gud: Bara att planera in kunderna rätt och se till att man sköter sitt jobb så funkar det riktigt bra att ta lite halvdagar och timmar lite varstans och skiter det sej (vilket det aldrig gjort) så får la jag ta pappaledighet då :)
gud: Har det annars rätt bra. Eftersom man inte har egen firma så slipper man det ansvaret. Har det rätt fritt så jag kan åka på mycke hockey utan att behöva tänka för mycket på semester o saker. Så jag klagar inte :)
danoj: Hade kanske inte vart fel så sett men vet i 17 om jag skulle vilja ta över GG, Känns som man får sätta sej och sparka hälften av medlemmarna isåfall :)
liepins: Jo det hade vart bra men problemet är att det verkar ju inte bli nått årsmöte i år. Dom har ingen koll på hur man driver en förening verkar det som. Supporterklubben skall ju finnas där på supportrarnas villkor inget annat.
MoK GG: Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli medlem i GG bara för att få vara med vid ett årsmöte och samla ihop ett gäng och avsätta styrelsen. Frölunda är värd en bättre organiserad supporterklubb, är ju trots allt för dem vi åker och lägger ner våra pengar. Eller nja..är dem vi lever för..;)
liepins: Jo dte är lite underligt men dom är ju nöjda med en buss och strävar inte högre. Och dom som åker med är nöjda att sitta still och dricka sin bärs så mycket av klagomnålen kommer kanske inte fram. Det bästa vore ett årsmöte (som det är lag på att varje förening skall ha) där alla som klagar på GG i gästböcker etc skall vara med och framföra detta så dom inser. Skulle vara intressant aqtt veta hur många liuter öl det går på en resa med GG.
Peter72: KLart att det är tungt att åka hem efter en förlust men man lär sej leva med det och vi brukar ha rätt skojigt vare sej man vinner eller förlorar.
liepins: Precis det behövs fler grupper i en supporterklubb. En läktargrupp, etc etc för att det skall fungera. Och sen skall det inte drickas så mycket läsk innan matcherna.
MoK GG: Förstår inte varför de inte kan se sig om i Gbg och lära sig lite av fotbollsklubbarna. Där funkar det på ett skitbra sätt. Fast är egentligen bara att inse, för att det ska bli bättre krävs en ny styrelse där. Och ingen i styrelsen ska vara den som leker viktig i "klacken".
liepins: Nej det är ju det som är problemet känns det som. Styrelsen är nöjda bara dom får se lite hockey och dricka pilsner men ingen vill bjuda till och åka på lite roligare saker. Oftast e det ju helgresor det handlar om eller Jönköping etc.
MoK GG: Hur fasen kan man sätta mål på att se 10 matcher egentligen?? De finns knappast till för att stödja laget som de känns. De tio resorna väljs med omsorg för att det ska passa andra "aktiviteter"...illa.
Peter72: Ja, det är trevliga supportrar, och oftast trevliga matcher att se. Har sett match på plats i Leksand, och det var skitkul, trots förlust. Det enda trista med Leksand är att Metallica supportade dom en gång i tiden, det borde varit Frölunda i stället. Det stör mig en hel del.....
liepins: Jo det är intressant men det verkar inte gälla alla lag om man säger så. Vissa lag har en tendens att folket stöttar dom oavsett. Minns när VF studsade mellan elitserien och lägre division ett tag :)
Peter72: Där slog du verkligen huvudet på spiken. FBKarna är enna ruggiga medgångssupportrar, GÅr det trögt för dom så fösvinner publiken. Tyvärr har det ju gått ganska bra dom sista åren så det har inte märkts men syntes tydligt innan. WolfPack är sveriges största medgångsklack. Sen hur många borta matcher ser dom egentligen? Kan inte vara många.
MoK GG: Japp, tror faktiskt att man stöttar sig lag ännu mer när de halkar ner några diviosiner. Se på GAIS och Leksand till exempel. När VF var nere i allsvenskan nåt år hade de fullt varje match..rätt intressant fenomen.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?