Silly Season 09/10

« · 1160146 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Dragan 2k: Fast nu har vi 14 forwards på kontrakt och man hoppas på Pebben, Joel och även då Pyrret om man ska gå efter de uppgifter som florerat kring Pyrret från Timråhåll.

Vissa lånas ut men det är ett getingbo bland forwards. Var ska alla plats någonstans? Kommer några till få gå?

Spännande blir det...
Kommentera

qslig: Joakim Andersson förlängde. Idoff skrev på som andra målvakt bakom Honken. Spontant känns det bra. Tanken var nog att Rahm skulle ha den positionen men han blev utkonkurrerad av Idoff. Idoff för övrigt är en riktigt lovande duktig målvakt och gjorde succé i Borås ifjol.

Idoff är helt klart en billigare lösning än Ahonen och med tanke på att man sagt att man inte ska skära i lönebudgeten ger detta utrymme till alla dessa etablerade spelare som värvas från Timrå och andra lag.
Kommentera

65selander: Nej, det låter orimligt, samtidigt blir man ändå lite orolig när sådant dyker upp.
Kommentera

mattias - 74: Visst var han bra, det går inte att säga emot. Men gamla bilar brukar oxå gå som bäst innan motorn rasar. =D
Kommentera

qslig: Säkerligen dyra pengar för en som knappt gör en halv säsong
Kommentera

mattias - 74: Det spelar mindre roll, det räcker att se vad han åstadkommit de senaste två säsongerna, samt att han är skadebenägen. Nej tack! Höglund skall vi inte prata om.
Kommentera

JBlom:

Nordström var ju Färjestads bästa spelare i slutspelet så nog borde väl han vara en förstärkning i Frölunda..

Kommentera

Dragan 2k: Ja hoppas verkligen att vi slipper se dom gamla gubbarna i Frölunda. Här ska föryngras inte föräldras...
Kommentera

qslig: Haha. Det där är ren och skär nonsens. Om jag får säga min mening är det en total spekulationsartikel och genomsyras av faktafel.
Kommentera

Hoppas verkligen att snacket om Höglund och Nordström är totalt taget ur luften, vill inte se någon av dem i Frölundas dress, inte ens gratis.
Kommentera

Dragan 2k: Ja blir backbesättningen som den verkar så är det inte helt tråkigt. :)
Kommentera

Klinth: Bara vänta å se då. :)
Kommentera

Klinth:Hehe. jag läste artikeln och blev rätt impad. Längst ner tror jag bestämt det står att truppen ska spetsas till lite också. Sedan undrar jag det det med en back. Räknar man redan med Lehtonen och sedan eventuellt en till.

Jag får inte riktigt ihop det. I min värld har vi sex stycken etablerade backar, en sjunde och en utvecklingsback. I nuläget har vi Niskala, Viklund, Hedman och Mäntymaa (4 st etablerade) samt Tömmernäs (utvecklingsback). Om vi antar att Lehtonen är nummer 5 väntar väntar man då på en etablerad och en sjunde back.

Är dessa Larsen och Karlsson tro? Eller tar Bäckman en av backplatserna.
Spännande blir det. Jag sitter och myser över vår framtida backbesättning som kan bli den bästa vi någonsin haft bortsett från lockoutsäsongen då då den var av riktig världsklass.
Kommentera

Dragan 2k: Nu har Frölunda en Elittränare! Se länk. WOW!!!

Dessutom bekräftas det väl att en back står högt på att göra listan, inte helt otippat va?!?

Dessutom (som vi väl skrivit oss till kramp om här i forumet) skall Joel diskutera om spel i Frölunda, och troligtvis försöker man även bearbeta Pebben när slutspelet väl är över för hans del. Låter ju mumma, nu är det bara att vänta in signaturerna...
Kommentera

qslig:Läser lite som hastigast att Pyörälä ska operera axeln och att axeln är i dåligt skick. Med andra ord är han klar för oss då om det ska följa det resonemenaget jag tidigare fört angående Frölundanyförvärv och skador.
Kommentera

Dragan 2k: Om vi kallt räknar med att båda försvinner, så skulle det kunna se ut så här:

Janne Niskala - Ville Mäntymaa

Mikko Lehtonen - Tobias Viklund

Oscar Hedman - Henrik Tömmernäs

Vi behöver ju få in en back till om ingen av Karlsson/Larsén lirar nästa säsong, Tömmernäs får man nog räkna som sjunde back.
Kommentera

lu93rowa: Hans Boston ligger under med 1-3 mot Carolina.
Kommentera

Nån som har sätt hur de går med Pebben`?
Kommentera

Dragan 2k: Ja, med tanke på hur Ottawas backbesättning ser ut så är det nog inte helt orimligt att han kommer att ta en plats.
Kommentera

qslig:Hehe. Larsen var det visst ja:-)

Karlsson tror jag är omöjlig
Kommentera

Dragan 2k: Japp, då blir det till att öppna lädret igen för nubben om både Karlsson och Larsson (vem det nu är ;D) är förlorade.
Kommentera

JBlom: Exakt. Svikare är det dummaste jag hört. Låt killen tjäna lite pengar. Han kommer att spela här igen. Det är inte direkt en högavlönad spelare vi snackar om som pendlat mellan farmarlag och NHL lag.

