sant, nu blire krogen!
Kommentera

Gött, bara en match kvar med meningslöst landskampande. Snart kör den RIKTIGA hockeyn igång igen!
Kommentera

Frölunda85: Vet inte om jag kan hålla med om att Finland har en bättra liga än vi i Sverige. Enligt mitt tycke spelar man en mer transatlantisk hockey i Suomi. I Sverige är vi kanske mer taktiskt styrda i vårt spelsätt.

Sen ska man inte dra för höga växlar av dagens förlust mot Finland. 20-14 i skott vittnar om en tämligen intetsägande match.

Ska kommentera en sak om Sveriges spel i Baltica Cup. Spelet fungerar helt enkelt inte. Vi har kapaciteten att slå dessa lag. Det går inte att spela ett systembetonat spel som motståndarna läser som en öppen bok och som inte de svenska spelarna behärskar.

Istället glädjs jag fortfarande av att Conny och Janne kommer att basa över Sveriges bästa hockeylag ytterligare ett år efter detta.
Kommentera

Yolla Toyboy: Hoppas att du är glad i alla fall, själv är man ju jättebesviken på Tre Kronor. Visst, ni i Finland har en bättre elitserie än oss nu, ni har gått om oss på många sätt. Det har man ju bla märkt nu i Baltica cup. Jag har också märkt att många elitserie spelare är väldigt överskattade.
Kommentera

finne85:
jasså det menar du!!!!!!
Kommentera

MoK GG:

haha :)

hört på vad "stonemannen" (reportern på TV4) sa på hockeykväll när han besökte Finland...

I en intrervjuv (stavfel, jag vet) skrev Fredrik Norrena att den största skillnaden mellan Elitserien och FM-ligan är att det är mera man mot man i Finland... typ framför mål menar han.
Att i Sverige lämnar man omarkerade spelare framför mål.
Rätt ofta.
Beror på att det är mer fysisk spel i FM-ligan.
Kommentera

Yolla Toyboy: Det kanske är lite väl mycket offensiv hockey i FInland. Vissa matcher undrar man om dom ens har backar på isen. Försvar vad är det? Nej tacka vet jag elitserien.
Kommentera

Frölunda85: ;) såklart jag menar! :) inte lätt när man e trött hehe :)
Kommentera

Frölunda85:

Jag hoppas att Finland slår Sverige! Finland är ju det enda blavitta lag man kan hålla på! Men ärligt talat finska ligan är mycket roligare än elitserien! Där spelas det så offensiv och kul hockey! Inte så taktiskt och tråkigt som här i sverige. Är väl bara Frölunda, Hv71 och Färjestad som skulle passa in i finska liga spelmässigt!
Kommentera

fröken småland: Du menar i Baltica cup.he he, jo du.
Jag tror att vi får ganska svårt att vinna mot Finland, men ingenting är omöjligt
Kommentera

Frölunda85: faan om vi inte kapar morrondagens match i karjala cup! vem e han den där snygge linjemannen sabelström förresten? faan! vi får dras med vinnerborg! orättvist!
Kommentera

FreddanVF: jepp henke var bra idag, inget snack om den saken.
Ronnie sundin fick näta också, hör ju inte till vanligheterna :)
Kommentera

Henke var godkänd. Hade han haft klubban där man skall ha den på avgörande straffen hade han fått högre betyg.
Kommentera

fröken småland: Ja, det e klart
Kommentera

sofia: ja han var vass. som alltid. han e kung trots att det gick som det gick! :)
Kommentera

fröken småland: Ja, det gjorde han. Han var riktigt bra=) kul för honom, inte kul att dom förlora, men kul att det gick bra i debuten iaf.
Kommentera

Frölunda85: lyckades med konsten att somna under andra perioden.. stod lunkan hela matchen eller?
Kommentera

Matchen idag
Synd som sagt att Sverige förlorade pågrund av att straff skyttarna sköt usla straffar. Skönt ändå att Henke visar var han ska va, första målvakt i Tre Kronor.
Diskussionerna i pauserna var jättebra. Skönt att se att det faktiskt finns väldigt många fans som fortfarande ställer upp för tre kronor, även när det går dåligt.
Kommentera

« · 177748