Brynäs är sämst ändå vinner vi inte!! det är ju själve faen oxå att vi skall ge poäng till lag som håller knapp SHL klass! Plzen som vi mötte i tisdags var ju resor bättre! och då gjorde vi 6 mål!!!!
Ja va skall man säga? Frölunda borde ju leda med 2 till 3 mål då Brynäs e helrötna! Men det är som sagt målen som räknas och där är det ju 1-1 så nu kan det ju gå hur som helst!!
Att gå in i 2019 som serieledare iofs en mer spelad än Fuleå och Fbk.Det kan man ju bara vara nöjd med då det känns som att Frölunda kan spela mycket bättre ( tror jag). Det skulle ju kunna gå åt andra hållet oxå men hoppas på det första. Kul med L. Raymond som fått göra sina första mål i SHL och även Nässen gör det bra! Det kommer att bli en tuff vår då serien e svin jämn men Växjö och Fbk kommer att bli svårast Fuleå tror och hoppas jag inte på men den som lever får se!!
Förlust med 3-2 i förlängning mot Rögle är ingen skam då Rögle inte är dåliga men synd då Frölunda i 3:e var väldigt nära segern! Raymond 16 år gör mål för 2:a matchen i rad och det är ju svinkul då det dessutom har inbringat 4 poäng till VF. Trevligt att gå in i 2019 som serieledare dock med 1 match mer spelad men vem orkar bry sig i denna skitjämna serie!!
5:e raka och detta var den klart bästa där vi ser starka ut 5 mot 5 och i pp! enda gångerna som Skaik kom in i matchen var i deras pp! Joel tystade publiken faen va gött och unge Raymond målar för 1:a gången!
8628: nej!! Han stannar här!!! om Frölunda går till final så kan det bli mot vilka som helst känns det som!! Frölunda har inte tillräckligt bra spel just nu för att gå långt i ett slutspel!!
2:a perioden 1-1 MEN vi är mycket bättre än Tik MEN bjuder in Tik via en riktig indianare av Rhett:( Ingenting är klart trots att det kändes som ett enda långt PP fram till Carlssons onödiga 2:a! Klart bättre då det bara blev en miss i 2:a!
2-0 men det kunde lika gärna varit 2-2 efter massor av slarv från VF!! Kommentatorn har fel när han skyller 1-0 på målisen då det är backen Drugge som går bort sig å det grövsta!! Sluta slarva Frölunda!!
3 matcher för vadå?? För att man bryter in mot mål och försöker undvika kontakt? Där målvakten är ”medvetslös” ena stunden för att i andra stunden vara helt ok!! löjligt!!
Lasch får utstå mycket för att han är duktig på att skydda pucken!!! i varje match!!!!!!!
Vi gör en kass match igår men att vissa vill skylla på att det var domarna som avgjorde det är ju pinsamma!! snarare Tik:s naivitet sista 5 plus en del flyt!!
Gör om regeln med spark att det är OK eller INTE OK!!!! så slipper vi tjatet.
Ja vad skall man säga! Spelar uselt mot ett lag(igen) som inte har många spelare som skulle platsa i Frölunda men dom gör det bra. Tack vare mycket flyt och övermod från Tik så vänder Frölunda matchen! riktig röta måste jag ändå säga fast en match är 60 min och inte 55!!
Svanru: känner inget lillebrorskomplex då Färjestads storhetstid för länge sedan är över! Nu är ni bara EN i gänget som ni för tillfället leder men som ni troligtvis inte vinner! men det gör inte VF heller iofs!!
Sedan tycker vi det är lite roligt att retas med våra lillebröder i hockey som har ett enorm mindervärdeskomplex mot oss trots att de våra har hjälp er under åren allt från Sterner, Conny, Lindstöm brödern, Labraaten , Mezaros, Ove Karlsson... till Tömmernäs Ha en bra kväll trots allt
Mike.F: Jo men framförallt Degerfors men jag har bott i Götet sedan 1980 och Blåvitt har alltid sedan dess varit mina absoluta favoriter också tack vare våra bidrag med Röde Ruben, Ölme m fl
Väldigt svårt att göra mål i match efter match men VF släpper heller inte in många mål. Ikväll 2 mycket bra målvakter men många gånger känns det som att vi gör dom bra jag vet inte!! Spelare som Rakshani måste kunna göra det bättre han syntes knappt!! Får vara nöjd med 2 poäng även om det kom felaktigt!!
Helvete vilken match! Lugano hade ju detta men Frölunda vek aldrig ner sig utan vände och vann! Vet egentligen inte vad jag tycker om CHL men att vinna matcher är ju alltid både kul och viktigt!
Starkt att vinna när man återigen vänder ett 0-2 underläge och det såg bra ut efter 12 min i 3:e då Dif körde stenhård raggarhockey och kvitterar! 2 min i boxplay 4 mot 3 som Frölunda klarade utmärkt!! straffar och seger!!