Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Nubben till VF

« · 979745 · » Till forumet

Sv: Nubben till VF
Paddan: Där är jag nog böjd att hålla med.
Kommentera

haggen: Det är alltid inspirerande att se Frölunda nämnas i samma andelag som andra anrika föreningar som Modo, Brynäs och Luleå.

Men du har nog lite poäng i det du säger. Gick på stan här igår efter övergången var ett faktum och nog fanns det tendenser till fördjävlighet hos mina kära stadskollegor. En äldre go gubbe som vägrade lyfta på hatten för att hälsa på mig när jag gick förbi. Jag blev givetvis tvungen att tillrättavisa honom i det fördjävliga i sitt beteende.

Själv tycker jag ditt påstående är rätt fjantigt faktiskt och håller med Danne. Lite väl drastiskt att helt plötlsigt dissa samtliga Göteborgare för att Timrå IK som klubb drabbas av ett organisatoriskt bakslag.
Kommentera

haggen:

Okey, så bara för att Nubben valde att bryta sitt kontrakt för flytt till Gbg så har hela din bild av göteborgare förändrats? Det låter drastiskt.
Kommentera

Har alltid tyckt att Göteborgare varit trevliga men tydligen kan "goa gubbarna" från Sveriges framstjärt vara fördjävliga.

Tack nu kan jag lägga VF till en fin skara med Modo, Brünäs och Luleå.
Kommentera

Danne_l: Beskyll nu inte mig för att vara något jag absolut inte är ;)
Kommentera

Klinth: Äh, jag har ingen aning. Jag chansar på "Knugen hra dylsixe".
Kommentera

Paddan: Är det du eller jag som är förvirrad? Jag bara undrar....
Kommentera

Danne_l: Grejen är ju det att det är 2-3 personer som ser Nubben som en Judas och vi andra får skit för att dom som skriker högst hörs mest.
Kommentera

Dream Team:

Äh var inte så bitter. Det är Nubbens beslut att flytta så ta inte ut det på oss stackars sillstrypare;)
Kommentera

Dream Team: jo, jag kanske borde kryssa i den, förvirrade ju faktiskt mig in på timrås gästbok lite tidigare.
Kommentera

qslig: Jag citerar igen:

"( ) varit vilse"

Här har du nog glömt att sätta ett kryss. Eller du kanske har ett annat talesätt för att beskriva nuläget?
Kommentera

spud: Gratulera käre spud, gratulera.
Kommentera

Dream Team: nej nej, på fullaste allvar! jag ligger i hårt för att röra om i grytan.
Kommentera

Bosse60: Spricker din tes en aning om jag aldrig bott i övik, men i sundsvall?

I övrigt är det bara att grattulera till ditt fina sandslott.
Kommentera

qslig: Här på Hockeysnack, i den här gästboken, i den här tråden? Du måste skoja!
Kommentera

Dream Team: minst 4000
Kommentera

qslig: Aah, så du retades? Det gjorde ju inte jag, inte då. Jag avsäger mig dock för att beblandas med de personer du kallar "ni" i det här fallet. Säg mig, hur många har fallit offer såhär långt?
Kommentera

Dream Team: njae, eftersom du antagligen syftade på "något som tyvärr händer för ofta", så gör jag inte det. Bara retas lite, ni är ju lätta mål nu för tiden :).
Kommentera

qslig: Men du känner alltså ändå igen dig, trots att liknelsen haltar lite?
Kommentera

Dream Team: kört för fort, posta inlägg, vilken liknelse.
Kommentera

qslig: Citat från din egen presentation:

"(x) kört för fort  *detta är nåt som tyvärr händer ofta*"

Känner du så när du postar inlägg också?
Kommentera

Bosse60: välkommen säger vi till ytterligare en bitter tikare :).
Kommentera

qslig: Vänta med grinflinet ett tag.
Kommentera

spud: Snöboll. Håll dig till pingstkyrkans stad Ö-vik. Om gubbjäveln inte gått bakom ryggen på alla fans utan väntat till säsongen är över så är det helt ok. Men när han tjyvknullar Frölunda är han inget annat en ohederlig sportchef.

Kapish nolaskogsare?
Kommentera

Paddan: Bara för de av oss som står upp. Klinthan blir alltså utan =)
Kommentera

Paddan: jonas johnson lägger väl grillorna på hyllan till nästa säsong, kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Klinth: Så Expertpanelen har tänkt införa "pisspaus" i resultattippningen?
Kommentera

Paddan: Tja, nu när du nämner det så. Kan ju inte skada med en pissepaus lite då och då. Man börjar ju bli till åren...
Kommentera

qslig: Syrligt och favoritlag. Jäklar, nu blev jag sugen på inlagd gurka.

