Frölunda HC

60409 inlägg · 3402 ämnen

Nya och gamla spelare till VF?

« · 282168 · » Till forumet

Sv: Nya och gamla spelare till VF?
Då verkar det som Brynäs kommer lämna Norrena ifred. Idag värvade dem Kärpes andremålis Korhonen, se länktips.
Kommentera

gud: Bara att planera in kunderna rätt och se till att man sköter sitt jobb så funkar det riktigt bra att ta lite halvdagar och timmar lite varstans och skiter det sej (vilket det aldrig gjort) så får la jag ta pappaledighet då :)
Kommentera

MoK GG:
jag tror dig..skönt att kunna göra som du..
bara åka när man vill..;0)
Kommentera

gud: Har det annars rätt bra. Eftersom man inte har egen firma så slipper man det ansvaret. Har det rätt fritt så jag kan åka på mycke hockey utan att behöva tänka för mycket på semester o saker. Så jag klagar inte :)
Kommentera

gud:
Lätt för dig att säga som har andra som sköter allt åt dig;)

Hetaste ryktet just nu. Flyers Chechmanek tar över som andra keeper efter Norrena..coolt va?
Kommentera

MoK GG:
Planering...säger bara planering...
läge för att tänka om..datanisse...;0)
Kommentera

gud: Jag måste missförstått mitt jobb.. jag e konsult, hyffsat betalt men en jävla massa att göra :)
Kommentera

liepins:
Konsult...bra betalt och lite att göra...det var min tanke..;0)

danoj...
bara du o jag vaaa...;0)
Kommentera

danoj:
Låter som ett kungligt förslag..osäker på gud dock..;)
Kommentera

gud: Hmm, bjud på en bir...*host*..läsk nästa gång på stan så kan vi prata om det ;)
Kommentera

danoj: Hade kanske inte vart fel så sett men vet i 17 om jag skulle vilja ta över GG, Känns som man får sätta sej och sparka hälften av medlemmarna isåfall :)
Kommentera

danoj:
jag då..:0)
Kommentera

liepins: Vi går ner till nästa årsmöte och avsätter dom, jag menar en styrelse med dig, mig, dragan och MoK hade ju regerat kungligt :)
Kommentera

liepins: Jo det hade vart bra men problemet är att det verkar ju inte bli nått årsmöte i år. Dom har ingen koll på hur man driver en förening verkar det som. Supporterklubben skall ju finnas där på supportrarnas villkor inget annat.
Kommentera

MoK GG:
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli medlem i GG bara för att få vara med vid ett årsmöte och samla ihop ett gäng och avsätta styrelsen. Frölunda är värd en bättre organiserad supporterklubb, är ju trots allt för dem vi åker och lägger ner våra pengar. Eller nja..är dem vi lever för..;)
Kommentera

liepins: Jo dte är lite underligt men dom är ju nöjda med en buss och strävar inte högre. Och dom som åker med är nöjda att sitta still och dricka sin bärs så mycket av klagomnålen kommer kanske inte fram. Det bästa vore ett årsmöte (som det är lag på att varje förening skall ha) där alla som klagar på GG i gästböcker etc skall vara med och framföra detta så dom inser. Skulle vara intressant aqtt veta hur många liuter öl det går på en resa med GG.
Kommentera

MoK GG:
Tänk att alla utan de berörda vet vart felet ligger.
Kommentera

Peter72: KLart att det är tungt att åka hem efter en förlust men man lär sej leva med det och vi brukar ha rätt skojigt vare sej man vinner eller förlorar.
Kommentera

liepins: Precis det behövs fler grupper i en supporterklubb. En läktargrupp, etc etc för att det skall fungera. Och sen skall det inte drickas så mycket läsk innan matcherna.
Kommentera

MoK GG: Det är inte illa. men det måste kännas tungt att åka hem efter en förlust?? Inte för att det har hänt särskilt ofta denna säsong.
Kommentera

MoK GG:
Förstår inte varför de inte kan se sig om i Gbg och lära sig lite av fotbollsklubbarna. Där funkar det på ett skitbra sätt.
Fast är egentligen bara att inse, för att det ska bli bättre krävs en ny styrelse där. Och ingen i styrelsen ska vara den som leker viktig i "klacken".
Kommentera

