Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Nya och gamla spelare till VF?

« · 280180 · » Till forumet

Sv: Nya och gamla spelare till VF?
sannes: Heheh jo men tror inte mina chefer blir så glada om jag springer och jagar spelare :) Måste ju fakturera för att klara min budget så cheferna e glada och låter mej ta ledigt när det e hockey :)
Kommentera

MoK GG:
Om den rätta viljan finns så finns det alltid tid.....sägs det.
Hur som haver så är det bara att vänta och se vad som händer.
Kommentera

sannes: hade man bara tid så :)
Kommentera

MoK GG: Det borde väl inte vara några problem för Er grabbar och ta reda på det. Ni bor ju för sjutton i rätt stad. Upp till bevis, killar!
Kommentera

Peter72: hehe vi får la göra det :) Luskar man så går det nog att lösa detta mysterium :)
Kommentera

MoK GG: Vi kan väl åka hem till Jari. han borde väl veta vär man ligger i bakhåll bäst. Eller bättre vi frågar honom om han vet något.
Kommentera

Peter72: Jepps frågan är vart man skall ligga i bakhåll med den stora kameran med jätte objektivet :)
Kommentera

MoK GG: Det tror jag verkar som ett bar förslag. skall vi kolla var dom tränar. Ser man Micke träna ordentligt så betyder det roliga saker i alla fall.
Kommentera

Peter72: Tror inte kanslit säger så mycket faktiskt. Antagligen har dom sagt ett datum till MIcke där han måste bestämma sej. Men försäsongsträningen har ju börjat och skall han vara med så måste han ju även vara med där tycker jag. Dags att spionera kanske?
Kommentera

MoK GG: har pratat med frölundas kansli idag och dom kan varken bekräfta eller förneka om Micke skall sluta. men det lutar väl åt att ahn lägger av.
Kommentera

Scorer: DOm kanske ser det som en intressant historia att spela tillsammans en säsong. Men jag tror oxå det lutar åt att Micke slutar eftersom inget händer. Men vi får vänta och se :)
Kommentera

bajenmattias: Handlar inte så mycket om att ha råd, kallio hade nog hellre spelat i NHL om han hade hittat ett bra lag att spela i.
Kommentera

MoK GG: Varför tror ni att vad Calle J gör nästa säsong skulle han någon inverkan på Micke beslut att sluta eller inte. De två har ju bara spelat i samma lag en säsong 1983/84 (+ i VM i Prag).

Dessutom tror jag att Micke redan har bestämt sig - att sluta!
Kommentera

bajenmattias: men husse, e nog inte så sugen än, han e kvar 5 år till, minnst...
Kommentera

lsaqua: Jo VM och NHL styr ju en hel del kan man säga. Lämnar Calle NHL har han sagt att han vill avsluta i Frölunda. Vilket vore lämpligt nu tycker jag.

Håller inte med dej rikigt i ressonemanget om Calle och MIcke. Micke kanske avvaktar för han skulle vilja spöela med calle
Kommentera

MoK GG:

Kanske bi skulle satsa på att få hem husse..

Ja menar Har ni råd med Kallio så lär ni väl ha råd med Huselius också :)
Kommentera

Scorer: Jag vet hur truppen ser ut enligt VFs hemsida, var snäll klistra inte in så stora saker., Länka istället. Men Micke måste ju bestämma sej snart
Kommentera

MoK GG:
Skulle tro att det kommer att hända en hel del nu när VM tar slut. Det brukar ju alltid dyka upp en massa övergångar efter en vecka eller två.

Sedan så kan man ju hoppas att Calle Johansson väljer att spela för VF om han nu fortsätter. Jag skulle tro att nu när allt är klart att han lämnar klubben, så dröjer det nog inte allt för lång tid innan han är klar med framtiden, det är bara att hoppas.

När det gäller Micke så är det kanske så att han bestämmer sig först när han vet om Calle kommer eller ej. Mickes roll är ju en pappa på isen och skulle han sluta och inte Calle kommer så står ju VF utan en pappa. Så kommer Calle är det nog inte omöjligt att Micke slutar och kommer Calle inte, så kanske han fortsätter ett år till.
//Lelle
Kommentera

MoK GG: Så här ser truppen inför nästa säsong enligt Frölundas hemsida. Ingen Micke med som du ser men han finns inte med bland förlusterna heller...

