Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Mer eller mindre galna rykten...

« · 1372154 · » Till forumet

Sv: Mer eller mindre galna rykten...
lu93rowa: Gillar inte riktigt den uppställningen. Jag hoppas fortfarande på en etablerad center där.

Men det märks med all tydlighet att vi sänker lönebudgeten:-)
Kommentera

spud: Jepps. Han borde presenteras inom kort. Han ska dessutom varit "klar" enligt relativt säkra källor.

Såväl Benny "Flaskan" Bengtsson och Johnny "Halsaren" Andersson nere i Nordstan har bekräftat värvningen. Det tog lite mutor i form av några Explorer Vodkor men sedan sjöng de som kanariefåglar.
Kommentera

Klinth: Klasen gillar jag. Har alltid gjort. En irrationell spelare som kan göra lite vad som helst i anfallszon.

Däremot är jag inte förtjust i snacket om att göra om en ytter till center.
Kommentera

Klinth: Detta är väl också er spelare snart.
Kommentera

Klinth: blir väl Koivisto-Pylörälä-klasen
Kommentera

Dragan 2k: Linus Klasen ryktas till Frölunda...

"- Vi är inte intresserade mer av Linus än någon annan bra center, eller bra spelare.
Linus Klasen är mer vänsterforward än center, men enligt Mats Ahdrian kan Frölunda komma att lösa den frågan.
- Vi har väl kanske lite överskott på forwards och lite brist på centrar, så det kan bli så att vi skolar om någon forward till center. Vi har ett litet jobb att göra där."

Kommentera

Dragan 2k: jag tror att det blir Dragan eller koivisto(tyvärr)
kenta verkar ju inte gilla honom så mkt...
Kommentera

lu93rowa: Får se hur man göra med forwardssidan. Någon måste väck. Så är det.

Angående Kahnberg vet jag inte. Hans slutspel var bra - hans grundserier i Brynäs var väl sådär med minskad poängproduktion och bänkningar men kanske kan det fungera igen.
Kommentera

Dragan 2k: vad säger vi om kahnberg då?
tror det kan bli bra ändå.
Kommentera

lu93rowa: Såg tråden.

Hellberg och Kahnberg klara.
Det rör på sig.

Den stora frågan är vad händer på forwardssidan. Vi har mycket folk redan och mer kommer. Somebody's gotta give.
Kommentera

Dragan 2k: såg du jockes tråd på WWS?
vilken människa alltså...
Kommentera

lu93rowa: Jag trodde kanske att det var på gång på backsidan men den känns nog i det närmaste klar med de tillskott som verkar komma.
Kommentera

Dragan 2k: Kul att du nämner Lundberg. Jag satt och funderade på honom för några dagar sedan. Tror tom att jag postade om det. Vore klart intressant som en 3:e målvakt. Utlånad som du säger men ge honom några matcher även med A-laget för att visa att nu jävlar går dett att gå från juniorleden i i A-truppen igen. Hade varit gött om vi kunde ha kvar Klingberg som ett bevis på detta också. Men han känns lite farlig i egen zon...
Kommentera

någon som har en aning om vi tänker värva nån kanadensare?
var länge sen nu :)
Kommentera

Klinth: Nej. Jag tror inte längre på Oscar
Kommentera

Dragan 2k: Låter som en plan. Du tror inte på Oscar då?
Kommentera

lu93rowa: Angående backsituationen tror jag så här.

Ahnelöv tror jag är klar.
Persson är klar (Rögle Persson)

Både är defensiva pjäsar.
Mycket snack om Klingberg. Likt dig tror jag han lirar i annan klubb nästa säsong.

Sedan har vi en back till som ska in. Vi ska nog köra på sju backar. Här hoppas jag på en transatlant.

Det skulle ge oss en backbesättning bestående av en utpräglad offensiv back i Mäenpää, 2 defensiva backar i Ahnelöv och Persson samt allroundbackar i von Gunten, Tömmernes och Bäckman.

