Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Oduya är klar....

« · 562832 Till forumet

Sv: Oduya är klar....
Danne_l: Ursäkta en okunnig men vem f*n är Likit?
Kommentera

Danne_l:
Liket låter som han seg på rören , eller han kanske pigg för vara död ? ;->
Kommentera

Stigsson:

Ja, i princip. Annars har vi ju Likit vi kan kasta in om det krisar..;)
Kommentera

Danne_l: Bara en "reserv" alltså och i övrigt litar man på juniorlaget.
Kommentera

Stigsson:

Nä du har inte missat någon. Frölunda brukar rulla på sina tre backpar, och kasta in den sjunde om någon blir skadad eller inte sköter sig.
Kommentera

I pressutlåtandet efter värvningen av Oduya pratas det från Frölunda håll om att man har en "komplett backbesättning". När jag räknar efter får jag det till sju backar är man nöjd med det eller litar man fullt på juniorerna? Annars är väl brukligt att man talar om åtta backar för att truppen skall vara full.

Jag kanske har missat nåt namn? Alavaara, Koivisto, Niemi, Tukio, Sundin, Oduya och Demen-Willaume.
Kommentera

mok: En som spelar som han behöver mer än en bestämd tränare för att kunna lägga om spelstil så tvärt. Ett strypkoppel kanske? ;-)

OT: DIF verkar få en fet och aktad trupp i år....
Kommentera

mok: Nja. Du får nog räkna kallt med att Odyua kommer sitta ofta utvisad även i Frölunda. Det är hans spelstil att spela på gränsen. Det kan ingen coach få honom att avstå. Möjligt att han passar bättre i ett spelande lag som Frölunda dock. Men helt säker är jag inte. Jag gillar honom dock. Han kan fortsätta utvecklas. Inte lastgammal precis, född 81.

När Johnny blir arg, blir han dock som brorsan, dvs en psykopat, som är kapabel av det mesta på isen.
Kommentera

mok:
för tror ni iaf har bredden att kunna utföra nå sånt i praktiken , vilket inte skulle gå i brynäs iaf inte med backarna vi har nu
Kommentera

WarhawK: Ja preis svårare än så är det ju faktiskt inte får hoppas det blir så med bara :)
Kommentera

mok:
här håller jag med tränaren kan ju sätta ultimatum , iaf om man har större bredd på truppen , vilket vi inte har men ni har ju bra bredd

då kan ju tränarn säga antingen slutar du ta idiotiska utvisngar eller så blir du bänkad tills du lär dig
Kommentera

mattias - 74: Vem har sagt att han kommer bli så ytvisad i Frölunda bara för att han blivit det i DIF? Handlar om lite mer än bara personen, tränarna styr ju en del hur dom skall uppföra sej.
Kommentera

mr big:

Det är sådant som kallas psykologi min vän :D
Kommentera

Dragan 2k:

Glad att nån i Frölunda kan konkurerra om en plats på topplistan i utv båset också :D

Personligen är jag glad att han inte hamnade i Leksand ;)
Kommentera

Dragan 2k:

Jag beklagar sorgen.

Kommentera

Metal Guru:

Skulle nåstan kunna tro att jag skrivit det där själv;D ;D ;D
Kommentera

Dragan 2k:
Odoya behöver nån som rycker i trådarna åt honom. Utan marionettförare är han bara ett viljelöst mähä utan varken styrsel eller riktning.
Kommentera

mr big: Det är sådana incidenter som gjort en lite kluven inför värvningen. Den och bråket när han sopade till Ledin. Finns säkert fler som jag inte kommer på.
Kommentera

Dragan 2k:

Nä då han är okey som spelare, det var väl mer wikegårds order att han skulle ge sig på horcoff.
Kommentera

mr big: Återstår att se. jag tror eller kanske hoppas att han spelar ett försvarsspel som Frölunda brukar spela. Sedan tror jag att Oduya i Frölunda kommer vara lite annorlunda än Oduya var i Djurgården. Men jag tror envist fortfarande att det är en bra back och kan komma att bli bra i Frölunda oxå. Frölunda ville ha honom innan han gick till Djurgården - och ni fick man honom.

Han gjorde ett mkt bra slutspel i fjol och var mkt bra mot Frölunda - och satt inte överdrivet mycket i utvisningsbåset.
Kommentera

Dragan 2k:

En bulvan att skicka in på isen när ni behöver ta ut nån spelare i det andra laget kanske!!!
Kommentera

Oduya är klar....
Johnny är nu definitivt klar för Frölunda Indians.

Nu smället det....kanske.
Kommentera

« · 562832