Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Nyförvärv?

« · 669447 Till forumet

Nyförvärv?
Det blev ingen Hlinka men väl en kanadick. Eller vänta lite vi kanske ska vänta med att riktigt bekräfta detta men två olika sajter har kommit med nyheten att kanadicken och tilllika högerfattade centern Jason Krog är klar för Frölunda.

Intressant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Dragan 2k: Har han utskänkningstillstånd? ;)
Kommentera

En sajt som heter news.ch berättar också om att Krog är på väg i riktning mot Frölunda. Tydligen har han åstadkommit 15 mål och 15 assists på 29 matcher i Geneve-Servette

Kommentera

Paddan: Då var det helt plötsligt 3 sajter då. Mystiken tätnar. Kommer han skriva på eller köra vilse och hamna med påskrivet kontrakt i Ryssland eller ngt?
Kommentera

Dragan 2k: Vem satan är det? Hoppas han kör vilse...
Kommentera

mok: www.nhl.com/players/8467857.html kanske inte säger så himla mycket men lite statistik i alla fall. Men jag hade hört talas om honom innan i alla fall.
Kommentera

mok: Bara för att Dragan ska få babelfiska lite grann så får han en länk på tyska. Hade jag varit snäll hade jag talat om vad det står där, men äh...lite får väl Dragan jobba ;)
Kommentera

mok: Jo då. Han har jag också hört talats om tidigare.

Lite mer statistik, som komplement till Darktrolls länk har du även Eurohockeys statistik om honom.

Han kan bli riktigt bra tror jag. Och lär överglänsa de senaste kanadickerna som spelat för vår ärbara klubb. Jag nämner dem inte vid namn av en speciell anledning.
Kommentera

Paddan: Här ska Babelfishas. Tyska är inte min starka sida och visst blir man orolig när man läser följande:

"NHL-Crack Jason Krog in Villach"...:-)
Kommentera

Dragan 2k: Jag gissar på selektivt minne
Kommentera

Paddan: Ibland ter sig Babelfish komma upp med rätt intressanta översättningar som denna till exempel:

"When the Villacher sports association, in September, stepped with the obligation Jason Krog of the Anaheim Mighty Ducks to the public, a riot went through the Austrian ice hockey scene."
Kommentera

WarhawK: Tackar. Fourth Line forward står det om honom som career potential. Perfekt. Där har vi en öppning faktiskt.
Kommentera

Dragan 2k:
Detta är ju sett med NHL mått oxå ju , så forthliner kan ju gå lite högre om man tänker på ES ju
Kommentera

Dragan 2k: Hehe, jo det kan bli väldigt intressanta kombinationer ibland. Här menar man väl ungefär som så att det väckte väldigt stor uppmärksamhet när Villach lyckades kontraktera den fd Anaheim-spelaren Jason Krog då det inte är särskilt vanligt att en spelare som spelat 147 NHL-matcher väljer att spela i Österrikiska ligan
Kommentera

Dragan 2k:

Hoppsan! Han är faktiskt lite av en favorit sedan tiden i Anaheim, trodde först det var något dåligt skämt när jag läste om det på wws.
Han blir helt klart en tillgång inför slutspelet.

Jag gillar att Frölunda har gått in och markerat att man vill vara med och slåss om guldet även i år, me like!
Kommentera

Danne_l: Hur är han med avseende på utvisningar då? En "gung-ho" Canadick som smäller på och bosätter sig i båset eller?
Kommentera

Klinth:

Han producerar bra med poäng och sitter sparsamt i utvisningsbåset, se länk för statistik.
Kommentera

Danne_l: Undrar var man gör av honom? Kan tänkas att han går in med Joel och Kahnberg och att Witehall får lira i 4:e linen med 2 junisar vilka det nu blir...
Kommentera

Klinth:

Jo det känns väl som det mest logiska. Lite synd om Witehall på ett sätt då han ju faktiskt kommit igång bra de senaste matcherna. Igår var han riktigt bra. Å andra sidan skulle han även göra stor nytta för de två juniorer som blir över.
Kommentera

Danne_l: Witehall har bra tyngd och Kahnbergs första mål igår får man nog mest tillskriva Witehall med den forcheckingen han plockade bort 2 spelare med.
Kommentera

« · 669447