Peter72: Jepps det gjort ju vi som sagt och såg 17 matcher i grundserien på bortaplan.
Kommentera

liepins: Nej det är ju det som är problemet känns det som. Styrelsen är nöjda bara dom får se lite hockey och dricka pilsner men ingen vill bjuda till och åka på lite roligare saker. Oftast e det ju helgresor det handlar om eller Jönköping etc.
Kommentera

liepins: Sätt ett mål på att gå så många som möjligt. Sen var det blir det är en annan sak.
Kommentera

MoK GG:
Hur fasen kan man sätta mål på att se 10 matcher egentligen?? De finns knappast till för att stödja laget som de känns. De tio resorna väljs med omsorg för att det ska passa andra "aktiviteter"...illa.
Kommentera

Klinth: Vi kanske skulle Värva Iron Maiden som våran support?
Kommentera

Klinth: Är inte Kroner det me?? Han har ju bingolotto ju. som syns över hela Sverige. I och med det så är hela Sverige Frölundaiter: :)))
Kommentera

Klinth: Goa Gubbar har som mål att se 10 matcher, Föregående säsong blev det 8. VI i Bad Boys var på totalt 24 bortamatcher tror jag...
Kommentera

Peter72: Men Metallica är ju KUNGLIGA ju!!!!
Kommentera

Klinth: Vi har väl Hardcor superstar som stöttar oss, sen får du inte glömma triple and touch. de du. det har inte ens Leksand.
Kommentera

Peter72: Ja, det är trevliga supportrar, och oftast trevliga matcher att se. Har sett match på plats i Leksand, och det var skitkul, trots förlust. Det enda trista med Leksand är att Metallica supportade dom en gång i tiden, det borde varit Frölunda i stället. Det stör mig en hel del.....
Kommentera

Klinth: Nä det är alltid lika roligt att kolla på matcher när Leksand står för motståndet. Det är alltid fullsatt då också.
Kommentera

Klinth:
Japp..hint hint;)
Kommentera

Klinth: Goa gubbar stöttar i Scandinavium. Bad boys på bortresor.
Kommentera

liepins: Det finns det ju i princip också ;-)
Kommentera

Peter72: Det är inte för inte som Leksand kallas för folkets lag...
Kommentera

Klinth:

Goa Gubbar är som dom är...skulle behövas en konkurrerande supporterklubb.
Kommentera

MoK GG: Nä leksand har mera som kommer på bortamatcher. Nä dom kan väl vara ett 30 tal och då kommer de flesta från städerna de spelar i.
Kommentera

MoK GG: Goa Gubbar då? De är väl inte direkt frekventa på bortamatcherna heller....
Kommentera

liepins: Alla ville se när dom gick upp igen. Plus att det var kanske inte lika dyrt.
Kommentera

liepins: Jo det är intressant men det verkar inte gälla alla lag om man säger så. Vissa lag har en tendens att folket stöttar dom oavsett. Minns när VF studsade mellan elitserien och lägre division ett tag :)
Kommentera

liepins: Som trogen supporter sluter man upp i med och motgångar. Det är det som är tjusningen med sport ;-)
Kommentera

Peter72: Där slog du verkligen huvudet på spiken. FBKarna är enna ruggiga medgångssupportrar, GÅr det trögt för dom så fösvinner publiken. Tyvärr har det ju gått ganska bra dom sista åren så det har inte märkts men syntes tydligt innan. WolfPack är sveriges största medgångsklack. Sen hur många borta matcher ser dom egentligen? Kan inte vara många.
Kommentera

MoK GG:
Japp, tror faktiskt att man stöttar sig lag ännu mer när de halkar ner några diviosiner. Se på GAIS och Leksand till exempel. När VF var nere i allsvenskan nåt år hade de fullt varje match..rätt intressant fenomen.
Kommentera

MoK GG: Självklart. man är väl ingen färjestadare eller! :)
Kommentera

Peter72: Gött att höra för man måste ju stötta sitt lag vilken division dom än spelar i.
Kommentera

MoK GG: Inte medgångs supporter. Stödjer dom även fall dom hamnar i div 5. men dom måste börja spela bättre. detta hafsande som dom har funkar inte.

Dom kommer igen precis som dom gjorde 1982.
Kommentera

liepins: hehe, man ska inte gå på fotboll helt enkelt :)
Kommentera

Peter72: Börjar starkt ana lite medgångsupporter här minsann.
Kommentera

liepins: Det är ju bara att rulla sig ner i skiten. Man skall inte kolla på Blåvitt längre. Dom har halkat och slagit sig i trappan allt för länge nu.
Kommentera

« · 282168 · »