MÅLVAKTER

32 Norrena, Fredrik
35 Lundqvist, Henrik

BACKAR

0 Niemi, Antti-Jussi
5 Alavaara, Jan-Axel
7 Svensk, Mikael
12 Eronen, Kimmo
23 Sundin, Ronnie
25 Ackeström, Oscar
94 Kakko, Erik

FORWARDS

11 Kahnberg, Magnus
13 Johansson, Fredrik
17 Steen, Alexander
19 Tolsa, Jari
20 Lundqvist, Joel
22 Esbjörs, Jonas
24 Andersson, Niklas
26 Ström, Peter
30 Johnson, Jonas
58 Karlsson, Jens
71 Kallio, Tomi

NYFÖRVÄRV

Spelare Klubb
Niemi, Antti-Jussi Jokerit

FÖRLUSTER
Spelare Klubb
Carnbäck, Patrik Slutar
Johansson, Magnus SC Langnau
Kommentera

Dragan 2k: Precis håller med dej Micke måste ersättas av en mer erfaren center. Fredrik han visserligen visat sej kunna hantera det mesta men att axla Mickes roll krävs mer. Det måste helt enkelt värvas en mycket meriterad center... frågan är vem?

Roligt var det ju när Ikonen tekade i förra slutspelet. In och teka sen ut och bytte med en gång. ´Tala om rollspelare :)
Kommentera

MoK GG: Angående centerdiskussionerna inför nästa säsong har Dragan en liten fundering. Jonas Johnson i första kedjan, Joel Lundqvist i den tredje och Alexander Steen i den fjärde. Det kan vi väl med största säkerhet räkna med är tre av centrarna inför nästa säsong. Frågetecknet är Mikael Andersson. Kommer han att sluta eller inte. Vem vet. Sedan har ju Fredrik Johansson flyttats upp till A-laget.

Fick uppfattningen att Fredrik Johansson skulle ta den sista center platsten i truppen. Känns ändå som att man vill ha en lite mer rutinerad center att eventuellt fylla Mikael Anderssons plats. Som sagt någon som kan teka bättre än våra nuvarande annars så duktiga centrar. Fredrik Johansson har väl säkert ett läringskontrakt så hans speltid kan trots allt tänkas bli rätt begränsad.

Skulle inför framtiden vilja se lite mer kraft kring de fasta situationerna. Det är bara att se på framförallt Djurgården som är livsfarliga i tekningssituationerna. Som det har varit de senaste åren har i varje fall jag varit konstant nervöst så fort det vankas tekning i Frölundas defensiva zon.
Kommentera

Dragan 2k: Pinsamt att en sådan sida som hoickeyligan som skall vara seriös har en så ruggig dålig sida. Liepins mailade dom och frågade om detta och dom sade typ bara att e det SILLY så är det.
Kommentera

MoK GG: Skrattretande. Trodde inte trovärdigheten kunde sjunka lägre men det gjorden den...
Kommentera

rådbjer: Jo vi behöver en tekare som iaf kan teka 60% + och inte runt 50% som våra låg på under säsongen. Tror nog Frölunda får kämpa nästa säsong. Nu är dom svenska mästare och alla skall slå dom, oövervinneliga e dom basolut inte :)
Kommentera

MoK GG: Ni är tillräckligt starka ändå, ni behöver ingen tekare!
Blir ju inte ens roligt för er fans om ni inte får kämpa litegrann i matcherna :))
Kommentera

Dragan 2k: Jo hockeyligans silly season sida är rent ut sagt patetisk. Mycket underligheter där. Vet folk som skickat in saker som visat sej stämma men dom har ej blivit publicerade. Samma person skickade in ett skämt för att se, och jomen det kom med.
Kommentera

MoK GG: Och enligt Hockeyligans silly season är Norrena klar för Frölunda även nästa säsong. Så bra då. Då slipper man oroa sig för målvaktssituationen kommande säsong för vissa av dem ryktena är ju sååååå trovärdiga:-).
Kommentera

rådbjer: Visst men nu snackar vi ju om att förstärka inför nästa säsong och jag drog bara upp svagheterna i Frölunda.
Kommentera

Måste bara få dela med mig från tre kronors gästbok.

