Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Rykten - Redan nu börjar silly season...

« · 706176 · » Till forumet

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
audiblegiraffe: Snacket har ju gått om att matcha Salo ett år till med Gistedt bakom men sista ordet är säkerligen inte sagt om detta men hoppas att man förvaltar denna talang på ett bra sätt.
Kommentera

Ja, det är ju bara att tacka för att han valde att spela på framsidan. Som han själv säger: Helheten avgjorde. Läs mer i länken
Kommentera

Jag tycker ni bara ska glädja er åt Ryno, den största snackisen på årets unga värvarfront gällande svenska spelare. Grattis..., fast satan att han inte valde ÄLSKADE TIMRÅ IK....:-(
Kommentera

Danne_l: Skulle vara kul om Gistedt kunde kallas upp till att vara backup. Men jag betvivlar dock att han är mogen för elitserien. Djurgården tänker skriva a-lagskontrakt med Stefan Ridderwall som är ett år yngre. Han kommer dock att lånas ut till allsvenskan. Jag tror en sådan lösning hade varit det bästa för Gistedt.. men lär nog inte hända. Ett år till i J20 känns inte bra dock, man har ju där också Pontus Hansson som ser väldigt lovande ut.

Frågorna är många som du skriver...
Kommentera

audiblegiraffe:

Ska bli väldigt iontressant att se hur dom tänker för det finns ju ett par som helt klart skulle kunna få chansen.
Men känns väl främst som att Carlsson och Axelsson är de två som skulle kunna få kontrakt nästa år.
Starkov verkar det som man petat undan för gott, inte ens vart med och tränat den senaste tiden.

Sedan blir ju målvaktsbiten intressant. Blir det Gistedt? (Han har tydligen inte övertygat i slutspelet) Eller värvar man in en ny, även om Salo stannar?

Frågorna är många!
Kommentera

WaterMelonMan: Ja.. så kan man ju se på saken. Men lämnar han verkligen av fri vilja? Anledningen är ju att han helt enkelt inte kommer få nytt kontrakt.

Men som sagt.. det är ett sätt att se på saken.. ett annat är att Frölunda faktiskt som SM-guldaspierande klubb inte har möjlighet att matcha alltför många juniorer. Det är en självklarhet. Och på ett sådant sätt så innebär denna värvning att antingen någon föpasas till J20.. eller två de tvingas lämna och skriver inte nytt kontrakt.
Kommentera

audiblegiraffe: Men kanske kände för att göra en "Jimmie Ericsson", för pengar finns väl för att ha råd med en eller annan fiaskospelare också ;)
Kommentera

Bissett19: Visst är det så. Mikael Backlund är också i den klassen som Bäckis dock.
Kommentera

audiblegiraffe: Men iom att Sebastian Karlsson lämnar Frölunda så blir ju så att säga en plats ledig i A-laget. Så Ryno tar ju egenligen inte platsen från någon i J20.
Kommentera

audiblegiraffe: Landets största talang är ju verkligen att ta i,för det är ju absolut Brynäs Niklas Bäckström,som dessutom är ett år yngre än Ryno.
Kommentera

WaterMelonMan: Landets största talang är verkligen att ta i. Jag tycker man besitter några riktigt fina talanger som har riktigt fin potential. Det man gör är ju att man tar bort deras chanser att nå a-laget via J20, och därmed eliminerar drömmen något om att kunna nå a-laget via juniorleden. En alltid SM-guldaspirerande klubb som Frölunda har inte råd att ge alltför många yngre förtroende.
Kommentera

WaterMelonMan: Fan vad jag stavar =(
Ni fattar vad jag menar va?
Kommentera

audiblegiraffe: Tja, andra klubbar plockar ju spelare som Frölunda förtt upp, så det är väl inte mer än rätt. Och om Ryno (någon som spelat Ratchet & Clank förresten?) nu är landets största talang, ås vargör skulle då inte Frölunda vara intresserad av honom? Man vill väl ha så bra spelare som möjligt i laget?
Kommentera

Klinth: En värvning jag faktiskt inte förstår... Frölunda har ju massvis med talangfulla juniorer de kan plocka upp. Känns rätt onödigt att börja leta elsewhere.. det är ju också lite halvtaskigt mot de som fixat SM-gulder x antal ggr.
Kommentera

Klinth:
Lite här och lite där, så skall du se att det blir kanonbra......

Och glöm för allt i världen inte bastun och öldrickandet i morgon.
Kommentera

Sannes: Menar du att jag ska läsa DÄR???
Kommentera

Dragan 2k: Ja du, tung som fan verkar det som "(95 kilo, 195 kilo)".

290 kg!!!

Håller isen för det?
Håller sargen för det??
Vem fan tål att bli tacklad av det???

Huvva...
Kommentera

Klinth:
Finns ju massa länkar till höger under Nyheter.....
Kommentera

Dragan 2k: Länk då???
Kommentera

Enligt Aftonbladet har Johan Ryno bestämt sig och skrivit under ett kontrakt med Frölunda. Återstår att se om A) det stämmer och B) om hela hypen kring honom är överdrivet.

