mok: Sedan kanske man kan trycka på för att få en Wild West Support VIP loge samt Wild West Support VIP Lounge. Givetvis med direkt Internet uppkoppling, fin mat och god dryck.
Enklaste blir nog att hitta en bra lösning från början med kapacitet som passar. Det kommer aldrig gå att göra en hall dit alla som vill kan komma in. Man måste dra gränsen nånstans. McDonalds är fint att ha i arenan, hellre det än exempelvis hamburgarna i Globen som dessutom är svindyra.
mok: Haha. De tre restauranger som du nämner hade jag gärna sett istället för McDonald's. Jg vet inte. kanske är nostalgisk. Blir lika less när jag ser McDonald's på Linnégatan precis som jag inte gillar sunkiga 7 11 på varje gatuhörn.
Tänkte på skjutbara läktare och liknande. Det kan väl inte vara för svårt att implementera? För övrigt var Köln arenan något av de häftigaste jag sett.
Dragan 2k: Svårt att kunna bygga en arena som går att minska på ett bra sätt. Globen är kass i första hand för att det e så satans högt i den arenan. hade sektionerna vart tightare och taket lägre hade det säkerligen vart helt ok med 8000 personer vilket inte är nån vidare idagsläget.
Frågan är hur det blir med kringförsäljningen om inte Frölunda är med som en del av sponsorerna till bygget. Annars blir det nog samma skit igen. Men tror nog Frölunda kommer bevaka sina intressen mycket noga om det går längre i dessa tankar.
Vad e det för fel med McDOnalds nu då? Tycker det är bättre än dom sunkiga korv/hamburger ställena som finns i dom andra arenorna. Klart MAX eller KFC skulle ju va bättre.... eller varför inte Olearys?
mok: Det ultimata hade varit en arena där man kan variera antalet platser beroende på efterfrågan på biljetter. Exempelvis kunde man ha max kapacitet på de matcher som man vet blir utsålda som ex Färjestad och HV. Däremot lag som kanske inte drar lika mycket kunde man minska antalet platser. Man vill ju inte att det ska se ut som det kan göra i Globen från och till. En arena med den funktionen vore suveränt. Som det ser ut nu med den skissen som finns i pappersvarianten av GT kan knappast Frölunda tacka ja till. Som ni säger arenan måste utökas markant för att det ska bli av.
Ser gärna en arena med 16000-18000 i kapacitet och framförallt kringförsäljning som Frölunda kan tjäna på. Sedan gärna bort med McDonald's.
Danne_l: Jo en sak att inte kunna fixa såplats i Scandinavium men bygger man nytt så får man allt planera in det på ett snyggt sätt. Sen kan dom alltid bygga till en VIP del för HV supportrarna under isen. Köln är som du säger ett bra exempel,
epa: Precis 12 044 tar arenan in och skall man som Frölunda vill vara ett topplag så lär inte intresset minska framöver så lika bra att trycka in lite mer platser.
Danne_l: Jepps kan ju inte bygga en likastor som redan finns lite kan dom dock allt öka. 15 000 platser vore lagom. Med 2st klacksektioner på typ 500 platser vardera
Nää, finns väl ingen McDonalds inne i Globen? Måste jag missat helt i så fall.