Frölunda HC

60372 inlägg · 3399 ämnen

Sån djävla tur!

« · 257679 · » Till forumet


Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: ja Rönnmark försökte kompensera för de billiga FBK-utvisningarna i 2:a genom att ta billiga på Frölunda i 3:e. Tecken på dålig domare där.
Allt jämnar ändå ut sej till slut, så brukar det vara iaf...
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: *skrattar* Ja Rönnmarks tredje period är väl du jättenöjd med. Sen alla dessa holdings på Frölundas första kedja. Det var bara en gång han tog för det och det var när Jonas Johnson hade ryggsäck.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
liepins: jag har aldrig sagt att jag e helsäker att FBK är bäst. Jag ansåg Frölunda som favoriter inför finalserien o detta påstående har knappast försvagats nu efter 2 matcher.
Frölunda har varit bättre under de 6 spelade perioderna + sudden.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe:

Avslutar denna diskussion med: Jag är nöjd!;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: FBK fick totalt 4 utvisningsminuter i 3:e medan VF fick 6, varav den sista var väldigt billig.
Kompensationsdomare tycker jag aldrig om, även om de dömer till mitt lags fördel.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: Hade blivit mindre upprörd om han tagit utvisningar som funnits. Ronnies utvisning är ju inte ens utvisning. Han gör ju ingenting. Och att sen FBK gör mål på det. Det får han ta på sig... Jag skulle vilja veta vad du tycker om Wallinheimos flygturer. Det luktar Unsportsmanlike Conduct lång väg.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: Jämnar ut sig eftersom Joels hakning inte var nånting som skilde sig från mängden och Ronnies utvisning var påhittad. Men säger du nåt om utvisningen när Kahnberg var fri. Kvällens mest klara.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Den först filmningen var otroligt dålig, Han slängde sej som en döende svan + att han slet av sej masken. Han kanske skulle passa in i nästa fredag den 13:e, det är lika dåliga skådisar i dom filmerna som han själv.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Tyckte det såg rätt kul ut. Satt type en decimeter från tv:n (tyvärr i och med att man inte fick biljetter) och undrade vad tusan hände där. Som tur är repriserade de rätt bra.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: nä det var solklar utvisning.
De enda FBK-utvisningar jag klagar på e några i 2:a, o främst då Tottos som var löjligt att se.

När det gäller Wally så får jag hålla med om en aning överdramatisering där ja =)
Men det var ganska roligt att se när han puscha på publiken när ljudet steg efter repriserna ;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Den andra var iaf värd en utvisning då han drar med sig hela målet. Det var ju FBK spelaren som puffade in VF gubben så han snuddade Wally och sen faller han som ett redwood träd rakt in i buren och sen ner i backen som en sten. Patetiskt. Att han inte fattar det själv.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: En gång är ok. Men när han överdramatiserar 3 gånger. Nä det kan han göra med sitt värdelösa rockband på scenen istället där hockeyälskare slipper se det.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: ja det var lite överdrivet får ja hålla med om...
Men lite extra drama i en spännande match e väl aldrig fel ;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: Han beter sej ju som ett litet barn. Hade domaren varit petig kunde han ha tagit en VF spelare för utvisning. Men som tur var så såg Rönnmark att det inte var nån utvisning när CLOWNEN Wally föll.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: Tycker inte det var Wally som stod för det. Det gjorde Rönnmark när han GAV FBK 1-2 målet. Och sen har väl Henke bevisat att trots vad statistik och folk säger att han är bättre än Wally.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Sebbe: Wallinheimo är jäkligt osportslig i sitt spel. Aggressiv runt egen bur. Slåss med klubban och går ut mot spelarna när dom ska åka förbi målet osv. Men sen så fort han nuddas så faller han ihop som en säck potatis. Tragiskt. Tacka vet jag Henke som står upp och ger allt och inte behöver kasta sig runt sin bur för att försöka ge sitt lag fördel.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Wally är väl så framtung så att han faller när frölunda spelarna susar förbi av vinddraget =P
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Det måste vara det... och sen att dom inte kan hitta skydd som passar grabben. Han måste ha någon kroppslig avvikelse för han måste alltid kolla skyddena mellan varje avblåsning.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Inte en neda FBK supporter är inloogad just nu =0) har dom gått och lagt sej...*L*....
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Med risk för att få äta upp det här men...

