Dragan 2k: Ja visst blir det en intressant match. Men Modo har mer att spela för. Synd för er att ni inte får se matchen. Det kommer däremot jag att göra. Men nästan lika intressant blir att se vem som vinner i mötet Timrå-Fbk. Blir Timrå 2:a så är det bättre att bli 7-8:a. Det vore kanon att möta Timrå medans Fbk vore en mardröm.
Jenza: jo jag vet. Frölunda brukar inte trivas så mycket i Kempehallen men i år har det gått rätt bra. Samtidigt kan laget spela ut, bärga minst en poäng. Modo är ännu inte på säker mark inför slutspelet och behöver poängen. Bådar för en intressant och spännande match.
Frölunda sota för det. Återstår att se. Både lagen har revanch att kräva. Frölunda för förlusten mot er i Scandinavium och ni för försluterna mot HV och Leksand.
Dragan 2k: Senast mot Frölunda så gick det ju bra, och då stod Norrena i målet. Modo har vunnit så mycket på sistone att spelarna blivit för bekväma och då blir det som det blev igår. Men efter två raka förluster så tror jag att Pirro gett dem en läxa och jag har en känsla av att Frölunda kommer att få sota för det.
Jenza: Norrena är en fantastisk målvakt och i mitt tycke en fullvärdig målvakt helt i klass med Lunkan. Senast han stod, mot HV tror jag, var han helt briljant.
Jag skulle däremot oroa mig över hur Modospelarna över huvudtaget ska ta sig ur egen zon. :)
danoj: Jag kan försäkra er att det inte kommer att se ut som i tisdags mot hv. Så dåligt har inte Modo spelat sen Brithen var tränare. Men samtidigt vann ju hv på ett riktigt skitmål. Det kunde gått hur som helst.
Såg att Norrena skulle stå, det glädjer mig.
Vad gäller Sveriges lag i Kings cup så är det väl typ C-landslaget som spelar.
danoj: beträffande Modo var jag säker på att de skulle vara taggade till max med tanke på Leksandsmatchen. Håller med om att om de spelar så här blir de överkörda av ett utvilat Frölunda. Tyvärr visar dem HV igen på torsdag så det får väl bli Hockey Live igen.
Dragan 2k: Går säkert att ordna, ge mig 2 dagar bara ;-) Trodde modo skulle bjuda till mycket mer än det jag såg idag, spelar dom såhär på torsdag så blir dom en munsbit för frölunda. Det som jag skriver nu är inte hockeyrelaterat men jag kunde inte låta bli, 1-1 mot Nordkorea i fotboll!!???!!! Och dom säger att svensk hockey befinner sig i kris :))
Ska man ta sig en cykeltur upp till Ö-vik på torsdag och vara med om när Frölunda säkrar seriesegern? Vad säger du Danoj? Har du en tandemcykel så kan vi dra.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?