Frölunda HC

60409 inlägg · 3402 ämnen

Matchtråd: Rögle BK - Frölunda HC 2009-10-16

1190376 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Rögle BK - Frölunda HC 2009-10-16
Klinth: Well put. Tar vi någon poäng idag får vi se det som en framgång. HV är snuskigt bra. Om man ska ta och gardera sig hoppas jag att vi kan se ett Frölunda som spelar som HV någon gång senare under säsongen - det tar tid att bli så bra.
Kommentera

Dragan 2k: Ja, det var gött att vi får tillbaka några spelare. Kan ju behövas i den här matchen för HV 71 är ju inte alls bra, särskilt inte på hemmais...
Kommentera

qslig: Vi är Frölunda.
Vi skaffar en till spelare i så fall.
Varför?
För att vi kan.
Kommentera

Dragan 2k: Ja, det är väl inget att be för kanske? Håller det så håller det. Håller det inte så får man nog se över om ett ingrepp behövs för att lösa problemen, för det går ju inte att lira varannan, var tredje match fortsättningsvis.
Kommentera

qslig: Joel lirar. Hahl lirar. Lehtonen lirar. Skönt. Hoppas att det fungerar för Joel.
Kommentera

Klinth: Gnuggar motståndarna? Lät lite som the humping dog ;). Hoppas nu inte att man är så pass dumdristiga så att man överväger spel för Joel ikväll.
Kommentera

lu93rowa: Tyvärr är det skillnade på träning och på full fysisk kontakt vid match. Särskilt som Joel är bäst när han smäller på och gnuggar motståndarna.

Vi får bara hoppas att det håller för match och att det läker fort som ögat.
Kommentera

fast på frolundaindians.com sa dom ju att han var ute och tränade och allt?
Kommentera

Dragan 2k: När man kommer med kommentarer som "jag vill väl snart kapa av mig armen" så är det ju något som inte står rätt till i alla fall....
Kommentera

lu93rowa: Samtidigt är det oroande att det är en sådan efterhängsen skada som aldrig verkar bli riktigt bra.
Kommentera

Dragan 2k: Ja fan! Antingen var det mental härdsmälta när jag drog dem parallellerna, eller så har dem förbaskat lika röster?

Ang. Joel så känns det ju blytungt. Känns ju som att antingen, a) Han matchas in för tidigt, för nära in på och skadan är inte helt hundra utläkt. b) Skadan har läkt helt men det är ett känsligt område. Är det alternativ B så blir det nog en rätt tung säsong. Är det alternativ A, så får man ju för fan se till att det läks ut ordentligt, + minst någon vecka extra. Men det känns väl lite som att man pga inledningen har haft lite bråttom med att få in Joel.

Nu lär det väl bli några veckor till, och man måste ju ge det den tid det tar, men då tycker jag att man skall utse en temporär lagkapten (om man får byta?). Bäckman, Pebben eller Freddan, någon av dem skulle säkert funka.
Kommentera

qslig:Haha. Det var stolpskottet Åke Unger som kommenterade.
Kommentera

Dragan 2k: Det var väl Pops som kommenterade? Blev lite överraskad. Lite kul när han pratade om "special teams" som fasta situationer. :)
Kommentera

JBlom: Håller med. Fullständigt fantastisk insats av laget. Stoltheten är stor. Moralen rent ut sagt gigantisk.

Inte ofta jag pratar om hjärta men det här var något enomt
Kommentera

JBlom: Starkt att vinna med så pass många viktiga spelare borta, samtidigt som Joel dessutom får kliva av. Nu visar man karaktär, fan vad gôtt!
Kommentera

SÅ JÄVLA GÖTT!
Grymt laginsats idag som i torsdag. Bara fortsätta på den inslagna banan nu. =)
Kommentera

lu93rowa: Och 3-5 N. Andersson
Kommentera

Dream Team: tror de är axeln igen fast är inte säker
Kommentera

lu93rowa: Ja, vi verkar, såhär långt är väl kanske bäst att säga, slippa skador. Men det är ju knappast idealiskt som i Joels fall att kanske ha chansat att gå på is tidigare än vad han skulle. Eller är det nån ny skada det här?
Kommentera