Förresten, nu när VF ska bli "NHL-lag" kommer man då också att införa obligatoriska andningspauser för de överbetalda fixstjärnorna... eller reklampauser som jag tror man i NHL väljer att kalla dessa tillfällen för megastjärnorna att vila några minuter extra.

Fast det är klart, det var väl länge sedan Jonas Johnson var megastjärna... men vila verkar han vara bra på.
Kommentera

så härligt med alla syrliga timrå-kommentarer, det gör allt så mycket roligare :).
Kommentera

Konceptet: Hon menar att hon håller på VF i elitserien, det är en vana tikarna har. ett favoritlag i slutspelet sen timrå i kvalserien.
Kommentera

haggen: Jaså man kan ha flera favoritlag. Jag har bara ett.
Kommentera

Bosse60: Du ger verkligen timråiterna ett fint ansikte.
Kommentera

Frölunda som var ett av favoritlagen tidigare....
Kommentera

Bosse60: Om det är Nubben som åsyftas ska vi ta väl hand om honom här.
Kommentera

Slit den otrogna horan med hälsan.
Kommentera

Konceptet:

Tro honom, han hade ju nyss varit in i Timrå-boken och läst det!!

;-)
Kommentera

ajon: Säkra källor säger du. Har du möjligtvis direktkontakt med den innersta kretsen i Frölunda eller Timrå.

I'm impressed!
Kommentera

ajon:
Den som lever får se. :)
Kommentera

JBlom: han ska visst vara helt klar nu för er enligt säkra källor.
Kommentera

Konceptet:
Läste en sak i Timrås krypin...

| skarin: Vad finns det för tänkbara (eventuella) ersättare till Nubben som sportchef?
Ulf Dahlén? Ok - fine with me!
Men,vänta nu, är inte Nubben och Dahlén polare?
Vad är oddsen på att Frölundas tränare nästa säsong heter Ulf Dahlén?
Kevin O Shea @ Härnösand Igår kl. 23:16 |
Kommentera

Danne_l: Kollade möjligheterna att fixa ett Timrå Horse Show, lagom till slutspelet?
Kommentera

Et tu Brute:
Ja du ser. :)
Kommentera

Konceptet:

Ännu mer silly är att spekulera i vad Nubben gjorde i Göteborg förra helgen. Boendes på Scandic bredvid Scandinavium. Dessutom då Frölunda spelade hemma samma kväll. Hmm, interesting...
Kommentera

JBlom:

Har svårt att tänka mig att Mårts släpper ett av svensk hockey attraktivaste jobb de närmsta åren. Dessutom sträcker sig hans kontrakt med förbundet över säsongen, 09/10.

www.hockeysverige.se/news_show_par_marts_tar_over_team_20.html?id=92568
Kommentera

Konceptet:
Ja gör Melin bättre ifrån sig än vad som gjorts så här långt så kanske det blir svårt att inte förlänga med han. Men samtidigt så vet man ju hur det gick med förlängningen av Bäckman. Men nu har dom ju inte lika filosofier så.
Om Nubben och mårts skulle vara rätt män eller ej i staben är ju svårt att sia om, men spekulationer är alltid roligt. :)
Kommentera

Konceptet: Tyckte mig höra att man skulle tvinga iväg Nubben på en månads fiskrenseriläger innan man bestämde hans slutliga position inom klubben.

Men känns det inte lätt B-aktigt att ta över en annan klubbs värvningsguru. Själv tror jag att Brunetta och Bros skulle kunna bli en svårslagen kombo som sportchefer.
Kommentera

JBlom: Karlsson känns väl given som en av tränarna men jag undrar även som du över Mårts. Man ville ha honom tidigare men gick bet. Är man fortfarande intressarad och vad gör man om Melin gör riktigt bra ifrån sig. Släpper man honom rakt av eller fortsätter man låta honom bygga upp Frölunda?

Spännande med dessa spekulationer.

PS - Stämmer nu detta är silly season redan vunnen.
Kommentera

Konceptet:
Kommer Mårts som tränare nu med Karlsson som radarpartner oxå?
Isåfall ser staben riktigt bra ut.
Kommentera

ajon: Skulle inte förvåna mig om det var sant. Vi hoppas på det givetvis. Elitseriens bästa sportchef. Han har gjort ett enastående arbete i Timrå. Sådant går inte obemärkt förbi.

Ända sedan man talade om att man skulle göra en omorganisation i den sportsliga ledarbiten kände jag att nog fan är Norberg den ledare man vill ha.
Kommentera

« · 979745 · »