I andra nyheter har nu Erik Karlsson signat med Ottawa. Han lär inte spela här nästa år. Jag har hela tiden trott han varit förlorad. Jag tror inte heller att Larsson lirar här.
Kommentera

lu93rowa: Svikare skulle jag aldrig kalla Joel. Klart han vill ha int enågra miljoner på kontot innan han kommer tillbaka till Frölunda. Han har ju om vi säger som så en bror med mycket pengar på kontot. :)
Kommentera

lu93rowa: Döm honom inte innan det står klart hur det har gått.
Kommentera

qslig: verkar som han sticker till Ryssland då.... vilken svikare -.-
Kommentera

Ryska klubbar är också sugna på Joel. Hoppas att den sociala biten kan spela in, med kids och allt :).
Kommentera

Snoop: Don't bite the hand that feeds...
Kommentera

Dragan 2k: Läste även i GP i morse att man skulle försöka få hem Pebben eller Joel, men om det inte gick så skulle man hitta någon annan. Ser man till Lehtonens spel i VM (1 poäng/6 matcher) så ser det ju ut som det åtminstone finns chanser till spel i VF. Sett Lehtonen under säsongen, känns inte som en NHL-back i mina ögon men det kanske är jag som ser dåligt nu för tiden :).
Kommentera

spud:

Han ska väl inte flytta in i din lägenheter eller..
Kommentera

lu93rowa: VI får väl se vad som hände med Lehtonens eventuella NHL flytt. Han har redan varit över och prövat lyckan. Ska väl till ett NHL kontrakt för att han ska dra. Skulle vara fantastiskt om vi hade Lehtonen. Tänk dig 2 powerplayuppställningar. Den ena med Lehtonen och den andra med Niskala. Krydda dem med säg Mäntymaa och Karlsson om han är kvar.

Men gör han det får vi helt enkelt köpa en annan spelare - Lepistö då kanske?
Kommentera

spud: tror inte lethonen kommer bli kvar i FHC han åker till NHL ganska säkert
Kommentera

Snoop: Båda sakerna går ju att undvika.
1 VF skruvar åt skenan.
2 VF ger honom en lägenhet som inte har mögelsvampar som hyresgäster.
Kommentera

Jaha grattis till värvningen av Lello, kan väl inte säga att jag önskar honom lycka till utan jag hoppas han tappar skenan ett antal ggr och att han är förkyld ännu mer hos er, och att han inte krutar in några mål på oss :)
Kommentera

Dragan 2k: aa den ja
Kommentera

lu93rowa: Avundsjuka supportrar till diverse lag som inte kan tänka längre än näsan räcker.
Kommentera

lu93rowa: Annons? Syftar du Tomas Ros Aftonbladsartikel?
Kommentera

alltså ja fattar inte vilka idioter som skriver "köplunda" hela tiden? vad har vi köpt?
Kommentera

Dragan 2k: det stog ju i annonsen att vi hade de
Kommentera

Dragan 2k: Big job to do =) just keep your eyes on the prize ;; )
Kommentera

Linnea:Damn girl! Nu måste det värvas fler spelare.
Kommentera

Linnea:

Mums!
Får jag också vara med och "tävla" ?

;-)
Kommentera

Dragan 2k: Med grädde på..=)
Kommentera

lu93rowa:Vi har inte värvat klart. Jag slår vad med dig om det. I potten: Linnea.
Kommentera

Dragan 2k: så nu har alltså frölunda värvat klart? känns som vi behöver mer backar och sånt
Kommentera

Klinth: Eller kan vi nog glömma. Han har sagt att han kan ta AHL och att han känner sig redo för att dra vidare. Larsen trodde jag skulle vara kvar ett år till men Dallas verkar ha ett färska AHL lag som ska fyllas. Jag har inte hört vad han sagt men när jag gick in på AHL lagets webbplats stod han med som medlem i deras spelartrupp så han är nog körd.

Eventuellt Karlsson då men jag undrar om inte han stannar därborta han med. Vår backuppsättning fylls fort och vi har riktigt bra backar som ligger på hans nivå eller över den. Man får tänka på att de är etablerade och så samtidigt som när Karlsson är i den åldern som Lehtonen och grabbarna kommer han kanske att vara en av världens bästa offensiva backar.
Kommentera

Dragan 2k: Hur är läget med Karlsson, Larsen och Eller? Är de helt klara för NHL eller kan de lånas ut en säsong eller två?
Kommentera

Klinth:Jag tror det kommer en sniper sedan ändå. Jag är kanonnöjd med målvakt, backar och centrar. Kan vi få en riktigt vass ytter så kommer jag befinna mig i extas.

Backsidan tror jag blir fantastisk. Det säger jag i och för sig varje år. Men i år tycker jag vi ser en rejäl skiftning med rörliga backar och inte som vi haft med mer stabbiga och mer cementbackar.

Flera om inte alla som behärskar snabba uppspel. Givetvis är vissa av dem lite svagare i egen zon som exempelvis Niskala men va tusan vi ska ju inte vara i egen zon.
Kommentera

Dragan 2k: Vi får inte glömma att vi med lite flyt har 2-3 offensiva backar som kan hjälpa till också. Det ger mer möjligheter till målskyttar, om dom orkar gå in framför mål och ta hand om returer. "Wrenblom" sniper om man nu ser honom som en sniper ;-)
Kommentera

Klinth:Kanonspelare absolut. Men inga som känns som naturliga målskyttar. Jag tycker vi i nuläget enbart har Kallio som är naturlig målskytt men som tagit på sig en annan roll - grovarbetarrollen.

Resterande spelare bortsett från norrmannen Olimb känns som grovarbetare även om vissa numera tror att de är målsprutor
Kommentera

Klinth: Varför inte Freddan - Karlsson - Kallio. Tycker nästan det är dags att sära på Niklas och Kallio, dags för Kallio att hitta ny omgivning att prestera i, det är ju trots allt Niklas sista säsong.

Lehtonen klar för ett år, dock med NHL-klausul.
Kommentera

« · 1160146 · »