Målvakterna ser jag Hellberg som klar och även Andersen. 3 målvakt blir Henrik Lundberg från J20 som lånas ut.

Så tror jag. Får vi se om det blir så.
Kommentera

Klinth: petterson har sagt att han stannar, iaf enligt ahdrian, och klingberg har jag för mig ska till finland av det jag hört..

Redigerad kommentar

Kommentera

Skriverierna om Olimb och Pettersson är inte heller helt ointressanta. Någon som har koll på vilka alternativ de har, och vad dom gjort under säsongen som varit? "Bara" AHL eller?

Kommentera

Läste att Hedman inte är helt avpolleterad än. Kan fortfarande signas... Beror nog lite på vad Klingberg hittar på. Någon som vet vem som är och rycker i honom?

Kommentera

Paddan: Problemet med denna brillianta ide är ju att vi redan har signat en målvaktstränare... Du skulle kläckt iden tidigare...
Kommentera

Dragan 2k: Jag tycker att det känns helt rätt att satsa helt nytt på målvaktssidan. Bra om man kan få fram känslan att det går att utvecklas i Frölunda igen. Riktigt kul om man nu kör på 3 målvakter och vågar lyfta en egen också som faktiskt får stå några matcher bara för att visa detta.
Kommentera

Dragan 2k: Ni revolutionerar ishockeyn och kör med sex utespelare och ingen målvakt redan från matchstart. På så sätt har man frigjort kostnaden för målvaktstränare för att kunna värva fler spelare.
Kommentera

Dragan 2k: Kör lite monolog. Varken Holmqvist eller Lundström blir kvar. Det blir spännande att se vår målvaktsstruktur nästa säsong
Kommentera

Klinth: Vore suveränt om han kom. Vi hoppas på det. Då har vi två defensiva backar: Ahnelöv och Christoffer Persson. Sedan har vi allroundare, offensiva backar - tja en backbesättning som borde kunna göra underverk för vår defensiv.

Lägg därtill två målvakter med framtiden för sig.
Kommentera

Dragan 2k: Intervjuad av TV4 Göteborg? Ja, just det ja... Muthärvan ska upp i rätten nu...

Ahnelöv ryktas kunna vara på väg tillbaka till ES och kanske Frölunda.

Kommentera

Klinth: Idag är en bra dag.

1) Magnus Hellberg.
2) Von Gunten officiellt klar enl Schweizisk media.
3) Intervjuad av TV4 Göteborg fast i ett helt annat sammhang. 15 minutes of fame baby
4) 2 nya kundprospekt till mitt företag.

BAM! BAM!

Kommentera

lu93rowa: Kan det tänkas att man lyfter upp Henke Lundberg, nyss fyllda 20, tro?

Han drar ju ner applåder och hejarop från läktaren i J20 slutspelet.

"Vi vill se Henke hoppa, vi vill se"

Den har ju funkat bra förr ;-)

Kommentera

Klinth: Kallio is the past. Det är fortfarande folk på väg in. Man jagar fortfarande en ytter och satsar stort på ett etablerat centernamn i första formationen.

Sedan har vi Koivisto och Pyrre som kommer göra än bättre säsonger nu när Andersson, Kallio med flera är väck.

Jag har en riktigt bra känsla inför det som komma skall.
Äntligen är vi på väg mot det som ett lag ska vara.

Kallio är jag väldigt bekväm med att han inte spelar här. En tredjeline spelare som tror han är förstalinematerial.

Men Kallio är en hjälte. Inget ska få hans gloria att falla ifrån.

Nu måste jag iväg en sväng. I'll be back
Kommentera

Men hur ser det egentligen ut på forwardsidan? Vem ska göra målen?

Man kommer att sakna Kallio, sanna mina ord...!!!

