I pressutlåtandet efter värvningen av Oduya pratas det från Frölunda håll om att man har en "komplett backbesättning". När jag räknar efter får jag det till sju backar är man nöjd med det eller litar man fullt på juniorerna? Annars är väl brukligt att man talar om åtta backar för att truppen skall vara full.
Jag kanske har missat nåt namn? Alavaara, Koivisto, Niemi, Tukio, Sundin, Oduya och Demen-Willaume.
mok: Nja. Du får nog räkna kallt med att Odyua kommer sitta ofta utvisad även i Frölunda. Det är hans spelstil att spela på gränsen. Det kan ingen coach få honom att avstå. Möjligt att han passar bättre i ett spelande lag som Frölunda dock. Men helt säker är jag inte. Jag gillar honom dock. Han kan fortsätta utvecklas. Inte lastgammal precis, född 81.
När Johnny blir arg, blir han dock som brorsan, dvs en psykopat, som är kapabel av det mesta på isen.
mattias - 74: Vem har sagt att han kommer bli så ytvisad i Frölunda bara för att han blivit det i DIF? Handlar om lite mer än bara personen, tränarna styr ju en del hur dom skall uppföra sej.
mr big: Det är sådana incidenter som gjort en lite kluven inför värvningen. Den och bråket när han sopade till Ledin. Finns säkert fler som jag inte kommer på.
mr big: Återstår att se. jag tror eller kanske hoppas att han spelar ett försvarsspel som Frölunda brukar spela. Sedan tror jag att Oduya i Frölunda kommer vara lite annorlunda än Oduya var i Djurgården. Men jag tror envist fortfarande att det är en bra back och kan komma att bli bra i Frölunda oxå. Frölunda ville ha honom innan han gick till Djurgården - och ni fick man honom.
Han gjorde ett mkt bra slutspel i fjol och var mkt bra mot Frölunda - och satt inte överdrivet mycket i utvisningsbåset.