Jag satt och läste Frölundas trupp till nästa säsong och såg att Mikael Andersson inte var med bland namnen. Hm, det är väl ett tecken på att han lägger av.
Jag har sagt det förr och säger det igen, nu borde det komma ett namn på något nyförvärv. Ju längre det dröjer desto mer smånervösare blir jag. Fånigt, eller hur? Truppen bör dom väl ha spikat snart.
sannes: Nej Micke står inte med bland namnet för nästa säsong men han står inte heller med bland förlusterna så han har nog inte bestämmt sej. Men nått måste hända snart. Truppen måste förstärkas ytterligare för att VF skall kunna bli lika bra eller bättre nästa säsong. Inget ont om Niemi men hur skall en deffensiv back kunna ersätta offensiva Mange? Sen behövs en ypperlig center som kan teka.
sannes: Tror att truppen är spikad så när som på en eller kanske två spelare. Behövs en center till. Tror inte att man kan förlita sig på Fredrik Johansson. Nog för att han är bra men det behövs någon med lite mer rutin.
Peter72: Fredrik måste nog utvecklas en bit till även om han visat sej vara mycket bra under säsongen. Men vi behöver en tekare av klass. Känns otroligt viktigt.
MoK GG: Ja en tekare av klass behövs verkligen. Det är dock svårt att värva en sådan. De flesta lag vill gärna ha en sådan. Men kan man få en så vore det GULD värt.
Peter72: Har dålig koll på det där men visst måste det finnas en uppsjö av sådanna spelare runt om i Europa och NHL bvara att leta. Ser helst över 60% :)
MoK GG: Man kanske skulle be conny och janne att kolla i Danmark. dom har ju gått bra på sista tiden. man vet aldrig. vi kan få en supervärvning kanske. plus att dom är säkert billigare.
Peter72: Har faktiskt inte mycket till övers för danskla hockeyspelare även om det gick hyffsat i VM. Dom har en dle hyffsade spelare men har svårt att se dom ta plats i Frölunda.
MoK GG: Kanske men man vet aldrig. Tror dock att Janne har en lite räv bakom örat. Det behövs ju en eller ett par spelare till för att truppen skall vara komplett.
Peter72: Truppen är egentligen komplett om man ser till hur många spelare som gått och hur många som kommit. Eventuellt skall Micke då ersättas men jag anser att truppen bör förstärkas inför nästa säsong.
MoK GG: Backsidan känns komplett, är som ni vait inne på tidigare en till forward eller center som behövs. Helst en rutinerad sådan som kan ge än mer tyngd åt laget.
sannes: Jo Micke borde lägga av med tanke på att dte finns väl inget bättre sätt att lägga av än när man e på topp. SM GUld och allt. Sen har han ju dålig rygg att tänka på.
MoK GG: Nja det tycker inte jag. Antti har ju ersatt Johansson. det kan man ju säga. men att Fredrik skulle ersätta Patrik det tycker jag inte verkar som en bra deal. Ingen kan i och för sig ersätta Carna men någon med lite mera rutin hade inte varit dumt. Plus då om Micka slutar också, då behövs en till. Så en kille till behövs i alla fall.
MoK GG: Visst är Niemi en defensiv back, men han snittar ändå ca 20 poäng per säsong så tror inte vi behöver oroa oss om det. Dessutom är alla backar vi har alldeles för bra att sitta på bänken i något elitserielag. Så nej tack. Lägger hellre pengar på en forward.
MoK GG: Vi kan spekulera hur mycket som helst om spelare hit och dit och ändå så vet vi inte facit. Vi har liksom inget annat val än att sitta och vänta....suck..
liepins: Jo hellere pengar på en forward och ta upp nån junior back helt denna säsongen. Undra vem ROnnie får spela med... skall bli kul att se faktiskt hur dom sätter ihop det sen
sannes: Bara att vänta.... segt. Men man har som sagt inte mycket till val. Tycker det borde kanske röra på sej nu när VM e slut och NHL slutspelet snart är över.
liepins: Men vi hobbyvetare har många goda ideer ändå tycker jag. Men det är väl så att COnny & gänget ligger alltid flera steg framför oss. Tycker bara det e ruggigt tyst om Frölunda just nu
Peter72: Där har du väl en poäng förstås men på något sätt så tycker jag att de borde ha något på gång som man iallafall har hört som rykte. Det är ju stendött på fronten eller det kanske bara är jag som inte hänger med tillräckligt.
sannes: Det är ganska stendött just nu på den fronten. Men kan som sagt vara så att dom pratat med NHL spelare som vill avvakta och se om dom får nya vettiga kontrakt.
MoK GG: Jovisst men nåt rykte borde man ju höra, man antagligen så kommer dom med något dundernamn så småningom....eller så blir det......tja.....någon annan. Någon svensk NHL-spelare, förslag?
sannes: Gillar inte när dte är för mycket utlänningar i lagen. Några för att spetsa till laget är helt OK men inte för många. Kolla vissa andra elitserielag vilket gäng med icke svenskar dom har.
MoK GG: Det som jag tycker är bra med VF är att de aldrig sprider ut en massa rykten om spelare hit och dit. Se på Timrå som hela tiden pratar om jättevärvningar men när det blir officiellt är det inte mer än killar som Yagos och Häger. Sånt riskerar att förstöra fötroendet från supportrarnas sida. Jag är övertygad om att de presenterar en gubbe till inom kort, vem vet nog ingen mer än ett par fåtal människor.
sannes: JA att få hem Alfie och peppan vore ett nyfövärr att hetsa upp sig på. HUA man ryser vid tanken. Synd att det bara är en dröm. Just nu i alla fall.
liepins: VF har ju lite mer trovärdighet. Det e tyst inget händer sen smäller det till. Cirkus värvningar alla Lundel och målvaksproblemen känns avlägsna nu. Skönt det. Jäger... hahaha det e la inget att skryta med :)
liepins: Haha Skall dom ersätta Lind och Mattiasson med Jäger och Hagos.... ja tjena hallå! Lycka till Timrå säger jag bara då. VF är mycket proffsigt nu hoppas det fortsätter såhär.
liepins: Ja för en gång skull så har det gamla rensats ut och nytt fräscht kommit in. Nu ligger VF Plus i bokföringen på mycket länge. Det är vi och den göteboska publiken som har hjällt till med det. ta åt er alla supportrar.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?