Alla målen från Radiosportens Lasse Granqvist
www.hockeyligan.se/hockeysnack/gastbok/view_attach.phtml/?iid=280027&attach=280027.mp3

Slutsekunderna Radiosportens Lasse Granqvist. (slutet är helt otroligt)
www.hockeyligan.se/hockeysnack/gastbok/view_attach.phtml/?iid=280040&attach=280040.mp3

Tack Christoffer från Landvetter
Kommentera

MoK GG: Gnäll gnäll aldrig nöjd! Ni vann ju gjorde ni inte? :))
Kommentera

Peter72: Borde väl vara rimligt att han gör det tycker jag, Menar ahn är väl 37 år redan och känns inte som någon klubb hostar upp massor av pengar för honom även om han är bra. Vill gärna se honom i VF kommand esäsong
Kommentera

MoK GG: Hörde att Calle Johansson beslutat sig för att inte spela mer i Washington. undrar om han kommer hem till VF? Man kan hoppas på det bästa.
Kommentera

sannes: Hehe rätt som vanligt, jag suger genast åt mej detta :) Dom måste förstärka center positionen vare sej Micke stannar eller inte. Frölunda är karastrofala på att teka och hade vunnit fler matcher och släppt in och gjort fler mål om dom kunnat teka bättre.
Kommentera

MoK GG:
Så sant, så sant. Du har rätt, som vanligt.
Men jag känner iallafall på mig att det kan komma ett dundernamn så småningom.
Inte mycket vi kan påverka så det är bara att vänta och se.
Kommentera

sannes: Har fullt förtroende för Kjellgren och gubbarna som sköter värvningarna dom har visat innan att dom har koll på sakerna. Så
Kommentera

MoK GG:
Om han är med på träningen så borde han väl satsa ett år till, annars brinner det i knutarna nu.
Kommentera

sannes: Känns som hög tid att plock fram en ersättare om han skall sluta eller så avvaktar dom NHL vem vet :) Har ingen aning om han är med på träningen nu
Kommentera

MoK GG:
Tja, dom har kanske ett ess i bakfickan att plocka fram istället för Mikael, men och andra sidan så borde dom väl ha skakat fram det nu.
Var Mikael med nu när barmarksträningen drog igång?
Kommentera

Vf chefen: DÅ komer vi bli mäkta imponerade för det var den värsta mörkning jag nånsin sett :)
Kommentera

MoK GG: Dom kanske mörkar formen precis som tre kronor gjorde igår.
Kommentera

lsaqua: Som Liepins säger så har dom precis startat med barmarksträningen och Micke borde som sagt ha bestämmt sej nu. Men konstigt att dom inte gåpr ut och säger att Micke har skrivit nytt kontrakt isåfall.
Kommentera

lsaqua:

VF började barmarksträningen för två dagar sedan.
Känns nästan som om Micke fortsätter ett år till, annars borde nästan beslut tagits redan tycker jag.
Kommentera

MoK GG:
Det kan ju vara så att han har tid på sig fram till träningen börjar igen. Linköping har ju börjat barmarksträningen, men hur dom andra klubbarna i sverige har gjort är okänt för mig. VF borde väl börja inom en två veckors period i alla fall och när den börjar så borde han ha bestämt sig.
//Lelle
Kommentera

sannes: Känns inte som det borde finnas 2st Pirjetää iaf :) Har för mej det är han
Kommentera

liepins:
Ok, då vet jag. Tack!
Kommentera

sannes:
Japp, samma kille.
Kommentera

MoK GG:
Det finns väl inte två Lasse Pirjetä, så det är nog samma grabb.
Kommentera

sannes: Lasse Pirjetä jo det skall nog vara han som spelade i Frölunda om jag inte är helt ute på hal is.
Kommentera

lsaqua: Ingen aning hur lång tid Micke skall få på sej men det känns som det borde vara dags att besliuta sej snart så VF kan hitta en ny center som kan ta den platsen. Pebben är väl alltid ett rykte :)
Kommentera

Såg en Pirjetä (eller hur det nu stavas) i Finlands lag ikväll, var det den grabben som spela i Frölunda för några år sedan?!

Jag har varken sett eller läst om han på länge, trodde nästan han hade lagt av.
Kommentera

« · 280180 · »