Dom kanske drömmer om SM-Guld ;O)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Skydden flyttar sej väl hela tiden eftersom frölunda parkerar i fbk zonen, då rör han på sej mycker så att hans STORA skydd flyttar på sej.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Du menar SM-guldet dom vann förra säsongen? ;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Nej jag menar SM guldet som dom inte får i år ;O)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: hahaha oki då fattar jag....
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
BORÅSINDIAN: Det äckligaste är att vilket annat lag som helst hade jag redan tagit ut segern mot. Men det går inte mot FBK. Men VF måste gå på knock på Lördag och fixa den matchen.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF: Det är bara till att hålla tummarna på lördag, vinner vi där så får FBK det mycket svårt i ett kokande scandinavium.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Weeh... Norrena står imårron ;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
finne85: Och detta vet du hur? Merde om det bara är vilda rykten...
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth:
Conny har sagt att bägge ska stå i finalen. Föutsätter han menar en åt gången så imorrn är det dags för Norrena...weeeeeh;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth:

Länktips! Iofs expressen, men tror nog dt stämmer ändå...

"Då tar Fredrik Norrena tillfälligt över som Wallinheimos kollega."
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
liepins: Intressant ;-)

Bra att veta för oss i "expertpanelen". Påverkar ju naturligtvis hur man tippar ;-)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
liepins: 2 tidningar säger att Norrena ska stå imorgon... hmmm.. blir väl så då :) bara bra att byta nu.. FBK är nu van med Henke och får nu ändra taktik hur de skall skjuta osv
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
evens son:

haha... så fungerar dt inte... att dom måste ändra taktik p.ga. målvakt alltså... dt förstår du väl?
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
finne85: Jodå, så är det faktiskt!

Norrena kör med den klassiska finska psykningen där han via telekinesi tvingar skytten att sikta på de stora skyddena.

Henke däremot förlitar sig mer på sin spindelkropp, och tvingar i och med sitt rörelsemönster motståndaren att skjuta i stolpar och ribba.

Däri ligger påståendet att skytten måste ändra taktik.

Skall han använda sig av en hjälm som skyddar mot Norrenas alphavågor, eller en puck som innehåller en omvänd magnet för att undvika Henkes stolpe och ribb-mönster?!?

Mohahahaha, medicinmannen har sagt sitt....
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
finne85: klart det blir svårare för dom att spela mot en ny målvakt... jag menar förstås inte att de måste ändra hela deras taktik.. det trodde jag du förstod
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth: hahah du e för skön klint :)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Mmm... FBK kommer att få det svårt att göra mål på en ytterst taggad Norrena... Nästa match blir ju nu eller aldrig för värmlänningarna... Hoppas att nerverna kommer fram när publiken i kaffehallen börjar misströsta...=)

Nu skall det mycket till för att tappa guldet...!!!

Måste bara ställa mig i hyllningskören av Ronnie Sundin - vilken kille... Fantastisk!!!
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
evens son:
Du ska höra hans dialekt också. Nästan så man blir kär;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
liepins: Puss, puss ;-)

Vaddå dialekt ?
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Skulle faktiskt vilja ha henke en match till i målet. Då kanske FBK börjar fundera på hur man gör mål på honom. Då när dom har special studerat filemer ur alla möjliga vinklar byter vi målvakt helt plötsligt. Mot modo tog det VF 5 matcher innan vi förstod hur vi skulle göra mer än 3 mål på honom.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth: Conny pratar bred värmlänska även om han anstränger sig att göra sig förstådd. Trollhättedialekt det är väl en blandning av Göteborska och Värmländska :-) dvs ni är sk halvmesyrer.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Henke har spelat strålande... Jag ser ingen anledning varför man ska byta målvakt. Han gjorde 2 kanonräddningar i Scandinavium senast. Han är het och han är inne i spelet. Låt grabben stå. Han behöver rutin. Enda anledningen till att man borde byta målis i nuläget är om Henke själv vill vila.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
FreddanVF:
Byt inte ut Sveriges bästa målvakt nu när ni skall knäcka Karlstad.
Måste erkänna att Frölunda lirar ett mycket skönt spel nu.
Lycka till mot guldet.
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
svanru: Ingen Värmländska här inte, usch och fy!!!

Härlig macken-dialekt ;-)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth: Men...klinth...du gillar ju värmland =)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Guinness: Vilken skrattmatch det var igår!!! Färjestad hade tur att det var match så länge, kross i skandinavium nu!!!
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Guinness: Visst, det finns inget bättre än att rulla fram i en sänkt 140, dricka 2,8:or och ragga på alla kossorna, om man nu först lyckas hitta en äng i den stora urskogen.... Wow!!!
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth: haha, så det var ingen myt bara då alltså?? ;)))
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
Klinth: Då har du inte varit kanon i en jänkare, med dåligt hemkört och byxvarm cola... Man ligger och spyr som en galt framåt småtimmarna.... det är livet det...;)
Kommentera

Sv: Sån djävla tur!
danoj: Du nämnde inte det där med att lyfta på svansen på kossorna
Kommentera

« · 257679 · »