gud: Minns hur det gick senast... Tjo och tjim innan match. Stora ord och dryckjom till det. Efter matchen skulle vi ses för mera dryckjom och ännu större ord. Men vart blev ni av? Gick hem och snyftade ett par liter hela bunten...?
gud: Höger & Vänster skinka då eller? Kanske man blir sugen på julegris igen då... Jag skickar en påse Edet extra dry till dig redan nu, så har du så att du klarar dig i kväll ;-)
Danne_l: Jag och Frölundaskansli har under åren byggt upp en rutin som tyvärr föll inför en av matcherna förra säsong pga sjukdom på kansliet..Nu är det minst två stycken på kansliet tillsammans med mig som kollar upp allt innan match..
ibland så är det bra att det händer lite tokiga saker så att man skärper rutinerna...
Vi blir ca 20 stycken till dagensmatch...Så vi lär vinna "klackmatchen" ganska enkelt..;)
Får våran del så alldeles för många uppe i norr o firar jul/nyår..
Danne_l: Av nägon skum anledning har vi satt omgång 33 som brytpunkt och då omgång 34 som den första i akt 2. Detta verkar ju bra korkat, och det känns mer naturligt med att ha det breaket här och nu, så *bank* då var det klubbat och klart. Akt 2 börjar typ NU!
Bäva månde utmanarna/de övriga och inte minst denna däringa gud-saken...
mangan: Ja, man undrar varför SSK ska ha två jumbotroner med knappt 3000 personer på läktarna. Det måste vara bättre med fyra 42 tums plasma tv istället.
Sannes: Jag förstår att vi får samla puckar ur vårat mål i morgon, trots en bra målis, men detta är bara en uppladdning inför nästa säsong då vi gör en HV71. Det är ju ändå ingen idè att ta SM-guld, när vi ännu inte fått nån jumbotron.
Han släppte ett skott från mittzon i sin debut. (Känns inte det igen??) Publiken började även skandera efter Algot, stackarn måste blivit helt knäckt. Men en sån sak gör att man imponeras än mer av honom. Är sannerligen inte dåligt att bita ihop efter en sådan mardrömstart och komma tillbaka till samma lag igen.
Danne_l: Jaså, han provade en sväng först när inget funkade? Det hade jag missat. Då har jag förträngt den biten helt. Jag trodde att han klev in helt oprövad. Jaja, där ser man. Då har väl Mölndal lyckats med nåt då, iaf! ;-)
Dream Team: Iår tror jag iaf att Lillis och Janne har Salo som etta om inte skador hindrar honom. Sampans uppgift är ju att vara andremålvakt. Men nästa år blir riktigt intressant att följa Gistedt..
Ska man jämföra, men ändå inte, så kan man ju redan nu konstatera att Joel lyckats bättre i sin inledning av sin karriär än vad Henke gjorde inledningsvis
piff: Precis. Det gäller att förvalta talang på rätt sätt. Nu lär det krävas en betydande del av detta för att på Henkevis kunna kliva in nästan från start och lyckas så bra. Fast å andra sidan så kom han ju fram i ett för hans del väldigt bra läge. Frölunda hade väl inte haft det lika väl beställt som de senare åren på målvaktssidan när han fick chansen. Man hade väl inte så mycket alternativ än att bara kasta in honom i hetluften direkt. Kanske blir det så att den så här långt rätt så skadefyllda hösten för herrar Salo/Sandberg faktiskt medverkar till att unge herr Gistedt växer med uppgiften, precis som Henke gjorde. Lägg nu märke till att jag inte jämför dessa målvakter på något vis. Hur rättvist vore det? Jag drar enbart en parrallell där istället förutsättningarna till speltid är i fokus.
Dream Team: Han kommer nog bli stor i framtiden!! Bara han får fler chanser som de han fått och får. Får hoppas at Frölunda håller hårt i honom så han inte försvinner!!
mok: Det är inte första gången som du snor "mitt" tips , fast du har ju inte tjänat på det än . Och det gör du inte nu heller eftersom jag bara tippade dom två första perioderna i förra tippset . Slutresultatet blir (2-1) (2-1) (2-1) = 6-3 till Frölunda
En gång ingen gång..;)
För min egen del så fick jag inte vara ute längre..;)