En sak är säker. Han är stor och tung och lite tyngd skadar ju inte.
Kommentera

Dragan 2k: Ja... men är inte det lite som att be om problem. Men det kanske är en dom har bara för "jobbet" inte privat. Trodde dom hade agenter.
Kommentera

FreddanVF: Dem och dem. Det är spelarna själva som skriver in sig på listan.
Kommentera

Dragan 2k: lite kul att dom lägger ut email adresserna till spelarna...
Kommentera

Poffa: Låter inte helt otroligt om det är dags att maka på sig igen.
Kommentera

Dragan 2k:

Ska vi gissa på Tyskland eller Schweiz för pengarnas skull?

Kommentera

För övrigt ser jag även på SICOS transferlist där spelare kan sätta upp sig själva att Peter Högardh har satt upp sig själv.
`
Är det månne dags för en ny sejour i exil för gode Peter?
Kommentera

Dragan 2k: Och et förtydligande så var det att jag inte visste varför han bara skrev under ettårskontrakt tidigare innan någon lingvist ser min fadäs med den lilla semantiska missen jag gjorde i mitt tidigare inlägg.
Kommentera

För övrigt nås vi av nyheten att Alavaara tecknat förnyat sitt kontrakt med Frölunda. 2 nya år blev det dessutom. Tidigare har han enbart skrivit på ettårskontrakt. Varför vet jag inte.

Kul säger jag.
Kommentera

mangan: Är det inte tolv spelare som sagt att de lämnar DIF? Enligt länken nedan (SvD) är det tio som inte får nytt kontrakt, Daniel Rudslätt flyttar utomlands, samt nyss nämnda Adam Andersson som redan är klar för MoDo.
Kommentera

Adam Andersson har skrivit på för MoDo. Massflykten från Djurgården fortsätter. 8-10 spelare har klargjort att de lämnar klubben.
Kommentera

Magnus Kahnberg uppges vara så gott som klar för S:t Louis Blues nästa säsong. Saxat ur GP:

"- Det är nåt på gång och jag tror det blir klart snart, säger Kahnberg, och hänvisar till sin agent Patrik Aronsson som kommenterar uppgiften så här:
- Det ser intressant och positivt ut. Allt är möjligt, men vi styr inte St Louis."

Vidare, se länk.

Kommentera

Paddan: Var det så sent som 1992.. Nåja det bevisar i alla fall det faktum att Boork inte var någon som hängde på moden och trender. Men det var väl nångång då som alla jävlar sprang runt med runda brillor.
Kommentera

GävleLasse: Tja, enligt Frölundas hemsida så skulle det handla om 1992, fast när bilden är tagen vet jag inte. Fast nu vet jag iofs var morsans skotskrutiga halltapet tog vägen. Det var tydligen Boork som snodde den.
Kommentera

Danne_l: Förresten, med tanke på rubriken till höger "Superfinne på väg till Frölunda" har du varit och bunkrat upp med Clearasil?
Kommentera

Paddan: Kul bild... en bild som bevisar att alla såg ut som ufon på 80-talet.
Flertalet här på HS var väl inte äldre än att de satt i sin egen skit å snuttade på nappen när bilden tog. ;)
Kommentera

Danne_l: Schizofren?
Kommentera

Paddan:

Du vet, känner man mig känner man hela världen.
Kommentera

Chief: Haha, med tanke på bilden skulle det nog passa alldeles utmärkt.

På tal om silly season så såg jag att TIK tvingas att dras med den där Styf ett tag till. Går tydligen inte att bli av med honom än hur man gör, lite grann som Ronnie Sundin antar jag.

Kommentera

Paddan: Tomteklubba så klart!
Kommentera

Paddan: Dumleklubba...
Kommentera

FreddanVF: Godisklubba, gummiklubba eller hockeyklubba? Eller kanske alla tre...

På tal om rykten så sägs det att Danne har pratat med den där Salo. Är det sant, för i såna fall har jag ju nästan pratat med Salo

Kommentera

Dragan 2k: Ja han ser ut som en mix mellan mysfarbror och farbror Bosse på den bilden. Scoutkläder och en klubba sen är det inte mycket kvar.
Kommentera

Paddan: Haha. Han ser onekligen hårdare ut anno 2006 än han gjorde här när det nu än var.
Kommentera

Paddan: eller kanske LEIF ;-)
Kommentera

Dragan 2k: Var det på samma resa som en överlycklig Leif fick ta emot sina skotska klanfärger?
Kommentera

Klinth: Öhhh.... Jag är så TRÖTT på dessa feta fingrar som aldrig lär sig att stava rätt... Merde!!!
Kommentera

Klinth: Aaah. Det är historian vi lär oss av. Den ska vi omfamna. Jag sitter här nu och tänker tillbaks på härliga minnen från fornstora dagar. Som när jag och mina arbetskamrater på Varvet åkte över till England och fick uppleva Manchester City vinna ligan för första gången.

Det var härliga tider.

Imorgon blir det också en härlig tid.
Kommentera

Dragan 2k: Det är lite skillnad på kanadicker och svenskar. Men det finns ju en annan sida också att blir dom klara för NHL kanske dom kan sluta tänka på det och ge allt för VF. Vem vet?
Kommentera

« · 706176 · »