Klinth: Well put. Tar vi någon poäng idag får vi se det som en framgång. HV är snuskigt bra. Om man ska ta och gardera sig hoppas jag att vi kan se ett Frölunda som spelar som HV någon gång senare under säsongen - det tar tid att bli så bra.
Dragan 2k: Ja, det var gött att vi får tillbaka några spelare. Kan ju behövas i den här matchen för HV 71 är ju inte alls bra, särskilt inte på hemmais...
Dragan 2k: Ja, det är väl inget att be för kanske? Håller det så håller det. Håller det inte så får man nog se över om ett ingrepp behövs för att lösa problemen, för det går ju inte att lira varannan, var tredje match fortsättningsvis.
Klinth: Gnuggar motståndarna? Lät lite som the humping dog ;). Hoppas nu inte att man är så pass dumdristiga så att man överväger spel för Joel ikväll.
lu93rowa: Tyvärr är det skillnade på träning och på full fysisk kontakt vid match. Särskilt som Joel är bäst när han smäller på och gnuggar motståndarna.
Vi får bara hoppas att det håller för match och att det läker fort som ögat.
Dragan 2k: Ja fan! Antingen var det mental härdsmälta när jag drog dem parallellerna, eller så har dem förbaskat lika röster?
Ang. Joel så känns det ju blytungt. Känns ju som att antingen, a) Han matchas in för tidigt, för nära in på och skadan är inte helt hundra utläkt. b) Skadan har läkt helt men det är ett känsligt område. Är det alternativ B så blir det nog en rätt tung säsong. Är det alternativ A, så får man ju för fan se till att det läks ut ordentligt, + minst någon vecka extra. Men det känns väl lite som att man pga inledningen har haft lite bråttom med att få in Joel.
Nu lär det väl bli några veckor till, och man måste ju ge det den tid det tar, men då tycker jag att man skall utse en temporär lagkapten (om man får byta?). Bäckman, Pebben eller Freddan, någon av dem skulle säkert funka.
lu93rowa: Ja, vi verkar, såhär långt är väl kanske bäst att säga, slippa skador. Men det är ju knappast idealiskt som i Joels fall att kanske ha chansat att gå på is tidigare än vad han skulle. Eller är det nån ny skada det här?
lu93rowa: Det är ju helt fantastiskt. När ska detta skadehelvete upphöra!? Enda bra med detta är att resterande lag kommer kämpa som fn för sina skadade krigare!
Dragan 2k: Seriöst, vad är det för domarpajas? Solklara utvisningar som inte blir något, medan han tar för situationer som inte är utvisning. Sedan fick man inte börja PP i anfallszon, helt sjukt.
qslig: Vi har Challe i travspalterna och ni har Pebben i travspiltan. Focus för Pebben idag är säkert matchen och inte V75 på Åby, frågan är vad Challe har focus på undrar då jag och flera med mig???
Förresten... Ni kommer tvångsvaccinera Lehtonen mot svininfliuensan va? Om någon behöver vaccin så det banne mig Lello, låt han gå med pensionärer, gravida och andra prioriterade vettja....;-)
qslig: Apropå ingenting så har jag lärt mig ett nytt ord idag - gricker. Tydligen betyder detta skridskor. Då vet jag vad jag ska ropa, om jag ropar, i Scandinavium från och med nu.
Dragan 2k: Tror man får mer nytta av Pastorn när spelet börjar stämma mer och mer. Nu när det gått sämre har man fått spela lite rakare, mer aggressivt och fysiskt, och det är väl inte Pastorns paradgren direkt :). Att han sedan är seg som sirap på rören hjälper ju inte till direkt. Får väl hoppas att han växer under säsongens gång.
Mike, killen som nästan aldrig får några rubriker, men fan vad bra han är. Han spelar center, han spelar ytter, han spelar back, och han gör det jävligt bra. Vilken klippa!
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?