Kommentera

Dragan 2k: Tung center. Hmm, har Akebono börjat spela hockey?
Kommentera

lu93rowa: Jag tror inte det. Vi har sänkt målsättningen. Truppen kommer att svettsas samman. Vi har en tung center på väg in enligt Alex B på WWS. Nepp. Jag tror att vi kommer ha en sexig målvaktsbesättning och i den ingår inte Honken.
Kommentera

Dragan 2k: micce ville ju ha 3 målvakter, så honken kanske stannar ändå..?
blir väldigt besviken om det blir så, men men
vi har iaf 2 utvecklingsbara målvakter isåfall :)
Kommentera

lu93rowa: Det blir alltså lite som jag spekulerat i. AB brukar ha rätt när det slår på stora trumman.
Kommentera

lu93rowa: Det vore intressant att se hur han hade tänkt genomföra idén med att alla målvakter alltid ska spela, kommer ni att använda de som utespelare, eller ska ni sätta in flera målvakter i mål samtidigt?

Har hört att han är ett stort fan av Mario Brunetta

Kommentera

spud: Det gäller att vara mångsysslare om man ska vara målvaktstränare hos oss. Förre målvaktstränaren drev även rehabiliteringsvård för missbrukare.
Kommentera

lu93rowa: Många strängar på sin lyra? Eller en person som inte kan hålla sig till sanningen?
Kommentera

lu93rowa: Kan vara ett sätt att kväsa spekulationer om hans adepter och man i lugn och ro ser över uppsättningen. Jag tror inte Honken spelar här kommande säsong.
Kommentera

kanske 3 målvakter på väg.

Som elitserielag anser "Micce" att man ska ha tre målvakter och att det är viktigt att alla alltid får spela.

han vill ha honken! neeej!

Redigerad kommentar

Kommentera

Dragan 2k: PW lär nog inte gå tillbaka dit, MA har ju ändå bänkat honom i AS.
Förstår faktiskt inte varför inte PW skriver på för TIK, det funkade ju grymt bra för honom där.
Känns nästan som om han skrivit på för Lule eftersom han drar på det.
Kommentera

lu93rowa: Du vet den glädjen man kan känna när killar kommer och gör succé. Nu är vi ju inte bortskämda med den känslan de senaste åren.

S  E  X  I  G  T
Kommentera

Dragan 2k: sexigt? haha
Kommentera

lu93rowa: Gott. Nu väntar vi med spänning för att se hur målvaktssituationen ser ut. Säger det igen. Den här rekryteringen sätter oss i ett helt annat läge beträffande vår dragningskraft.

Hellberg?
PW?

Båda två riktigt bra målvakter.

Tänk vad sexigt det hade varit med Hellberg och dansken eller PW och dansken.

En smart rekrytering. Lite surt med ett kontrakt på ett år bara men förhoppningsvis är det en försiktighetsåtgärd hos både parter att man vill se hur det ser ut.
Kommentera

Dragan 2k: se där ja :) nu är han klar
Kommentera

lu93rowa: Tänk om man kunde sno hans nuvarande adept Magnus Hellberg framför ögonen på andra ES-klubbar. Vi har i så fall kommit in i ett helt annat läge än tidigare då givetvis klubbar som Brynäs vore mer attraktiva sett till den track record de har hos Pekka Alcén.
Kommentera

Dragan 2k: låter väldigt bra faktiskt, undra vilka målvakter vi kommer ha, själv hoppas jag på frederik andersen eller hur han stavade sitt namn och någon till
Kommentera

Almtunas målvaktstränare på g?
http://sportsday.se/nyheter/hockey/frolunda-hoppas-snart-ha-klart-med-almtuna-micce

Vore helt jäkla underbart i så fall. Viktigt att få in en bra målvaktstränare i det som blir det nya Frölunda.
Kommentera

lu93rowa: Intressant får jag säga. Spontant känns han som en spelartyp som vi redan har. Kan en back vara på väg bort? Vi har redan Mäenpää, Tömmernäs, Bäckman under kontrakt och Von G känns klippt ur samma block

Nåväl det blir säkert bra. Ska bli spännande att följa det framtida lagbygget.
Kommentera

Dragan 2k: verkar så, bra defensivt och offensivt dock offensiv back i grunden..
Kommentera

« · 1372154 · »