Dream Team: Nubben drar med sig sjukdomarna från timrå
Kommentera

Dragan 2k: Hade nin inte en väldigt bred trupp den här säsongen? Hur är detta möjligt, frågar man sig? The Nubben-omen, maybe? ;-)
Kommentera

JBlom: nu står de 3-2 också
Kommentera

lu93rowa: Det är ju helt fantastiskt. När ska detta skadehelvete upphöra!?
Enda bra med detta är att resterande lag kommer kämpa som fn för sina skadade krigare!
Kommentera

qslig: Ja du. Han verkar inte vara helt inne i det hela. Har han dömt elitserien förut? Forström eller vad hette han?
Kommentera

Dragan 2k: Seriöst, vad är det för domarpajas? Solklara utvisningar som inte blir något, medan han tar för situationer som inte är utvisning. Sedan fick man inte börja PP i anfallszon, helt sjukt.
Kommentera

och 2-2 15 sekunder efter -.-
Kommentera

Dragan 2k: Woooooooow. Niskala! Underbart
Kommentera

qslig: Då är hela vår centerlinje borta i denna match och hälften av backbesättningen.
Kommentera

Dragan 2k: Surt, är det axeln igen så känns det ju som han kan lägga karriären på hyllan....
Kommentera

qslig: Så har Lundqvist gjort 2 byten i dagens match och endast drygt 2 minuter istid i första perioden.

Vi samlar centrar men det behövs när alla går sönder.
Kommentera

Friman SR: Starka människor såsom pensionärer och gravida får stå åt sidan, bambi skall längst fram i kön, flô på er.

Mitt intresse för hästar är lika med noll, så jag vet inte hur mycket tid man/Challe lägger ner på det där?
Kommentera

qslig: Vi har Challe i travspalterna och ni har Pebben i travspiltan. Focus för Pebben idag är säkert matchen och inte V75 på Åby, frågan är vad Challe har focus på undrar då jag och flera med mig???

Förresten... Ni kommer tvångsvaccinera Lehtonen mot svininfliuensan va? Om någon behöver vaccin så det banne mig Lello, låt han gå med pensionärer, gravida och andra prioriterade vettja....;-)

Rock on...
Kommentera

qslig: Fn va trevligt. Ska bli skoj att se. =)
Kommentera

piff: Ibland är det lite tunt på nyhetsfronten :). Dock skall Johan Alm ta en backplats idag, blir kul att se honom.
Kommentera

qslig:

I brist på vettigare nyheter ;)

Men lite roligt var det allt!
Kommentera

Dream Team:
Rör. Ett hundra år gammalt uttryck.
Kommentera

rackham: Rören har då alltid funkat. Iaf här uppe i norr. Om detta uttryck är nyare eller äldre än grillorna är jag dock inte man att svara för.
Kommentera

Dragan 2k:

Grilla.
Grillorna.

Något modernare än gricka och grickorna?
Kommentera

qslig:Haha. Ingen risk. Ett hemskt ord är det.

Gricker. Ja, jag säger då det.

Undrar om det används ofta. Ska fråga Huge. Han kommer från Stockholm.
Kommentera

Dragan 2k: Det är väl slang från fjollträsk, och något sådant kan du väl inte lägga dig till med? :D
Kommentera

qslig: Apropå ingenting så har jag lärt mig ett nytt ord idag - gricker. Tydligen betyder detta skridskor. Då vet jag vad jag ska ropa, om jag ropar, i Scandinavium från och med nu.

"Öka tempot nu då. Åk gricker"
Kommentera

Dragan 2k: Tror man får mer nytta av Pastorn när spelet börjar stämma mer och mer. Nu när det gått sämre har man fått spela lite rakare, mer aggressivt och fysiskt, och det är väl inte Pastorns paradgren direkt :). Att han sedan är seg som sirap på rören hjälper ju inte till direkt. Får väl hoppas att han växer under säsongens gång.
Kommentera

qslig:Skumt att vändningen i fjol kom efter att A Karlsson skadade sig. Och nu när han inte är med gör vi vår bästa match för säsongen.
Kommentera

...glömde tillägga:

Mike, killen som nästan aldrig får några rubriker, men fan vad bra han är. Han spelar center, han spelar ytter, han spelar back, och han gör det jävligt bra. Vilken klippa!
Kommentera

1190376 · »